reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Toyoty Aygo 1,0: miniauto s velkým „X“


velikost textu:
     
18.října 2014 10:01
 

Miniauta s délkou okolo 3,5 metru umí překvapit. Málokdo by čekal, že Toyota Aygo odveze v krajním případě i čtyřčlennou rodinu se zavazadly na víkend.


Petr Buček
Toyota Aygo a její výrazná přední část s křížem 


Co všechno se vejde do miniauta? Toyota Aygo dává odpověď: po městě odveze bez problémů dva dospělé na předních sedadlech. I když budou k sobě blíž, než ve větším autě.

Díky zadním dveřím pohodlně dozadu nastoupí děti. Dvě dětské sedačky tu mají tak akorát místa. I děti sedí překvapivě blízko sebe – některé se budou pošťuchovat.

Když není vyhnutí, mohou do Toyty Aygo nasednout i na zadní sedadla dva dospělí. Pár kilometrů po městě nějak zvládnou. Ale budou se těšit ven, moc místa a pohodlí v miniautu nenajdou.

Přesto je Toyota Aygo druhé generace větší než předchůdce. Auto vyráběné ve středočeském Kolíně má visačku Made in Czech Republic.

A malý - 168 litrů objemný kufr – spolkne dvě větší tašky. Dalších pár předmětů lze zastrčit pod podlahu do vybrání pro rezervu. Testovací vůz měl totiž namísto pátého kola lepící sadu.

Pár věcí se vejde i nad malé zadní plato. To vše se přibouchne pátými dveřmi, které zastupuje v případě Toyota Aygo tmavé sklo.

Když se udělá závěrečný účet, i miniauto toho do svých útrob spolkne překvapivě hodně. 

TOYOTA AYGO 1,0: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyToyota Aygo získala čtyři z pěti možných hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. 
Záruka Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. Rozšířená na pět let s omezením na 160 000 kilometrů stojí 5500 Kč.  
CenaNejlevnější Toyota Aygo se třemi dveřmi stojí od 209 900 Kč, pětidveřová je o 10 tisíc korun dražší. V testované verzi x-cite a se dvěma páry dveří přijde na 249 900 Kč.
Výbava Toyota Aygo se nabízí v různých edicích, které se liší designovými kombinacemi a bohatostí výbavy. V úplně nejlevnější verzi "x" chybí klimatizace (za 10 000 Kč) či zadní dělená sedadla, obsahuje však rádio, USB vstup nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Poznámka:  říjen 2014


Zajímavá výbava

Trojčata z Kolína (Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108) jsou díky výrazným prvkům na přídi hodně odlišná. Na Toyotě Aygo však zaujme nejen velké „X“ na přídi.

Její výbava je na malé auto překvapivě široká. Nechybí asistent pro rozjezd v kopci, bezklíčkové startování a otevírání dveří, couvací kamera či automatická klimatizace. Samozřejmostí je dotykový multifunkční displej ovládající telefon, hudbu či navigaci.

Palubní deska je sice jednoduchá, ale ne úplně laciná. Před řidičem trůní jeden hlavní ukazatel, který měří rychlost, sedadla jsou měkká, opěrka hlavy integrovaná.

Testovací Toyota Aygo dostala designový paket „x-cite“, jehož oranžová barva se přelévá i do designu interiéru. Zvenčí zaujmou kromě kříže na přídi také matně černá litá kola. Minitoyota má díky těmto doplňkům hodně výraznou karoserii.

Jedna věc však působí levně: hlavně zadní dveře mají při zavírání nepříliš vábný plechový zvuk.

TOYOTA AYGO 1,0: HODNOCENÍ

PřednostiVnitřní prostor nezklame, příjemný motor, bohatá výbava, dostupné automatické řazení za příplatek 20 tisíc Kč.
SlabinyZvuky při zavírání dveří, gumové řazení.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Chrochtavý motor

Že sedí v jednoduchém miniautě do města, to si řidič uvědomí po nastartování a prvním rozjezdu. Tříválcový benzinový motor se rozchrochtá a vibrující pohon se takto ozve vždy, když je zapotřebí akcelerovat.

Litrový motor se chová hbitě hlavně ve městě. Nad hranicí 3000 otáček mu dochází trochu dech. Ale když se rozjezde a zklidní, zvládá i dálniční rychlosti.

Spotřeba benzinu se během testu pohybovala okolo šesti litrů na sto kilometrů při jízdách po Praze. Podobný apetit měla Toyota Aygo na dálnici. Na okreskách klesala spotřeba ke 4,5 litru na 100 km

Podvozek a ovládání Toyoty Aygo si zaslouží pochvalu. Nejedná se o miniauto, které by poskakovalo jako koza, dobře se ovládá a také na dálnici se chová jistě. Rozhodit ji nedokáží ani nerovné silnice plné děr.

Poněkud gumově působí řazení pětistupňové manuální převodovky. 

Petr Buček

TOYOTA AYGO 1,0: TECHNIKA

MotorBenzinový tříválec bez turba
Výkon (kW/koní)51/69
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)95/4300
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální pětistupňová
Maximální rychlost (km/h)160
Zrychlení 0-100 km/h (s)14,2
Spotřeba paliva (l/100 km)

5,0 město/3,6 mimo město/4,1 kombinace

Objem nádrže (l) 35
Emise CO295
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)3455/1615/1460
Rozvor (mm)2340
Pohotovostní hmotnost (kg)od 915
Objem kufru (l)168

Pramen: Toyota


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

25.9.2018 22:00:15
reklama
  reklama  
 
 


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku