reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Hondy Civic 1,8 i-VTEC: Sporťák. Přitom praktický a prostorný


velikost textu:
     
18.července 2012 00:01
 

Toto sportovně vyhlížející UFO pokračuje ve stylu svého předchůdce. Na první pohled se to nezdá, ale uvnitř je dost místa i pro rodinu.


Petr Buček
Hondě se daří s modelem Civic spojovat sportovní auto s praktickým využitím 


Kdo nepotřebuje kombíka nebo vysoké velkoprostorové auto a stačí mu pětidveřový hatchback, může s klidem uvažovat i o Hondě Civic. Je totiž dokonce prostornější a praktičtější než leckterý konkurent.

A navíc: zatímco se někteří výrobci snaží, aby jejich auto vypadalo sportovně, málokomu se to daří tak jako designérům Hondy.

Civic je nejen sportovní, ale také futuristický. I v tomto navazuje na svého předchůdce, o kterém se na začátku jeho kariéry řidiči přeli, jestli jeho kabát náhodou rychle nezestárne.

To se nestalo, možná však určité povadnutí na kráse přijde u předchozího civiku nyní. Nová verze je totiž ještě šmrncovnější. A neokoukaná.

Benzinový, ale úsporný

Server AutemBezpečně.cz otestoval Hondu Civic s benzinovým motorem 1,8. Ten sice nesází na moderní propojení s turbem, ale na kráse mu to neubírá. Má totiž nejen pěkný zvuk, ale také slušnou spotřebu paliva. 

HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyHonda Civic získala maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové)..
ESPV základní výbavě pod názvem VSA.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Další doplňky V základní výbavě nechybí aktivní opěrky hlavy pro ochranu krční páteře. Adaptivní tempomat je za příplatek 65 tisíc Kč pouze k nejvyššímu stupni výbavy.
Záruka Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. 
CenaHonda Civic 1,8 i-VTEC stojí od 429 000 Kč. Základní model s motorem 1,4 i-VTEC přijde nyní v akci na 349 900 Kč (s výbavou Comfort). Dieselová Honda Civic 2,2 i-DTEC přijde nejméně na 499 tisíc korun.   
Výbava V základní výbavě S nechybí start/stop systém motoru nebo 15palcová kola z lehkých slitin. Klimatizace nebo autorádio je k mání až k výbavě Comfort, která základní ceny zvedá o 20 tisíc korun. 

Poznámka:  červenec 2012


Jedinou nepříjemnost představuje skutečnost, že pro dosažení plné dynamiky je ho zapotřebí vytočit do vyšších otáček.

Do těch se přitom moc nehrne, když má řidič zmáčknuté tlačítko Eco. Po jeho vypnutí jsou reakce na plynový pedál mnohem brisknější.

Potom už 142 koní zrychluje 1400 kilogramů vážící hondu bez problémů.

Tisícovku testovacích kilometrů absolvoval testovací Civic 1,8 s průměrem sedm litrů benzinu na sto kilometrů.

Na okreskách vystačil nejméně se šesti litry, na dálnicích polykal okolo sedmi, ve městě si poručil z nádrže deset litrů na 100 km.

Zadní světelná rampa-spoiler dělí okno na dvě části


Se sportovním designem japonského vozu vyráběného v Anglii výborně ladí také jeho podvozek a další technika.

Civic projíždí zatáčky s ladností hodnou sportovně zaměřeného auta. Podvozek je přitom tvrdší, ale ne příliš.

Řazení šestistupňové převodovky funguje výborně. Handicapem je nízký přední spoiler. Při překonávání větších zlomů a během parkování u vyšších obrubníků musí být řidič opatrný.

HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - HODNOCENÍ

PřednostiPovedený design, velký kufr, variabilní zadní sedadla, výborné jízdní vlastnosti. 
SlabinyMéně místa nad hlavou, nízký přední nárazník.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Sportovní, ale přitom prostorná karoserie

Od průměrného auta nižší střední třídy se Honda Civic liší v několika ohledech. Vedle toho jak vypadá, nabízí i poměrně prostornou karoserii.

Hlavní plusy lze najít ve velikosti kufru. Jeho objem činí 477 litrů. Takových hodnot dosahují konkurenti jen ve verzích kombi.

Za těmi naopak civic zaostává v možnostech nakládat nad plato kufru. Civic je přece jen sporťák a ten má svou záď pěkně pozvolně klesající.

Testovací vůz neměl na dně kufru náhradní kolo. Díky tomu má jeho zavazadlový prostor pořádně velkou schránku v podlaze navíc. Velká díra v pneumatice však v takovém případě znamená nutnost přivolat odtahovou službu.

Největší kouzla se však konají na zadních sedadlech Hondy Civic. Novinka opět dostává sklopné kinosedačky. Když je zapotřebí něco rozměrnějšího odvézt, sklopí se sedák nahoru.

Na podlaze vznikne velký prostor, kam se vejde jízdní kolo, vozík řidiče s postižením nebo velká televize. Potěší také příznivý úhel otevírání zadních dveří. Nakládání velkých předmětů, nastupování i přístup k dítěti v sedačce je snadný.

UFO? Ne, Honda Civic už podruhé sází na jedinečný design


Když je zapotřebí spojit kufr s interiérem, sklopí se klasickým způsobem opěradla a vznikne naprosto rovná plocha.

Vnitřní prostor má jedinou slabinu v nízké karoserii. Nad hlavou je poměrně málo místa na předních i zadních sedadlech. Ani milovníci nápojů v litrových a větších obalech nebudou spokojení. Místo pro tak velké láhve testovací auto nemělo.

Komu se líbila neobvyklá přístrojová deska v předchozí Honda Civic, najde u jejího nástupce velmi podobnou.

Hlavní přístroje jsou opět ve dvou patrech nad sebou, ukazatel rychlosti je digitální. Klasický ručičkový je naproti tomu otáčkoměr nebo ukazatel stavu paliva.

Další informace řidič čerpá z velkého displeje před sebou a z multifunkční obrazovky umístěné uprostřed palubní desky.

Testovací vůz měl přední sedadla s elektrickým nastavením bederní opěrky i boční podpory sedadla řidiče. Bohužel jde o doplňky, které svým zádům dopřeje jen majitel Hondy Civic s nejvyšší výbavou Executive. 

Petr Buček

HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)104/142
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)174/4300
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)215
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,7
Spotřeba paliva (l/100 km)

7,3 město/4,9 mimo město/ 5,8 kombinace

Emise CO2136 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4300/1770/1470
Rozvor (mm)2595
Pohotovostní hmotnost (kg)od 1280
Objem kufru (l)477/1378 (se složenými sedadly)

Pramen: Honda


Čtěte také:

Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu

Test Hyundaie i30 1,6 GDI: v mnohém lepší než předchůdci

Test pětidveřového Chevroletu Cruze 1,8: ve jménu délky a ceny

Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

6.3.2021 12:17:23
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku