Test Hondy CR-V 2,0: s benzinovým motorem a pohonem všech kol
Čtvrtá generace Hondy CR-V patří k nejlepším vozům SUV své třídy. Její cena začíná pod hranicí 600 tisíc korun.
457 centimetrů dlouhé SUV nabízí výborný kompromis mezi rodinným autem, čtyřkolkou a cestovní limuzínou.
Portál AutemBezpečně.cz tentokrát vyzkoušel základní benzinový motor v kombinaci s pohonem všech kol. (Test dieselové Hondy CR-V naleznete zde.)
Honda CR-V je na trhu se stále oblíbenějšími vozy SUV už od roku 1996. Podobně jako její předchůdci je také nynější 4. generace na první pohled zajímavá – robustní a atraktivní zároveň.
Test benzinové Hondy CR-V potvrdil, že jde opravdu o všestranné auto. Díky pohonu všech kol se hodí lidem pohybujícím se často na horách, zvláště když potřebují zdolávat strmé zasněžené kopce.
Ve městě plném hrbolatých silnici a jiných nerovností potěší tím, jak pro posádku komfortně tyto překážky zdolává.
Honda CR-V navíc nabízí prostornou karoserii pro rodinu nebo pro cestování čtyř dospělých. K dispozici mají také velký zavazadlový prostor. A nechybí ani pohodlí pro dlouhé cesty.
HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Honda CR-V získala v testech Euro NCAP pět hvězdiček, více zde. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě pod zkratkou VSA. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech, jeden prostřední úchyt, který lze v kombinaci s jedním z postranních isofixů využít pro uchycení sedačky na prostředním sedadle. Nechybí ani úchyty TopTether. |
Další bezpečnostní doplňky | Do výbavy Hondy CR-V patří výstraha poklesu tlaku v pneumatikách, ke dvěma nejvyšším stupňům výbavy lze za 75 tisíc korun dokoupit paket zahrnující systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody a adaptivní tempomat. Standardem jsou pro dva nejvyšší stupně výbavy bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a s aktivním přisvěcováním do zatáček. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů. |
Cena | Honda CR-V s testovaným benzinovým motorem a s pohonem všech kol stojí od 584 900 korun. Bez pohonu všech kol je o 50 tisíc korun levnější. Příplatek za automatickou převodovku činí 40 000 Kč. Dieselová Honda CR-V stojí od 589 900 Kč (motor 1,6 s pohonem předních kol). |
Výbava | Základní výbava S je překvapivě "holá". Chybí v ní například klimatizace. Většina zájemců proto sáhne alespoň po výbavě Comfort, která je oproti verzi S dražší o 25 tisíc korun. Vyšší stupně výbav nesou název Elegance, Lifestyle a Executive. |
Poznámka: prosinec 2014
Motor s příjemným zátahem
Kdo chce polykat v Hondě CR-V každý rok dvacet, třicet tisíc kilometrů, nebo ještě více, pro toho je lepší volbou dieselový motor.
Testovaný benzinový dvoulitr přijde vhod například rodinám, které Hondu CR-V zvolí za druhý vůz.
155koňový motor jim bude dělat radost. Nabízí příjemný zátah od nízkých do vysokých otáček. Zpřevodování napovídá, že jde o auto s pohonem všech kol.
Znamená to, že při jízdě po běžné silnici lze trojku řadit v rychlosti 30 km/h, čtyřku ve čtyřicítce, pětku v padesátce a šestku v šedesátce. Krátké stupňování přijde vhod také na kluzkém nebo nezpevněném povrchu.
1100 testovacích kilometrů zvládla Honda CR-V 2,0 i-VTEC s průměrnou spotřebou 8,5 litru na sto kilometrů. Na velké, nelehké SUV s pohonem všech kol to není moc.
Na dálnici si testovaný vůz říkal o zhruba devět litrů paliva a na okreskách vystačil s méně než osmi litry.
K hondám tradičně patří velmi dobré jízdní vlastnosti, ani vysoké a robustní CR-V není výjimkou. Auto se příjemně ovládá, řazení rychlostních stupňů funguje s přesností.
HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor, velký prostor pro zavazadla. |
Slabiny | Vyšší cena. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Prostor nechybí
Honda CR-V nabízí komfort a prostor srovnatelný s kombíky střední třídy. Poskytuje navíc vyšší sezení.
Uvnitř vozu je útulně, rozhodně nechybí prostor. Přední sedadla jsou spíše měkčí, palubní deska na rozdíl od futuristické Hondy Civic působí konzervativně.
Velký komfort čeká na cestující na zadních sedadlech. Místa pro kolena je v Hondě CR-V požehnaně, opěradlo lze naklánět, podlaha je tu rovná. Děti i dospělí tu naleznou vysoký komfort.
Kufr japonského SUV nabízí objem 589 litrů – ani v tomto ohledu nezaostává Honda CR-V za kombíky střední třídy.
Petr Buček
HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 114/155 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 192/4300 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,4 město/6,5 mimo město/7,6 kombinace |
Objem nádrže (l) | 58 |
Emise CO2 | 177 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4570/1820/1685 |
Rozvor (mm) | 2630 |
Provozní hmotnost (kg) | od 1588 |
Objem kufru (l) | 589/1669 (se složenými sedadly) |
Pramen: Honda
Čtěte také:
Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame
Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu