reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Hondy CR-V 2.2 i-DTEC 4x4: jeden z premiantů mezi SUV


velikost textu:
     
14.ledna 2013 00:01
 

Už čtvrtá generace Honda CR-V nezapře, že její vzdálení předchůdci patřili před 16 lety k zakladatelům třídy SUV. Nemá velké slabiny a lecčím potěší.


Petr Buček
Honda CR-V s dieselovým motorem má pohon všech kol 


Server AutemBezpečně.cz vyzkoušel Hondu CR-V s dieselovým motorem, s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou. Za méně než 730 tisíc korun takové auto nepořídíte.

Co od něj může zájemce očekávat? Vnitřní prostor srovnatelný s auty střední třídy, jako jsou Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo. Také kufr testované hondy objemem za těmito auty nezaostává. 

Na délku měří Honda CR-V 4,57 metru. Spolu s výškou neskrývá japonské SUV vyráběné v Anglii svou robustnost. Při parkování si je třeba dávat pozor.

Pohon všech kol pomůže všem těm, kdo se potřebují s autem šplhat k horské chalupě, ostatní jeho výhody pocítí jen velmi zřídka.

Honda CR-V není k mání jen ve verzi 4x4, ale také s pohonem předních kol. Takovou volbu dává japonská značka k benzinovému motoru. Dieselová verze je vždy "čtyřkolkou".

HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyNová Honda CR-V zatím nebyla testována.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě pod zkratkou VSA.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech, jeden prostřední úchyt, který lze v kombinaci s jedním z postranních isofixů využít pro uchycení sedačky na prostředním sedadle. Nechybí ani úchyty TopTether.
Další bezpečnostní doplňky Do výbavy Hondy CR-V patří výstraha poklesu tlaku v pneumatikách, ke dvěma nejvyšším stupňům výbavy lze za 75 tisíc korun dokoupit paket zahrnující systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody a
adaptivní tempomat. Standardem jsou pro dva nejvyšší stupně výbavy bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a s aktivním přisvěcováním do zatáček.
Záruka Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů.
CenaHonda CR-V s testovaným naftovým motorem stojí od 689 tisíc korun. Příplatek za automatickou převodovku činí 40 000 Kč. Základní benzinová verze přijde na nejméně 544 tisíc (nemá pohon všech kol).    
Výbava Základní výbava S je překvapivě "holá". Chybí v ní klimatizace, ale také kryt zavazadlového prostoru. Většina zájemců proto sáhne alespoň po výbavě Comfort, která je oproti verzi S dražší o 25 tisíc korun. Vyšší stupně výbav nesou název Elegance, Lifestyle a Executive. Nejdražší verze Hondy CR-V přijde na 929 000 korun.

Poznámka:  leden 2013


Svěží design uvnitř i zvenčí

Už čtvrtá generace Hondy CR-V patří po stránce designu k výrazným zástupcům své třídy. Jejími tvary se inspiroval i jeden z nejčerstvějších konkurentů – Hyundai Santa Fe.

Dá se říct, že z každého úhlu pohledu je Honda CR-V něčím zvláštní. Vpředu dostala zajímavé propojení světel s linkami před chladičem, zezadu má jakoby hrb, ale pěkný.

Zboku zaujme třeba zadním trojúhelníkovým okénkem. Hlavně však působí výborně jako celek.

Nuda není ani v interiéru Hondy CR-V. Největší zajímavostí jsou její dva displeje nad sebou uprostřed palubní desky. Je na řidiči, co si kde promítne, jak si rozdělí příval informací.

Na spodním displeji může běžet navigace, na horním údaje o poslouchané hudbě a před očima mezi budíky si na malý displej promítne údaje o spotřebě paliva z počítače. Podobné rozložení displejů má také Honda Civic.

Volant Hondy CR-V trochu trpí pod návalem ovladačů – řídí se odtud tempomat, telefon, počítač i rádio.

Příjemným detailem jsou malé polštářky na středovém tunelu v místech, kde si řidič opírá pravou nohu. 

Design Hondy CR-V rozhodně není usedlý


Místa bylo uvnitř testovaného auta dost nejen vpředu, ale také vzadu. Pro kolena je v zadní části Hondy CR-V místo přímo královské.

Rodiny ocení pět isofixových úchytů na zadním sedadle pro dětské sedačky. Lze je upevnit nejen na krajích, ale také uprostřed zadního sedadla, když se využije jako druhé záchytné oko jedno z bočního páru. Tři dětské autosedačky se však vedle sebe dozadu nevejdou.

Malé děti, nejméně do pěti let, však nemají v oblibě nastupování do Hondy CR-V, stejně jako do ostatních vyšších SUV. Na vině je vysoký práh, přes který se musí pracně vyšplhat.

Kufr testovaného vozu má podle výpočtu výrobce objem 589 litrů. Komfortním doplňkem je sklápění zadních sedadel ovladačem umístěným v zavazadlovém prostoru. Po zmáčknutí páčky následuje automatické vystrčení sedáku dopředu, složení hlavové opěrky a sklopení opěradla. 

HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - HODNOCENÍ

PřednostiVnitřní prostor, velký kufr, jedinečný design.
SlabinyVelká robustnost ve srovnání s využitím karoserie (typické pro SUV). Vyšší cena. 

Pramen: AutemBezpečně.cz


Podvozek je tvrdší

Stopadesátikolový turbodiesel netrpí leností ani žízní. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou je jízda komfortní. Převodovka řadí zcela hladce.

Naftový motor pěkně zrychluje také díky tomu, že Honda CR-V nemá nadváhu. I s pohonem všech kol váží od 1712 kilogramů.

Nepřekvapí proto ani přijatelná spotřeba nafty. Sedm stovek testovacích kilometrů zakončila dieselová Honda CR-V s průměrným apetitem necelých osm litrů paliva na sto kilometrů.

Podvozek zvládá tuzemské silnice bez zaváhání. Nijak moc se nenaklání, i když honda patří mez vysoká SUV. Na nerovnostech je občas cítit jeho tvrdší odladění. Nepříjemné to však není.

Petr Buček

HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - TECHNICKY

Motornaftový čtyřválec s přeplňováním
Výkon (kW/koní)110/150
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)350/2000
Poháněná kolaVšechna
PřevodovkaAutomatická pětistupňová
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,6
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,2 město/6,0 mimo město/6,8 kombinace

Objem nádrže (l) 58
Emise CO2180
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4570/1820/1685
Rozvor (mm)2630
Provozní hmotnost (kg)od 1712
Objem kufru (l)589/1669 (se složenými sedadly)

Pramen: Honda


Čtěte také:

Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame

Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

6.3.2021 11:58:04
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku