TEST – Toyota ProAce Verso Nomad: cestovatel nejen do kempu
Test se zaměřil na osobní provedení dodávky v prodloužené verzi doplněnou o sadu vhodnou ke kempování.

Testovaná japonská varianta nabízí stejně jako sesterské modely skvělý vnitřní prostor a dvě délky karoserie - bezmála pětimetrovou a verzi long s délkou 5,3 metru. Právě tu otestovala redakce AutemBezpečně.cz. V její výbavě se navíc objevila i kempingová vestavba od české značky Egoe.
Téměř 700 testovacích kilometrů potvrdilo, že ProAce Verso snoubí výborným způsobem prostor s komfortem na dlouhých cestách. Uveze až devět lidí a když je potřeba, spolkne takový náklad, o kterém se majitelům kombíků může jen zdát.
Testovaný model poháněl nejsilnější turbodieselový dvoulitr v nabídce doplněný o skvěle fungující osmistupňovou automatickou převodovku. Jeho spotřeba se na konci testu zastavila na údaji 7,3 litru na sto kilometrů. Motor má kultivovaný zvuk a zhruba dvoutunovému autu poskytuje výborné zrychlení.
Toyota ProAce Verso je tak prostorná, že se může proměnit i na kempinkové vozidlo. Testované auto toho bylo důkazem: do výbavy dostalo modul, který lze mít uschovaný v garáži a před výletem do přírody jej naložit a připevnit popruhy k podlaze. Zahrnuje 111 centimetrů širokou rozkládací postel, vařič, dřez, chladicí box a jednoduchou venkovní sprchu.
(buč)
Toyota ProAce Verso L2 2,0 D-4D 180 – technické údaje
Délka/šířka/výška (mm): 5309/1920/1910
Výkon motoru (kW/k): 130/177
Max. točivý moment: 400/2000
Max. rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0-100 km/h (s): 10,1
Provozní hmotnost (kg): 1780
Cena testované verze (Kč): od 744 000