Domů > Testy > Testy aut

Test Peugeotu 308 SW 1,2 PureTech: úsporný elegán


velikost textu:
     
13.srpna 2014 00:01
 

Benzinová dvanáctistovka a v tomto případě jen se třemi válci. A přesto o ní lze prohlásit, že je rychlá, má pěkný zvuk a jezdí se s ní za 6,5 litru benzinu na 100 km.


Petr Buček
Peugeot 308 SW je konkurentem pro Škodu Octavia Combi 


Před pár lety neuvěřitelné, dnes stále běžnější. Motory s malým objemem mají díky turbu velký výkon a jezdí úsporně.

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala Peugeot 308 SW s motorem 1,2 PureTech s vyšším ze dvou nabízených výkonů. Jedná se přitom o základní motorizaci pro elegantní francouzské kombi.

Přestože má jen tři válce, jeho výkon činí 130 koní (slabší verze má 110 koní). Týdenní test a tisíc najetých kilometrů završil Peugeot 308 SW PureTech s průměrnou spotřebou 6,5 litru benzinu na 100 kilometrů. 

Benzinové pohony tak stále častěji ztrácejí dřívější nevýhodu oproti tradičně úsporným dieselům. Důkazem tohoto trendu jsou také například benzinové motory 1,2 TSI ve škodovkách.

PEUGEOT 308 SW 1,2 PureTech (130 k): BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyPeugeot 308 získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. 
Záruka Dvouletá. Rozšířená například na pět let s omezením na 100 000 kilometrů stojí 13 068 Kč. 
CenaNejlevnější Peugeot 308 SW se základním benzinovým motorem (1,2 l/110 koní) stojí od 397 000 Kč. S testovaným motorem 1,2 PureTech (130 k) přijde nejméně na 441 500 korun. Naftový Peugeot 308 (1,6 HDi/92 k) stojí od 422 000 Kč.
Výbava Peugeot 308 se prodává se třemi stupni výbav - Access, Active a Allure. Hlavní LED světla jsou k mání jen k výbavě Allure. Ke druhému a nejvyššímu stupni výbavy patří automatická klimatizace a dotyková obrazovka s hands free. Navigace stojí 10 tisíc korun navíc.

Poznámka:  srpen 2014


Elegance na prvním místě

Nový Peugeot 308 SW je velmi elegantní. Mezi kombíky nižší střední třídy boduje nejen svým designem a úsporným dvanáctistovkovým motorem.

Předchozí modely Peugeotu s označením 307 a 308 díru do světa neudělaly. Nový model je však od základu jiný. Používá moderní modulovou platformu, kterou nasazují postupně další a další automobilky. 

Díky tomu dostal kombík oproti pětidveřovému hatchbacku delší rozvor a více místa na zadních sedadlech. Auto je navíc o desítky kilogramů lehčí.

Ani kufr Peugeotu 308 SW nestrádá. Jeho 610litrový objem konkuruje i králi mezi kombíky na tuzemském trhu, kterým je Škoda Octavia. Peugeotu nechybí ani stále obvyklejší ovládání sklápění zadních sedadel zezadu z kufru.

Krátká verze modelu 308 se stala evropským autem roku a také kombík patří k zajímavým zástupcům nižší střední třídy.

Zákazníci jsou rozhodně ve výhodě – konkurence v této třídě je velká jako snad nikdy dříve. K mání je tuzemský bestseller Škoda Octavia Combi. Na paty jí šlapou korejské kombíky Hyundai i30 a Kia cee´d.

Dále je tu klasik Volkswagen Golf a vedle octavie i další koncernový sourozenec Seat Leon. Ten vypadá ve své třídě nejsportovněji. Může se s ním měřit Honda Civic kombi, mezi japonskými zástupci figuruje také Toyota Auris s praktickou karoserií.

Peugeot 308 SW nabízí nejen lepší techniku než jeho předchůdci, ale také zajímavou, elegantní karoserii. 

PEUGEOT 308 SW 1,2 PureTech (130 k): HODNOCENÍ

PřednostiCelkově povedené auto, zpracování interiéru, tříválcový motor má dostatek výkonu. 
SlabinyKomfort na nerovnostech.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Displej vládne interiéru

Ryze moderní je interiér Peugeotu 308 SW. Překvapí jeho hodně malý volant. Na ten se dá rychle zvyknout a ovládání je s ním snad i o něco jednodušší než u větších věnců.

Řidič se nedívá na budíky skrz volant, jak to obvykle bývá, údaje o rychlosti nebo otáčkách motoru hledá nad volantem. I na to si lze rychle zvyknout.

O něco déle trvá, že si řidič zažije „prohozené“ budíky – rychloměr sídlí neobvykle vlevo a otáčkoměr je umístěný vpravo. Komu to vadí, může si navolit digitální údaj o rychlosti na displeji mezi budíky.

Největší modernou je však středový, bezmála desetipalcový displej. Ovládá se přes něj téměř vše, a v Peugeotu 308 tak nejsou téměř žádná tlačítka. Zůstalo jen vyhřívání zadního skla, rychlý ofuk předního okna či varovné blikače. Jinak jen na středovém panelu jako po úklidu.

Dotykovým displejem řidič ovládá klimatizaci a to je její největší minus. Když například sleduje navigaci, musí si na displeji přepnout na ventilaci a pak zase zpátky. Když teplota nevyhovuje, nezbývá než znovu přepínat mezi funkcemi. Řidičova pozornost je na chvíli oslabená.

Ťukáním prstem na obrazovku se ladí a volí také mezi zdroji hudby, displej se používá také pro telefonování.

A jedna lahůdka na závěr. Testovací vůz měl ve výbavě příplatkový (za 11 000 Kč) systém Driver Sport Pack. Po jeho zmáčknutí se najednou barva budíků změní z bílé na ostře červenou, do kabiny začne proudit hluboký sportovní zvuk motoru a tříválcová dvanáctistovka se chová jako malý sporťák. 

Petr Buček

PEUGEOT 308 SW 1,2 PureTech (130 k): TECHNIKA

MotorBenzinový tříválec s turbem
Výkon (kW/koní)96/130
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)230/1750
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)199
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,7
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,5 město/4,4 mimo město/5,2 kombinace

Objem nádrže (l) 53
Emise CO2119
Exhalační normaEuro 6
Rozměry (d/š/v - mm)4585/1804/1470
Rozvor (mm)2730
Pohotovostní hmotnost (kg)od 1420
Objem kufru (l)610/1660 (při sklopených zadních dělených sedadlech - možno v poměru 1/3:2/3)

Pramen: Peugeot


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Jaroslav Kopecký - spotřeba
Dobrý den Mám 1,2 obsah z 11.2019 a jezdím často trasu 220km ...
 
Marek - Re: Re: Peugeot 308 SW 1.2 Pure Tech 110 k
Ahoj Stando. Díka za příspěvek. Rozhoduji se aktuálně mezi verzí ...
 
Standa - Re: Peugeot 308 SW 1.2 Pure Tech 110 k
Jsem tu zpět. Auto stále jezdí a to bez sebemenších problémů. ...
 
Stanislav Hubálek - Peugeot 308 SW 1.2 Pure Tech 110 k
Zakoupil jsem si slabší verzi testovaného modelu 1.2 Pure Tech 110...

Celkem 4 příspěvků, poslední 16.2.2021 20:56:37.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

5.10.2023 4:37:32
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku