reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test hybridní Hondy CR-V: spotřeba klesá ve městě a na okreskách


velikost textu:
     
5.prosince 2019 17:53
 

S jakou spotřebou benzinu jezdí nejúspornější verze Hondy CR-V s hybridním pohonem?


Petr Buček

Týdenní test a necelých 900 kilometrů kombinujících město, okresky i jízdu po dálnici, skončil s průměrnou spotřebou 6,7 litru na sto kilometrů. To je asi o litr méně, než kolik spotřebuje Honda CR-V s benzinovým motorem 1,5 a manuální převodovkou. Stejná motorizace s automatem "si vezme" i o další dva litry navíc. 

Test benzinové Hondy CR-V zde

Hybridní pohon spojující benzinový dvoulitr s elektromotorem a malou baterií využívá výhradně automatické řazení, které probíhá s pomocí tlačítek na středovém panelu. Jeho projev je velmi příjemný především ve městě. Není téměř slyšet a patří k němu výborné zrychlení. Ale ani na okreskách nebo na dálnici nezklame. Jen se pravidelně přidává zvuk vysoce vytáčeného motoru.

Řidič prakticky netuší, zda zrovna kola roztáčí benzinová jednotka nebo elektromotor. Hybridní ústrojí pracuje bez jakýchkoliv zádrhelů.

Honda CR-V v hybridním provedení přináší oproti klasické benzinové verzi pár ústupků. Má menší kufr, kterému navíc chybí rezervní kolo. Vyšší hmotnost vozu je také znát na komfortu. Zatímco toto japonské SUV s benzinovým motorem pluje i přes nerovnosti velice komfortně, hybridní posouvá pohodlí o stupínek níž. Poslední nevýhodou je o něco menší světlá výška hybridní verze.

V ostatním se testovaný vůz vyrovnal svému čistě benzinovému dvojčeti. Honda CR-V patří ve své třídě k nejprostornějším vozům SUV. Především vzadu překvapí královským prostorem. K tomu je navíc nutné připočíst praktické otevírání dveří, které vytvoří kolmý úhel ke karoserii. Nepřekvapí, že "cé-er-véčko" mají v oblibě rodiny s menšími i většími dětmi.

Hybridní Honda CR-V je k mání s pohonem všech kol i pouze s poháněnou přední nápravou. Rozdíl mezi oběma provedeními činí 50 tisíc korun.

Petr Buček


Honda CR-V 2,0 Hybrid AWD: technické údaje


Zrychlení 0-100 km (s): 9,2

Nejvyšší rychlost (km/h): 180

Výkon (kW): 107/145 (benzin), 135/184 (elektro)

Max. točivý moment (Nm): 175 (benzin)/315 (elektro)

Délka v mm: 4600

Šířka v mm: 1855

Výška v mm: 1679

Rozvor v mm: 2662

Světlá výška v mm: 200

Provozní hmotnost v kg: od 1743-1797

Objem kufru v litrech: 497

Objem nádrže v litrech: 57

Cena od: 899 900 Kč

Pramen: Honda









Diskuse

 
 
Vili - test hybridní Hondy CR-V
Mám benzínovou 1.5l s manuálem,najeto 12 tisíc km a průměrnou ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 9.1.2020 21:30:00.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

27.1.2020 2:31:20
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku