Domů > Testy > Testy aut

Test: ne všechny kabriolety jsou při převrácení bezpečné


velikost textu:
     
30.května 2014 11:10
 

Německý autoklub ADAC porovnal bezpečnost čtyř kabrioletů nižší střední třídy. Jak obstály vozy Opel Cascada, Renault Mégane CC, Peugeot 308 CC a Volkswagen Golf Cabrio?


Automobilky
Opel Cascada poskytuje ze čtyř testovaných kabrioletů své posádce nejvíc bezpečí 


Opel a Renault se školní dvojkou, Peugeot na trojku a Volkswagen dostatečně - takové vysvědčení vystavil autoklub za test, při kterém zjišťoval bezpečnost kabrioletů při převrácení.

Chybějící střecha je ve srovnání s běžným autem handicapem.

ADAC testované kabriolety převrátil a zjišťoval, jakou bezpečnost poskytují v takové situaci přední i zadní sedadla.

Opel Cascada a Renault Mégane CC zaručují své posádce dobrou ochranu, více bodů získal opel.

V Opelu Cascada došlo při převrácení k deformaci předního sloupku karoserie a výsledkem byly uspokojivé hodnoty zatížení cestujících na předních sedadlech. Zadní sedadla poskytla při statických i dynamických zkouškách větší bezpečí.

Také zadní sedadla Renaultu Mégane CC se ukázala být bezpečným místem pro cestování. Hlava řidiče a spolujezdce však čelila většímu zatížení a došlo také k jejich kontaktů s vozovkou.

Přesto autoklub udělil renaultu stejnou celkovou známku jako opelu - dvojku.


Video z testu kabrioletů


O stupeň hůře dopadl ve zkouškách Peugeot 308 CC. Na vině byly přední bezpečnostní pásy, které neudržely řidiče a spolujezdce pevně v sedadlech. Jejich hlavy utrpěly při převrácení auta citelný kontakt se silnicí. 

Pouhou dostatečnou si z testu odnesl Volkswagen Golf Cabriolet. Jeho čelní sklo se neočekávaně hodně při převrácení zkřivilo, čímž došlo ke značnému omezení bezpečného prostoru v kabině vozu.

Ani předpínače předních pásů nefungovaly tak, aby udržely cestující pevně v sedadlech. Řidič a spolujezdec narazili hlavami tvrdě do asfaltu.

ADAC majitelům kabrioletů radí, aby si svá sedadla nastavovali do co možná nejnižší polohy. Při převrácení vozu budou mít díky nízkým sedadlům více bezpečí.

Autoklub zkoušel bezpečnost kabrioletů při převrácení už potřetí za posledních 11 let. Vybrané kvarteto vozů patří k nejprodávanějším ve své kategorii.

Speciální zařízení ve zkušebně ADAC sídlící v městě Landsberg am Lerch převrátilo testované vozy v rychlosti 50 km/h tak, že rotovaly podél své podélné osy. 

Na přípravě a hodnocení testu se podílel také drážďanský ústav pro studium nehod.

Zkoušky hodnotily deformaci předních sloupků karoserie a s tím spojený bezpečný prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech. 

Vedle toho se u čtyř testovacích figurín měřila míra zatížení jejich hlav při převrácení kabrioletů - aneb účinek ochranných oblouků, předpínačů bezpečnostních pásů a airbagů.

Petr Buček

 VÝSLEDKY TESTU BEZPEČNOSTI KABRIOLETŮ PŘI PŘEVRÁCENÍ
Vůz PodílOpel CascadaRenault Mégane CCPeugeot 308 CCVW Golf Cabrio 
Pasažéři na předních sedadlech
Zatížení hlavy 60 %  o     o   --   --
Prostor k přežití40 %  +     o   ++   --
Pasažéři na zadních sedadlech
Zatížení hlavy 60 %  ++    ++   o   o
Prostor k přežití40 %  ++    ++   ++  ++
CELKEM     +      +    o   -
Známka    1,6     2,1   2,8  3,6


Pramen: ADAC

Poznámka: Hodnocení ADAC: ++ (0,6-1,5) velmi dobrý, + (1,6-2,5) dobrý, o (2,6-3,5) uspokojivý, - (3,6-4,5) dostatečný, -- (4,6-5,5) nedostatečný


Čtěte také:

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ


Volkswagen Golf Cabriolet v testu převrácení propadl



 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Radek - Volkswagen
Ahoj, co se týče toho Volkswagen Golf Cabriolet, tak dostatečnou z ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 7.5.2021 10:37:39.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

5.10.2023 3:54:17
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku