reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Hondy CR-V 2,0: s benzinovým motorem a pohonem všech kol


velikost textu:
     
2.prosince 2014 15:01
 

Čtvrtá generace Hondy CR-V patří k nejlepším vozům SUV své třídy. Její cena začíná pod hranicí 600 tisíc korun.


Petr Buček
Jaká je Honda CR-V se základním benzinovým motorem? 


457 centimetrů dlouhé SUV nabízí výborný kompromis mezi rodinným autem, čtyřkolkou a cestovní limuzínou.

Portál AutemBezpečně.cz tentokrát vyzkoušel základní benzinový motor v kombinaci s pohonem všech kol. (Test dieselové Hondy CR-V naleznete zde.)

Honda CR-V je na trhu se stále oblíbenějšími vozy SUV už od roku 1996. Podobně jako její předchůdci je také nynější 4. generace na první pohled zajímavá – robustní a atraktivní zároveň.

Test benzinové Hondy CR-V potvrdil, že jde opravdu o všestranné auto. Díky pohonu všech kol se hodí lidem pohybujícím se často na horách, zvláště když potřebují zdolávat strmé zasněžené kopce. 

Ve městě plném hrbolatých silnici a jiných nerovností potěší tím, jak pro posádku komfortně tyto překážky zdolává.

Honda CR-V navíc nabízí prostornou karoserii pro rodinu nebo pro cestování čtyř dospělých. K dispozici mají také velký zavazadlový prostor. A nechybí ani pohodlí pro dlouhé cesty.

HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyHonda CR-V získala v testech Euro NCAP pět hvězdiček, více zde.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě pod zkratkou VSA.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech, jeden prostřední úchyt, který lze v kombinaci s jedním z postranních isofixů využít pro uchycení sedačky na prostředním sedadle. Nechybí ani úchyty TopTether.
Další bezpečnostní doplňky Do výbavy Hondy CR-V patří výstraha poklesu tlaku v pneumatikách, ke dvěma nejvyšším stupňům výbavy lze za 75 tisíc korun dokoupit paket zahrnující systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody a adaptivní tempomat. Standardem jsou pro dva nejvyšší stupně výbavy bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a s aktivním přisvěcováním do zatáček.
Záruka Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů.
CenaHonda CR-V s testovaným benzinovým motorem a s pohonem všech kol stojí od 584 900 korun. Bez pohonu všech kol je o 50 tisíc korun levnější. Příplatek za automatickou převodovku činí 40 000 Kč. Dieselová Honda CR-V stojí od 589 900 Kč (motor 1,6 s pohonem předních kol).  
Výbava Základní výbava S je překvapivě "holá". Chybí v ní například klimatizace. Většina zájemců proto sáhne alespoň po výbavě Comfort, která je oproti verzi S dražší o 25 tisíc korun. Vyšší stupně výbav nesou název Elegance, Lifestyle a Executive. 

Poznámka:  prosinec 2014


Motor s příjemným zátahem

Kdo chce polykat v Hondě CR-V každý rok dvacet, třicet tisíc kilometrů, nebo ještě více, pro toho je lepší volbou dieselový motor.

Testovaný benzinový dvoulitr přijde vhod například rodinám, které Hondu CR-V zvolí za druhý vůz.

155koňový motor jim bude dělat radost. Nabízí příjemný zátah od nízkých do vysokých otáček. Zpřevodování napovídá, že jde o auto s pohonem všech kol.

Znamená to, že při jízdě po běžné silnici lze trojku řadit v rychlosti 30 km/h, čtyřku ve čtyřicítce, pětku v padesátce a šestku v šedesátce. Krátké stupňování přijde vhod také na kluzkém nebo nezpevněném povrchu.

1100 testovacích kilometrů zvládla Honda CR-V 2,0 i-VTEC s průměrnou spotřebou 8,5 litru na sto kilometrů. Na velké, nelehké SUV s pohonem všech kol to není moc.

Na dálnici si testovaný vůz říkal o zhruba devět litrů paliva a na okreskách vystačil s méně než osmi litry.

K hondám tradičně patří velmi dobré jízdní vlastnosti, ani vysoké a robustní CR-V není výjimkou. Auto se příjemně ovládá, řazení rychlostních stupňů funguje s přesností.

HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - HODNOCENÍ

PřednostiVnitřní prostor, velký prostor pro zavazadla.
SlabinyVyšší cena.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Prostor nechybí

Honda CR-V nabízí komfort a prostor srovnatelný s kombíky střední třídy. Poskytuje navíc vyšší sezení.

Uvnitř vozu je útulně, rozhodně nechybí prostor. Přední sedadla jsou spíše měkčí, palubní deska na rozdíl od futuristické Hondy Civic působí konzervativně.

Velký komfort čeká na cestující na zadních sedadlech. Místa pro kolena je v Hondě CR-V požehnaně, opěradlo lze naklánět, podlaha je tu rovná. Děti i dospělí tu naleznou vysoký komfort.

Kufr japonského SUV nabízí objem 589 litrů – ani v tomto ohledu nezaostává Honda CR-V za kombíky střední třídy.

Petr Buček

HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)114/155
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)192/4300
Poháněná kolaVšechna
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,2
Spotřeba paliva (l/100 km)

9,4 město/6,5 mimo město/7,6 kombinace

Objem nádrže (l) 58
Emise CO2177
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4570/1820/1685
Rozvor (mm)2630
Provozní hmotnost (kg)od 1588
Objem kufru (l)589/1669 (se složenými sedadly)

Pramen: Honda


Čtěte také:

Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame

Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

14.11.2018 4:45:42
reklama
  reklama  
 
 


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku