reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Volkswagenu Golf 2,0 TDI DSG: velmi komfortní kombík


velikost textu:
     
2.prosince 2013 00:01
 

Luxusní zboží bývá drahé. Volkswagen Golf Variant ve svém nejlepším provedení není výjimkou.


Petr Buček
Nový Volkswagen Golf se podobá většímu passatu 


Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel Golfa kombi s dvoulitrovým turbodieselem a s automatickou převodovkou DSG. 

Takto vybavený golf přijde na 630 tisíc korun (Škoda Octavia se stejným motorem i převodovkou stojí podobně draze). 

Dražší varianta Volkswagenu Golf Variant už v ceníku není.

Stejnou sumu si musí připravit zájemci o tohoto kombíka s pohonem všech kol. Nedostanou však k němu komfortní automatické řazení.

Volkswagen Golf Variant se v testu představil jako velmi komfortní vůz. I když sdílí stejný podvozek (modulární platformu) se Škodou Octavia, golf je při jízdě pohodlnější.

Posádku neruší malé ani větší nerovnosti a téměř si nevšimnou například přejezdu dlažebních kostek. V komfortu je golf ve své nejvyšší verzi absolutní extraklasou.

VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSG: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyVolkswagen Golf získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové a kolenní u řidiče). Boční airbagy vzadu stojí 9700 Kč navíc.
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. 
Další bezpečnostní doplňky Za příplatek jsou k mání například tyto asistenční systémy: adaptivní tempomat za 12 500 Kč (pouze k nejvyšší výbavě Highline), asistent pro jízdu v pruzích s automatickými dálkovými světly za 13 300 korun. Součástí standardní výbavy je multikolizní brzda.
Záruka Dvouletá. Prodloužená čtyřletá s omezením na 80 000 přijde na sedm tisíc korun. 
CenaNejlevnější Volkswagen Golf Variant stojí 378 900 Kč (s benzinovým turbomotorem 1,2 TSI s výkonem 85 koní). Nejdostupnější dieselovou verzi představuje motor 1,6 TDI s výkonem 105 koní - jeho cena je 452 900 Kč. S testovaným turbodieselem 2,0 TDI (150 koní) přijde na 569 900 korun (s převodovkou DSG 629 900 Kč). 
Výbava Volkswagen Golf má v základní výbavě mimo jiné automatickou klimatizaci, start/stop systém motoru nebo rádio s dotykovým displejem.

Poznámka:  listopad 2013


Gof jako menší verze passatu

Nový Golf nyní ještě více než dříve připomíná menší verzi Volkswagenu Passat. 

Svému většímu sourozenci se podobá také tvary karoserie. 

Během týdenního testování se pravidelně stávalo, že si golfa kombi kolemjdoucí pletli s passatem. 

Volkswagen v tomto ohledu kráčí stejným směrem jako Škoda- také design volkswagenů se v jednotlivých třídách navzájem přibližuje. Platí to pro přídě i zadní světla.

Majitelé volkswagenů se přitom mohou spolehnout, že tvary jejich auta jsou nadčasové a rychle nestárnou.

Ani uvnitř testovaného golfu se designéři nijak nevyřádili. Interiér je konzervativní, přehledný, bez překvapení.

Vrásky na čele se však zákazníkům dostaví při vybírání příplatkové výbavy Volkswagenu Golf. Například osmipalcový displej přijde na zhruba 50 tisíc korun (v základní výbavě je menší pětipalcový, rovněž dotykový). 

Za pátými dveřmi se skrývá kufr s objemem 605 litrů


Designéři si však v poslední době hodně vyhrají s tvary světel a s osvětlením interiéru. 

Přední světla golfu mají zajímavé čtvercové prvky, uvnitř zase v noci zaujme bílá osvětlená linka po celé délce předních dveří.

Golf je o devět centimetrů kratší než Škoda Octavia. To se může hodit všem, kteří bojují při parkování s chybějícím prostorem.

Místa je sice v golfu na zadních sedadlech o něco méně než ve škodovce. Ale stále dost na to, aby se tu netísnili ani dospělí.

Vpředu má golf velmi příjemná sedadla, jde však o nízké auto, a nastupování i vystupování proto není z nejkomfortnějších.

Zavazadlový prostor Volkswagenu Golf Variant nabízí srovnatelný objem se Škodou Octavia Combi. 

Oba vozy se chlubí velikostí na hranici 600 litrů. Oktávka má více místa pro náklad po sklopení zadních sedadel. 

Duo Golf-Octavia přitom brzy dostane třetího koncernového sourozence v provedení kombi. Bude jím sportovněji vypadající Seat Leon ST.

VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSG: HODNOCENÍ

PřednostiNadčasový design karoserie, komfortní podvozek, pružný motor, vnitřní prostor, plynulá převodovka DSG.
SlabinyVyšší cena, drahá příplatková výbava.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Turbodiesel nemá chybu

Testovaný Volkswagen Golf Variant s dvoulitrovým turbodieselem absolvoval více než 700 testovacích kilometrů s průměrnou spotřebou šest litrů nafty na sto kilometrů.

Na okreskách polykal okolo 5,5 litru, na dálnici byla spotřeba o litr vyšší. Ve městě sahala k osmi litrům.

Stopadesátikolový motor nemá slabá místa. Jeho výkon dostává řidič k dispozici od nejnižších otáček. 

Pokud navíc nemusí řadit, jak tomu bylo u testované verze s dvouspojkovým automatem DSG, je jízda dynamická i pohodlná.

Převodovka DSG totiž řadí tak plynule, že si řidič řazení vůbec neuvědomuje. Zařazený rychlostní stupeň může kontrolovat před sebou na displeji.

Přepínat je přitom možné mezi běžným a sportovním řazením rychlostních stupňů. 

Na volantu jsou navíc ovladače pro manuální řazení. Přijdou vhod, když řidič potřebuje více brzdit motorem například při zpomalování při vjezdu do města či vesnice.

Petr Buček

VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSGTECHNIKA

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)110/150
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)320/1750-3000
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaAutomatická dvouspojková šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)216
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,9
Spotřeba paliva (l/100 km)

5,4 město/4,1 mimo město/4,5 kombinace

Objem nádrže (l) 50
Emise CO2119
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4562/1799/1481
Rozvor (mm)2635
Pohotovostní hmotnost (kg)1454
Objem kufru (l)605/1620 (při sklopených zadních sedadlech)

Pramen: Volkswagen


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

20.7.2018 3:02:04
reklama
  reklama