Test Hondy Civic 1,8 i-VTEC: Sporťák. Přitom praktický a prostorný
Toto sportovně vyhlížející UFO pokračuje ve stylu svého předchůdce. Na první pohled se to nezdá, ale uvnitř je dost místa i pro rodinu.
Kdo nepotřebuje kombíka nebo vysoké velkoprostorové auto a stačí mu pětidveřový hatchback, může s klidem uvažovat i o Hondě Civic. Je totiž dokonce prostornější a praktičtější než leckterý konkurent.
A navíc: zatímco se někteří výrobci snaží, aby jejich auto vypadalo sportovně, málokomu se to daří tak jako designérům Hondy.
Civic je nejen sportovní, ale také futuristický. I v tomto navazuje na svého předchůdce, o kterém se na začátku jeho kariéry řidiči přeli, jestli jeho kabát náhodou rychle nezestárne.
To se nestalo, možná však určité povadnutí na kráse přijde u předchozího civiku nyní. Nová verze je totiž ještě šmrncovnější. A neokoukaná.
Benzinový, ale úsporný
Server AutemBezpečně.cz otestoval Hondu Civic s benzinovým motorem 1,8. Ten sice nesází na moderní propojení s turbem, ale na kráse mu to neubírá. Má totiž nejen pěkný zvuk, ale také slušnou spotřebu paliva.HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Honda Civic získala maximální počet pět hvězdiček (více zde). |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).. |
ESP | V základní výbavě pod názvem VSA. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Další doplňky | V základní výbavě nechybí aktivní opěrky hlavy pro ochranu krční páteře. Adaptivní tempomat je za příplatek 65 tisíc Kč pouze k nejvyššímu stupni výbavy. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. |
Cena | Honda Civic 1,8 i-VTEC stojí od 429 000 Kč. Základní model s motorem 1,4 i-VTEC přijde nyní v akci na 349 900 Kč (s výbavou Comfort). Dieselová Honda Civic 2,2 i-DTEC přijde nejméně na 499 tisíc korun. |
Výbava | V základní výbavě S nechybí start/stop systém motoru nebo 15palcová kola z lehkých slitin. Klimatizace nebo autorádio je k mání až k výbavě Comfort, která základní ceny zvedá o 20 tisíc korun. |
Poznámka: červenec 2012
Jedinou nepříjemnost představuje skutečnost, že pro dosažení plné dynamiky je ho zapotřebí vytočit do vyšších otáček.
Do těch se přitom moc nehrne, když má řidič zmáčknuté tlačítko Eco. Po jeho vypnutí jsou reakce na plynový pedál mnohem brisknější.
Potom už 142 koní zrychluje 1400 kilogramů vážící hondu bez problémů.
Tisícovku testovacích kilometrů absolvoval testovací Civic 1,8 s průměrem sedm litrů benzinu na sto kilometrů.
Na okreskách vystačil nejméně se šesti litry, na dálnicích polykal okolo sedmi, ve městě si poručil z nádrže deset litrů na 100 km.
Zadní světelná rampa-spoiler dělí okno na dvě části
Se sportovním designem japonského vozu vyráběného v Anglii výborně ladí také jeho podvozek a další technika.
Civic projíždí zatáčky s ladností hodnou sportovně zaměřeného auta. Podvozek je přitom tvrdší, ale ne příliš.
Řazení šestistupňové převodovky funguje výborně. Handicapem je nízký přední spoiler. Při překonávání větších zlomů a během parkování u vyšších obrubníků musí být řidič opatrný.
HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Povedený design, velký kufr, variabilní zadní sedadla, výborné jízdní vlastnosti. |
Slabiny | Méně místa nad hlavou, nízký přední nárazník. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Sportovní, ale přitom prostorná karoserie
Od průměrného auta nižší střední třídy se Honda Civic liší v několika ohledech. Vedle toho jak vypadá, nabízí i poměrně prostornou karoserii.
Hlavní plusy lze najít ve velikosti kufru. Jeho objem činí 477 litrů. Takových hodnot dosahují konkurenti jen ve verzích kombi.
Za těmi naopak civic zaostává v možnostech nakládat nad plato kufru. Civic je přece jen sporťák a ten má svou záď pěkně pozvolně klesající.
Testovací vůz neměl na dně kufru náhradní kolo. Díky tomu má jeho zavazadlový prostor pořádně velkou schránku v podlaze navíc. Velká díra v pneumatice však v takovém případě znamená nutnost přivolat odtahovou službu.
Největší kouzla se však konají na zadních sedadlech Hondy Civic. Novinka opět dostává sklopné kinosedačky. Když je zapotřebí něco rozměrnějšího odvézt, sklopí se sedák nahoru.
Na podlaze vznikne velký prostor, kam se vejde jízdní kolo, vozík řidiče s postižením nebo velká televize. Potěší také příznivý úhel otevírání zadních dveří. Nakládání velkých předmětů, nastupování i přístup k dítěti v sedačce je snadný.
UFO? Ne, Honda Civic už podruhé sází na jedinečný design
Když je zapotřebí spojit kufr s interiérem, sklopí se klasickým způsobem opěradla a vznikne naprosto rovná plocha.
Vnitřní prostor má jedinou slabinu v nízké karoserii. Nad hlavou je poměrně málo místa na předních i zadních sedadlech. Ani milovníci nápojů v litrových a větších obalech nebudou spokojení. Místo pro tak velké láhve testovací auto nemělo.
Komu se líbila neobvyklá přístrojová deska v předchozí Honda Civic, najde u jejího nástupce velmi podobnou.
Hlavní přístroje jsou opět ve dvou patrech nad sebou, ukazatel rychlosti je digitální. Klasický ručičkový je naproti tomu otáčkoměr nebo ukazatel stavu paliva.
Další informace řidič čerpá z velkého displeje před sebou a z multifunkční obrazovky umístěné uprostřed palubní desky.
Testovací vůz měl přední sedadla s elektrickým nastavením bederní opěrky i boční podpory sedadla řidiče. Bohužel jde o doplňky, které svým zádům dopřeje jen majitel Hondy Civic s nejvyšší výbavou Executive.
Petr Buček
HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 104/142 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 174/4300 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,7 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,3 město/4,9 mimo město/ 5,8 kombinace |
Emise CO2 | 136 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4300/1770/1470 |
Rozvor (mm) | 2595 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1280 |
Objem kufru (l) | 477/1378 (se složenými sedadly) |
Pramen: Honda
Čtěte také:
Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu
Test Hyundaie i30 1,6 GDI: v mnohém lepší než předchůdci
Test pětidveřového Chevroletu Cruze 1,8: ve jménu délky a ceny
Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými