reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Renaultu Latitude 3,0 dCi: hodně rychlý, ale málo luxusní


velikost textu:
     
9.května 2012 00:01
 

Jedno z nejlevnějších aut vyšší střední třídy neoplývá kdovíjakým luxusem a jeho podvozek si moc nerozumí s děravými a hrbolatými českými silnicemi. 


Petr Buček
Renault Latitude připomíná zepředu Volkswageny Passat minulé generace 


Pro Renault není vyšší střední třída tou nejdůležitější částí nabídky. Naopak. Francouzská značka je silná v menších autech a ve velkoprostorových vozech.

Přesto tradičně nabízí také auto s parametry limuzíny a s nádechem luxusu. Tím má nyní být Renault Latitude, který před pár lety vystřídal neortodoxně pojatý model Vel Satis, jenž  byl jakýmsi velkým hatchbackem.

Latitude je mnohem usedlejší. Jedná se o klasický čtyřdveřový sedan s délkou 4,9 metru a s ambicemi ulupovat perníček na zdejším trhu Škodě Superb.

Silným konkurentem pro největší škodovku je Renault Latitude především při pohledu do ceníku. Základní verze s benzinovým dvoulitrem jen zlehka přesahuje hranici půl milionu korun, přesně stojí 509 900 Kč.

Na auto vyšší střední třídy je to velmi lákavá cenovka. Superb nyní přijde v akčním provedení nejméně na 544 900 korun, pohání jej přeplňovaná čtrnáctistovka. 

RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPRenault Latitude nebyl testován.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Záruka Tříletá, do 150 000 kilometrů. Za příplatek ve výši 17 990 Kč je k mání čtyřletá garance a za 21 990 Kč pětiletá (vždy s omezením do 150 tisíc km). 
CenaRenault Latitude stojí od 509 900 Kč (s benzinovým dvoulitrem). Nejlevnější dieselová verze přijde na 569 900 Kč (dvoulitr s výkonem 150 koní). S testovaným šestiválcovým třílitrem stojí 899 900 Kč.     

Poznámka:  květen 2012


Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nejvyšší verzi limuzíny Renault s šestiválcovým turbodieselem. Takto poháněný vůz s nejvyšší výbavou přijde na 900 tisíc korun.

Také velká škodovka má mezi motory jeden šestiválec, ale benzinový. Jeho větší žíznivost vyvažuje ve srovnání s renaultem pohon všech kol, který francouzský vůz nenabízí.

Mimochodem – francouzský je Latitude jen částečně. Vyrábí se totiž v Jižní Koreji po boku sesterské limuzíny značky Samsung.

Přední pohled jako na passata

Ačkoliv v jiných třídách Renault nešetří designérskými revolucemi, její vlajková loď je usedlá.

Zepředu navíc hodně připomíná předchozí generaci Volkswagenu Passat, díky bohatému chromování okolo mřížky před chladičem.

Renault Latitude stojí od 510 tisíc korun


Zboku a zezadu Latitude ničím nepřekvapí a působí velmi nenápadně. Poněkud unylá nálada se přelévá také do interiéru.

Renault tu použil nejen jednoduchý design, ale také materiály, které moc luxusně nepůsobí. Zachránit dojem má zřejmě standardně dodávaný ionizátor vzduchu, jeho osvěžovač a čtyři předvolby pro masáž řidičova sedadla.

Radost majiteli neudělá ani provázaní funkcí telefonu a navigace s multifunkčním displejem umístěným nahoře uprostřed palubní desky. V menších a levnějších modelech renaultů je ovládání těchto prvků jednodušší a displej má lepší grafiku.

Vnitřní prostor téměř pětimetrové limuzíny Latitude není samozřejmě malý. Na zadní sedadlo se poskládá i téměř dvoumetrová postava, ale komfort v okolí hlavy není kdovíjaký.

Kufr Renaultu Latitude ukryje 477 litrů nákladu. Jeho víko je klasické a malé jako u všech sedanů. I v tomto ohledu Škoda Superb s možností otevření celé zádě vyhrává nad renaultem.

RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi  - HODNOCENÍ

PřednostiNízká základní cena, dynamika šestiválcového motoru, vzhledem k objemu motoru a jeho výkonu přijatelná spotřeba nafty.
SlabinyNa vyšší střední třídu nekomfortní a příliš houpavý podvozek.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Chvála šestiválce

Mnoho příznivců šestiválcových motorů tvrdí, že není na světě nic lepšího než objemný a silný motor.

V případě testovaného třílitrového turbodieselu jde navíc o velmi moderní pohonnou jednotku, kterou ve svých modelech používá také pro Renault sesterská značka Nissan u své luxusní odnože Infiniti.

Test ukázal, že jde o velmi dobrý motor. Jeho 235 koní pracuje zcela kultivovaně a řidič se může i díky plynulé šestistupňové automatické převodovce spolehnout na ladnou jízdu. Když však potřebuje zrychlit, sešlápne pedál na podlahu a stádo koní pod kapotou i 450 Newtonmetrů točivého momentu má rychle k dispozici.

S rychlým motorem však moc neladí reakce od volantu a také chování podvozku. Ten je po francouzsku houpavý, ale hlavně na nerovnostech vyloženě nekomfortní.

Spotřeba testovaného vozu se pohybovala těsně pod hranicí devíti litrů nafty na sto kilometrů. 

Petr Buček

RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi  - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný šestiválec
Výkon (kW/koní)177/235
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)450/1500
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaAutomatická šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)235
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,6
Spotřeba paliva (l/100 km)

10,0 město/5,7 mimo město/ 7,2 kombinace

Emise CO2188 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4897/1832/1483
Rozvor (mm)2762
Provozní hmotnost (kg)1655
Objem kufru (l)477

Pramen: Renault


Čtěte také:

Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.7.2019 13:02:17
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku