reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

TEST – Renault Twizy: dvoumístný mimozemšťan na elektřinu


velikost textu:
     
2.října 2020 09:00
 

Naprosto jedinečné městské vozítko, které se však hodí jen málokomu. 


Petr Buček


Úzké, krátké a nízké autíčko se dvěma sedadly jezdící na elektřinu - na první pohled zajímavé řešení pro přeplněná města. Týden za volantem Renaultu Twizy však ukázal, že se takto pojaté vozidlo nevyrovná ani motorce ani malému autu.

Začněme však něčím pozitivním: Twizy je naprosto výjimečným úkazem. V něčem jej lze přirovnat snad jen k zastřešenému motocyklu BMW C1. Minirenault však má čtyři kola a v technickém průkazu označení "čtyřkolka". Výjimečnost Twizyho si řidič často uvědomí v hustém městském provozu. Ostatní řidiči z tohoto vozítka často nemůžou spustit oči.


Malý městský Renault nabízí jízdu čistě na elektřinu. Nabíjí se asi tři a půl hodiny z běžné zásuvky. Pak se na displeji objeví předpokládaný dojezd 80 kilometrů. Jak test ukázal, Praha může být francouzskému vozítku příliš velkým soustem. 

Když se totiž vydáte přes celé město až na druhou stranu, jízdu absolvujete centrem plným aut, baterie se rychle vybíjí. Pokud navíc máte v cestě větší kopce, údaj o dojezdu zobrazený na displeji před řidičem letí rychle dolů. Aby měl řidič jistotu, že vozidlo zvládne celodenní provoz bez nabíjení, mělo by mít městské vozítko větší baterii.

Kabel se zástrčkou na její dobíjení se nachází pod víkem na přídi. Ze všech stran přitom Twizy působí hodně futuristicky. Dojem podtrhují nahoru výklopné dveře připomínající drahé supersporty.

Úzká silueta se hodí při parkování. Twizy potřebuje malý parkovací prostor, ale motorce se nevyrovná. Platí to především za jízdy, která neumožňuje kličkování kolonou stojících aut. Renault si frontu vystojí spolu s ostatními vozy.

Stání v koloně přitom řidič Twizyho hodně pocítí. Testovaný vůz neměl příplatková boční okna, takže do kabiny proudil naplno okolní vzduch. Kouř z výfuků nevyjímaje. Úplně chybí topení, Renault Twizy je vyloženě letní záležitostí.

Řidič se přitom cítí jako ve zmenšeném miniautě. Volant, páčky i přepínání jízdních režimů tlačítky mu připomíná klasické ovládání. Za sebou má sedačku, která po městě odveze i dospělého spolucestujícího. Oba přitom sedí na tvrdém plastovém sedadle a nepřekvapí, že celé svezení je v duchu přímého kontaktu s nerovnostmi. 

Handicapem jsou chybějící prostory pro sebemenší zavazadla. Tři odkládací schránky jsou tak na bundu, doklady a telefon. Taška s nákupem musí před zadní sedadlo.

Jízda s netradičním renaultem je klasicky elektrická. Kilometr přijde asi na třicet haléřů. Elektromotor rychle Twizyho rozjíždí, při 80kilometrové rychlosti už se blíží maximu.  

(buč)


Renault Twizy – technické údaje

Délka/šířka/výška (mm): 2338/1237/1454

Výkon motoru (kW/k): 13/17

Max. točivý moment: 57

Max. rychlost (km/h): 80

Zrychlení 0-45 km/h (s): 6,1

Pohotovostní hmotnost (kg): 474

Cena testované verze (Kč): od 349 000




Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.10.2020 23:39:19
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku