Test Citroënu Grand C4 Picasso 2,0 HDi: kreativní mezi rodinnými minibusy
Ačkoliv nejsou jeho tvary zboku a zezadu tak překvapivé jako u kratší verze, patří Citroën Grand C4 Picasso k nejzajímavějším zástupcům rodinných minibusů.
Nové Grand Picasso má pět nebo sedm sedadel. Třetí řada je podobně jako u Renaultu Grand Scénic za příplatek, u Citroënu činí 15 tisíc korun.
Jak test sedmimístného picassa ukázal, variabilita interiéru – různé možnosti posouvání, přidávání a ubírání sedadel - je u tohoto vozu výborná.
Třetí řada sedadel zůstávala často během testu schovaná v podlaze kufru. Aby bylo možné využívat šestisetlitrový kufr.
Jakmile však přibylo dětí na víkendový výlet, jedno nebo dvě sedadla vyjela z kufru. Je však nutné počítat s tím, že úchyty isofix jsou jen na třech sedadlech druhé řady.
Aby měli malí cestující ve třetí řadě dost místa, nezbývá než posunout sedadla před nimi o něco dopředu – jsou samostatná a všechna tři stejně velká. A jezdí na kolejničkách, takže zvětšení prostoru pro třetí řadu nepředstavuje problém.
Také nastupování do poslední řady sedadel je přes zadní dveře jednoduché. A děti tam zvládnou nastoupit také přes kufr. Spíše tedy kufírek, protože při sedmimístném rozestavení nezbývá moc místa pro zavazadla.
Za šesté a sedmé sedadlo se vejde užší taška, ne však například přepravka s pivem. Zato když sedadla třetí řady zmizí v podlaze kufru, k dispozici je nejméně 645litrový prostor pro náklad.
Kdo však hledá velkoprostorové auto, ve kterém chce ve druhé řadě převážet také dospělé, je u Citroënu Grand C4 Picasso na špatné adrese.
Jeho sedadla jsou totiž docela nízko nad podlahou, což nevadí dětem, ale dospělí tu nenajdou dost pohodlí. Místo pro kolena nechybí, toho je dost. Ale poloha sezení na nízkém sedadle není komfortní.
Hlavně na dlouhé trasy se tak tento citroën pro převážení dospělých osob ve druhé řadě nehodí. Třetí je samozřejmě jen pro děti.
Test na druhou stranu ukázal, že do druhé řady není problém umístit vedle sebe tři děti v autosedačkách. Jen přístup k zapínání pásů je v takové situaci komplikovaný.
CITROËN GRAND C4 PICASSO 2,0 HDi: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Citroën C4 Picasso získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Tři páry úchytů na zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | Za příplatek jsou k mání asistenční systém sledující mrtvý úhel zpětných zrcátek a asistent pro jízdu v pruzích. V nabídce je také kamera sledující dění za autem a aktivní tempomat s omezovačem rychlosti. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená pětiletá přijde na 12 620/19 070/26 269 Kč (s omezením na 60 000/90 000/120 000 km). |
Cena | Nejlevnější Citroën Grand C4 Picasso stojí 449 900 Kč (s benzinovým motorem 1,6 s výkonem 120 koní). Nejdostupnější dieselovou verzi představuje motor 1,6 HDI s výkonem 115 koní - jeho cena je 514 900 Kč. S testovaným dvoulitrovým dieselem (150 koní) přijde nejméně na 595 900 korun. |
Výbava | Citroën C4 Picasso má v základní výbavě mimo jiné hands free startování, manuální klimatizaci, dotykový displej pro ovládání rádia a hands free pro telefonování. |
Poznámka: březen 2014
Ve jménu designu
Grand Picasso je oproti kratší verzi nejen o něco méně výstřední, ale také delší, prostornější, o pár desítek tisíc dražší a má i delší rozvor.
Velmi zajímavá příď s úzkými pásky světel je shodná pro oba sourozence. Ani interiér se neliší – vládne mu obrovská dvanáctipalcová obrazovka uprostřed palubní desky, kde si podobně jako na počítači každý nastaví zobrazování podle libosti.
Na tomto displeji běží samozřejmě rychloměr, přidávat lze navigační mapu, otáčkoměr, údaje o spotřebě a další.
Pokud má auto ve výbavě zadní kameru, zobrazují se tu její záběry. Testovaný vůz měl paket čtyř kamer na všech čtyřech stranách auta. Řidiči při manévrování na nepřehledném místě poskytnou pohled na auto z ptačí perspektivy.
Na ovládání Citroënu C4 Picasso si je nutné nějakou dobu zvykat. Druhý displej (sedmipalcový) sídlí níže na dosah řidičových prstů a ovládá se dotykově.
Ťukáním na menší z obrazovek se ovládá rádio, klimatizace, navigace, hudební přehrávač i nastavení funkcí auta, jako jsou parkovací senzory nebo aktivní tempomat hlídající rozestup od vpředu jedoucího auta.
Další ovladače jsou na volantu, je jich tam možná až moc.
Přední sedadla působí lépe než u předchozí generace Citroënu Picasso.
Příjemnou atmosféru při večerním nastupování a vystupování z auta dělají na mnoha místech rozmístěné LED lampičky.
Zajímavé je také vysoko vytažené přední sklo, které řidiči a spolujezdci dává výborný výhled směrem nahoru. Přijde vhod například při čekání na zelené světlo na křižovatce.
CITROËN GRAND C4 PICASSO 2,0 HDi: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Zajímavý design karoserie, nízká spotřeba nafty, velmi pružný motor, široký interiér, velký zavazadlový prostor. |
Slabiny | Zadní sedadla s krátkými sedáky jsou nízko umístěná. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Kolébavá jízda
Testovaný Citroën Grand C4 Picasso měl pod kapotou nový dvoulitrový naftový motor s výkonem 150 koní.
Rodinný minibus s tímto pohonem připomíná rychlý expres. Auto výborně zrychluje, šestistupňová převodovka pracuje přesně.
Spotřeba paliva se po týdenním testu zastavila na údaji 6,7 litru na sto kilometrů. Při poklidné jízdě po okreskách klesala k pěti litrům, v Praze naopak stoupala k osmi litrům.
Jízdní vlastnosti Citroënu Grand C4 Picasso jsou velmi kolébavé. A silniční nerovnosti dají o sobě hodně vědět i uvnitř auta.
Petr Buček
CITROËN GRAND C4 PICASSO 2,0 HDi: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 110/150 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 370/2000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,2 město/3,8 mimo město/4,3 kombinace |
Objem nádrže (l) | 55 |
Emise CO2 | 113 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4597/1826/1634 |
Rozvor (mm) | 2840 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1630 |
Objem kufru (l) | 645/1843 (při sklopených zadních sedadlech) |
Pramen: Citroën
Čtěte také: