reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Toyoty Auris hybrid: po městě za šest litrů


velikost textu:
     
6.května 2013 00:01
 

Nová Toyota Auris s hybridním pohonem je levnější než předchůdce, na rozdíl od něj má plnohodnotný kufr a zajímavější design. 


Petr Buček
Toyota Auris má atraktivnější kabát než předchozí modely 


Když portál AutemBezpečně.cz testoval před dvěma lety Toyotu Auris HSD, stál tento pětidveřový hatchback 550 tisíc korun. Jeho nástupce je k mání už za 490 tisíc a cenově se přiblížil Toyotě Auris s běžným dieselovým motorem podobného výkonu (naftový dvoulitr stojí od 450 tisíc korun).

Přesto je hybridní verze kombinující elektromotor a motor na benzin stále o poznání dražší než benzinový auris, který má se srovnatelnou výbavou základní cenovku 350 tisíc korun a překonává také výkonově srovnatelné benzinové provedení 1,6 (97 kW) za 370 tisíc.

Vyplatí se tedy hybridní Toyota Auris, v jejich útrobách pracuje vedle klasické benzinové osmnáctistovky také elektromotor? Díky své stále klesající ceně už stojí za zvážení.

Během týdenního testu se blýskla hlavně nízkou spotřebou benzinu ve městě. Ani stání v pražských zácpách nevyhnalo její apetit nad 6,5 litru na 100 kilometrů.

Kdo jezdí hodně svým autem v hustém městském provozu, ten výhody hybridního pohonu využije.

Tomu, kdo potřebuje auto pro cestování po dálnici a po okreskách, hybrid velkou úsporu nepřinese. Na dálnici se spotřeba pohybovala na hraně šesti litrů, na okreskách okolo pěti. K podobným hodnotám směřují také moderní benzinové turbomotory od konkurenčních značek.

TOYOTA AURIS HYBRID - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyToyota Auris získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče). 
ESPV základní výbavě pod označením VSC.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech.
Další bezpečnostní doplňky Xenonová světla jsou součástí vyšší ze dvou nabízených výbav Style. Toyota Auris nenabízí žádné moderní asistenční systémy.
Záruka Tříletá, která však končí najetím 100 tisíc kilometrů. Prodloužená záruka na 5 let stojí 9900 Kč (končí po najetí 160 000 km).
CenaToyota Auris hybrid se nabízí ve dvou stupních výbav Active a Style a stojí 489 900 (Active) nebo 539 900 Kč (Style). Nejlevnější Auris 1,33 přijde na 330 tisíc korun.
Výbava Výbava Style zahrnuje na rozdíl od levnější verze Active mimo jiné xenonová světla, její klimatizace je dvouzónová, má zatmavená zadní okna, elektrické ovládání zadních oken, automatické spouštění stěračů i světel, vyhřívání předních sedadel nebo tempomat. 

Poznámka:  květen 2013


Svižná jízda s neobvyklými zvuky

Hybridní pohon v Toyotě Auris odpovídá prvnímu ryze hybridnímu autu v podobě Toyoty Prius.

Jejich elektromotor se stará o rozjezdy, pár kilometrů je schopen při pomalé jízdě do 50 km/h zvládat sám.

Při větším sešlápnutí pedálu plynu se však rychle hlásí o slovo benzinový pohon. Elektromotor se k němu občas přidá, při brzdění proudí energie zpět do baterií.

Hybridní systém dává dohromady výkon 136 koní. Testované auto svižně zrychlovalo na křižovatkách i při běžné jízdě. Výkon rozhodně hybridnu nechybí.

Ani zezadu nepůsobí design aurise nudně


Technickou perličkou je velmi malá řadicí páčka automatické bezestupňové převodovky. Auris hybrid díky ní zrychluje zcela plynule, benzinový motor je při akceleraci poměrně slyšet vytočený do vyšších otáček.

Také brzdění přináší neobvyklý zvuk, hybridní Toyota Auris při něm ukládá energii do baterií.

Zatímco předchozí generace měla vinou velkých akumulátorů pro elektromotor malý kufr, nový auris už tímto nedostatek netrpí. Uveze 360 litrů zavazadel – stejně jako Toyoty Auris s čistě benzinovým nebo naftovým pohonem.

TOYOTA AURIS HYBRID - HODNOCENÍ

PřednostiZajímavější design než u předchůdců, nízká spotřeba benzinu ve městě. 
SlabinyHorší pohodlí na nerovnostech, méně luxusu než u konkurence, omezený výhled dozadu

Pramen: AutemBezpečně.cz


Design je pěkně ostrý

Toyoty většinou nepatří k favoritkám v soutěžích krásy, ale nový Auris je jiný. Přední i zadní světla mají ostré hrany a strhávají na sebe pozornost. Toyota Auris jakoby vystoupila z šedivosti svých předchůdců.

Ani palubní deska není nudná a má zajímavé tvary. V jejím středu nechybí v současnosti nezbytný velký dotykový displej. Na něm si může řidič promítat navigační pokyny, ale také například aktuální nasazení jednotlivých motorů.

Na předních sedadlech je hodně místa do všech stran, sedadla jsou spíše měkčí, ale mají příjemné boční vedení.

Vzadu není místa na rozdávání ani před koleny ani v prostoru hlavy. Dětem to nevadí, dospělí by uvítali více prostoru. Rodiče často přenášející dětskou sedačku z auta do auta a využívající k jejich připevnění isofixy, nebudou v aurisu spokojení s jejich zapuštěním hluboko do sedadel.

Jízdní vlastnosti Toyoty Auris nezklamou, jen na nerovnostech není japonský hybrid zrovna komfortní.

Petr Buček

TOYOTA AURIS HYBRID - TECHNICKY

MotorPlně hybridní pohon spojující benzinový motor s elektromotorem
Výkon (kW/koní)100/136
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)142 benzinový motor/207 elektromotor
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaBezestupňová automatická
Maximální rychlost (km/h)180
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,9
Spotřeba paliva (l/100 km)

3,9 město/3,9 mimo město/3,9 kombinace

Objem nádrže (l) 45
Emise CO291
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4275/1760/1460
Rozvor (mm)2600
Provozní hmotnost (kg)1470
Objem kufru (l)360

Pramen: Toyota


Čtěte také:

Test Hyundaie i30 1,6 GDI: v mnohém lepší než předchůdci

Test Volkswagenu Golf 1,2 TSI (63 kW): ani základní model nezklame


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

19.9.2019 5:17:42
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku