Test auta roku 2014: Peugeot 308 1,6 THP je mnohem lepší než předchůdce
Nová generace Peugeotu 308 působí o dost vyspěleji než předchozí modely. A čerstvě se chlubí titulem pro evropské auto roku 2014.
Volkswageny Golf, Hyundaie i30, Fordy Focus, Opely Astra či Kia Cee´d dostávají nového silného konkurenta.
Na první pohled je jasné, že Peugeot 308 není, co býval. Vysoké karoserie střídá pěkný až sportovně působící pětidveřový hatchback.
A navíc docela luxusní. Testovaný Peugeot 308 měl nejvyšší výbavu Allure, která zahrnuje mimo jiné přední světla s technologií LED – nejen denní, ale především tlumená a dálková.
Více než polovina ze sedmi set testovacích kilometrů se přitom uskutečnila za tmy. LED světla jsou ještě příjemnější než xenonová. Silnice je jimi osvětlená jakoby bílým světlem, což více připomíná denní podmínky a řidičovy oči nejsou tak zatížené jako při svícení halogenovými lampami.
LED světla pro hlavní svícení přitom dosud patřila jen k vozům luxusních značek, Peugeot 308 je první vlaštovkou mezi auty nižší třídy.
PEUGEOT 308 1,6 THP: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Peugeot 308 získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | Dvouletá. Rozšířená například na pět let s omezením na 100 000 kilometrů stojí 13 068 Kč. |
Cena | Nejlevnější Peugeot 308 se základním benzinovým motorem (1,2 l/82 koní) stojí od 320 000 Kč. S testovaným motorem 1,6 THP (125 k) přijde nejméně na 405 500 korun. Naftový Peugeot 308 (1,6 HDi/92 k) stojí od 392 tisíc. |
Výbava | Peugeot 308 se prodává se třemi stupni výbav - Access, Active a Allure. Hlavní LED světla jsou k mání jen k výbavě Allure. Ke druhému a nejvyššímu stupni výbavy patří automatická klimatizace a dotyková obrazovka s hands free. Navigace stojí 10 tisíc korun navíc. |
Poznámka: březen 2014
Luxusní interiér
LED světla nejsou ojedinělým symbolem luxusu u Peugeotu 308. Také interiér se může pochlubit vysokou kvalitou.
Palubní deska je z hodnotných plastů a její tvary snesou uznání. Středový panel je po vzoru BMW lehce nakloněný k řidiči.
Zajímavá je také přístrojová deska. Rychloměr, otáčkoměr a další ukazatele před zraky řidiče jsou o něco odsunuté dopředu k čelnímu sklu. To nemusí každému vyhovovat, na údaj o rychlosti v levé části, který je navíc zasunutý, si je nutné zvykat.
Také volant je netradiční. Má malý průměr a je položený řidiči tak trochu do klína. S podobným řešením přišly už menší Peugeoty 208 a 2008. Malý volant ovládání auta nekomplikuje, spíše naopak.
Peugeot 308 působí na francouzskou značku až překvapivě konzervativně
Jedničku si zaslouží sportovní sedadla v testovaném voze. I ta však patří až k nejvyšší výbavě Allure.
Mají výborné tvarování i tuhost, sedák je hodně dlouhý. Pohodlí na dlouhé cesty je díky těmto sedadlům zaručené.
Největší slabinou interiéru jsou zadní sedadla. Na těch není místa na rozdávání, Peugeot 308 se v prostoru vzadu rovná spíše autům o třídu menším. Ale vpředu je komfortu nadmíru po všech stránkách.
Zavazadlový prostor přitom malý není. Pojme 420 litrů zavazadel a to už se chystá ještě větší kombík.
PEUGEOT 308 1,6 THP: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Celkově povedené auto, zpracování interiéru, kultivovaný motor THP. |
Slabiny | Méně místa na zadních sedadlech |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Motor od BMW má pěkný zvuk
Test se zaměřil na benzinovou verzi Peugeotu 308 s motorem 1,6 THP. Ten automobilka nabízí se dvěma výkony – 125 a 156 koní.
Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel slabší variantu. Peugeot 308 1,6 (125 k) stojí od 405 500 korun.
Motory 1,6 THP francouzská automobilka vyvíjela spolu s BMW. Bavorská značka přitom patří k absolutní špičce v konstrukci motorů. Zaměřuje se však především na silnější agregáty.
Pochvalu si přesto zaslouží i testovaný motor. Je nanejvýš tichý a kultivovaný, se zátahem od nízkých otáček. Jeho zvuk se musí líbit.
Spotřeba se během testu ustálila na sedmi litrech benzinu na sto kilometrů.
Také řazení rychlostních stupňů šestistupňové manuální převodovky bylo příjemně přesné. Až na jednu drobnost: efektní hliníková hlavice řadicí páky je v chladných dnech ve vymrzlém autě hodně studená. První kilometry tak nejsou pro řidičovu ruku zrovna příjemné.
Petr Buček
PEUGEOT 308 1,6 THP: TECHNIKA | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 92/125 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 200/1400 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,4 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,9 město/4,6 mimo město/5,8 kombinace |
Objem nádrže (l) | 53 |
Emise CO2 | 134 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4253/1804/1472 |
Rozvor (mm) | 2620 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1375 |
Objem kufru (l) | 420/1228 (při sklopených zadních dělených sedadlech - možno v poměru 1/3:2/3) |
Pramen: Peugeot
Čtěte také: