reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Toyoty Verso 1,8: příjemně se řídí, ale na rodinu někdy zapomíná


velikost textu:
     
27.května 2013 00:01
 

Toyota Verso má za sebou sice jen facelift, ten je však ostře provedený. Zepředu vypadá úplně jinak než předchůdce, ale zároveň ladí s novým designem ostatních modelů Toyoty.


Petr Buček
Nová přední část Toyoty Verso působí zajímavě 


Verso patří ve třídě kompaktních rodinných minivanů spíše ke kratším. Se svými 446 centimetry délky zaostává asi o 10 centimetrů za Renaultem Grand Scénic nebo Citroënem Grand C4 Picasso, delší než toyota je také novinka Kia Carens (452,5 cm).

Kratší karoserie je u Toyoty Verso znát především v objemu zavazadlového prostoru. Její kufr pojme 484 litrů nákladu.

Téměř pětisetlitrový objem sice není malý, ale konkurence nabízí někdy i o pár stovek litrů více.

Ke kladům prostoru pro zavazadla v Toyotě Verso patří široký otvor pátých dveří. Využití kufru naopak zužují podběhy kol.

TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyToyota Verso získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče). 
ESPV základní výbavě pod označením VSC.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech.
Další bezpečnostní doplňky Toyota Verso nenabízí žádné moderní asistenční systémy (asistenci pro jízdu v pruzích apod.).
Záruka Tříletá, která však končí najetím 100 tisíc kilometrů. Prodloužená záruka na 5 let stojí 14 900 Kč (končí po najetí 160 000 km).
CenaToyota Verso stojí od 399 900 Kč (s benzinovým motorem 1,6 litru). S testovanou osmnáctistovkou přijde nejméně na 439 900 korun. Stejný motor lze koupit i s automatickou převodovkou (bezestupňovou), příplatek činí 40 tisíc. Dieselová Toyota Verso je k mání za 449 900 Kč. 
Výbava Verso se prodává se třemi stupni výbav - Power, Active a Style. 3. řada sedadel stojí 17 000 Kč a lze ji dokoupit k výbavám Active a Style. K oběma těmto vyšším výbavám automobilka standardně dodává parkovací kameru.

Poznámka:  květen 2013


Uvnitř vše při starém

Zatímco změny designu karoserie lze označit jako zásadní, uvnitř Toyoty Verso se toho moc nezměnilo.

Kruhové přístroje sídlí i nadále ne před řidičem, ale uprostřed palubní desky. Pod nimi je dotykový multifunkční displej.

Řidič nebo spolujezdec prsty přímo na obrazovce ovládá rádio, hudební přehrávač nebo navigaci. Její grafika nepatří k úplně nejlepším, také poloha displeje je až příliš nízko.

Sedadla jsou spíše měkčí, nabízejí však dostatek boční opory. Ta se řidiči hodí v zatáčkách. Zvláště když ovládání a jízdní vlastnosti patří ke kladům Toyoty Verso.

Netradiční umístění hlavních budíků uprostřed palubní desky


Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatné sedačky srovnatelné velikosti. Pro rodiny s dětmi v autosedačkách je to nepraktičtější řešení. Doprostřed mezi děti se vejde i dospělý.

Zadní sedadla jsou navíc posuvná, díky čemuž lze v případě potřeby o něco zvětšit zavazadlový prostor.

I když je Toyota Verso rodinným minivanem, v pár věcech na pohodlí rodičů a dětí zapomíná. Například isofixové úchyty jsou utopené v čalounění sedadel. Připevňování dětské autosedačky do isofixů je náročné, přitom by to mělo být právě naopak.

Také doplňkové vnitřní zpětné zrcátko, které má řidiči dodat přehled o dění na zadních sedadlech, je spíše symbolické a moc nepomáhá.

A nevelké odkládací prostory jakoby zapomínaly na to, že dvě malé děti na palubě znamenají větší poptávku po různých kapsách a šuplících.

TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic - HODNOCENÍ

PřednostiHezká nově tvarovaná přední část, Toyota Verso se příjemně řídí.
SlabinySpotřeba benzinového motoru, špatně dostupné isofixové úcyhyty.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Vysoká spotřeba a příjemné svezení

Portál AutemBezpečně.cz otestoval Toyotu Verso s benzinovým motorem 1,8 litru.

Na rozdíl od moderních přeplňovaných motorů se v jeho případě jedná o klasiku bez turba. Osmnáctistovka nabízí výkon 147 koní.

Rychlá akcelerace při předjíždění se neobejde bez podřazení na nižší stupeň a vytočení motoru do vysokých otáček.

Spotřeba benzinu se během testu pohybovala v průměru okolo osmi litrů benzinu na sto kilometrů. Na dálnici byla ještě vyšší, na okreskách naopak klesala k šesti litrům. V Praze si testovaný vůz „řekl“ o deset litrů na 100 kilometrů.

Zadní světla mají výraznou bílou barvu


Příjemné je ovládání Toyoty Verso i její jistý podvozek. Toyota Verso se v zatáčkách příliš nenaklání a řidiči se s takovým autem jezdí velmi dobře.

Podvozek je spíše tvrdší, na nerovnostech nevyniká komfortem. Na jedničku slouží přesné řazení rychlostních stupňů šestistupňové převodovky.

Toyota Verso stojí v základním provedení 400 tisíc korun. S testovaným motorem 1,8 litru přijde na 440 tisíc. Rodinná toyota není ve srovnání s konkurencí drahá.

Petr Buček

TOYOTA VERSO 1,8 l Valvematic - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)108/147
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)180/4000
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaŠestistupňová manuální
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,4
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,7 město/5,7 mimo město/6,8 kombinace

Objem nádrže (l) 60
Emise CO2158
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4460/1790/1620
Rozvor (mm)2780
Provozní hmotnost (kg)1545
Objem kufru (l)484

Pramen: Toyota


Čtěte také:

Test omlazeného Citroënu Grand C4 Picasso 1,6 e-HDi: ve znamení výhledu a prostoru

Test Renaultu Grand Scénic 1,6 dCi: nový motor pro klasika

Test Dacie Lodgy 1,5 dCi (90 k): velký vůz za malé peníze

Test Chevroletu Orlando 2,0 VCDi: levný a rychlý minivan s tváří SUV

Test Opelu Zafira Tourer 2,0 CDTI: dlouhý a komfortní minivan

Test Peugeotu 5008 1,6 THP: rodinný rychlík za půl milionu

Test Volkswagenu Touran 1,6 TDI: šmrncovní kvádr na kolech


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
František - Spokojený dochodce
Koupil jsem si přesně toto Verso do důchodu, mám ho nyní tři roky a...

Celkem 1 příspěvků, poslední 1.7.2015 21:59:36.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

27.6.2019 3:39:22
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku