reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Hondy Civic Tourer 1,8 i-VTEC: nevšední kombík se základním motorem


velikost textu:
     
22.února 2015 09:01
 

Kombík Honda Civic se v mnohém liší od konkurence. Nenápadně skrývá slušný vnitřní prostor a na své si přijdou i ti, kteří mají rádi sportovně vypadající auta. Navíc je praktický.


Petr Buček
Honda Civic Tourer a její zajímavá záď 


Redakce AutemBezpečně.cz vyzkoušela základní variantu Hondy Civic Tourer s benzinovým motorem 1,8 i-VTEC. Její akční cena nyní činí méně než 450 tisíc korun. To je téměř stejná cenovka, jakou má Škoda Octavia Combi s výkonově srovnatelným motorem 1,4 TSI.

Maximální objem kufru Škody Octavia Combi je 610 litrů, Honda Civic Tourer pojme dokonce 624 litrů zavazadel. Oba údaje platí pro verze bez rezervního kola vybavené dojezdovou rychlolepící sadou.

Více než 100 litrů prostoru pro zavazadla je přitom u Hondy Civic v „díře“ na dně kufru, kde obvykle sídlí rezerva a pod ní nádrž na palivo. Ta je u japonského kombíku přemístěná pod přední sedadla. Do hluboké prohlubně se během testu vešly například lyžařské boty pro čtyřčlennou rodinu.

Nádrž posunutá pod přední sedadla přináší kromě velkého kufru ještě jedno překvapení. Honda dává zadním sedadlům speciální sklopnou konstrukci, kterou v japonské automobilce nazývají magickou. Menší i větší část zadního sedáku lze sklopit směrem nahoru jako sedačku v kině či divadle. Tím vzniká za předními sedadly v jiných autech neznámý prostor. Lze do něj umístit například horské kolo.

Rodiče ocení také téměř kolmý kolmé otevírání zadních dveří. Díky tomu se jednoduše dostanou k dětem v autosedačkách. Dojem u testovaného vozu však kazily ztuha se pohybující zadní dveře. Děti si s nimi bez pomoci rodičů často neporadily.

HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyHonda Civic získala maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě pod názvem VSA.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Další doplňky V základní výbavě nechybí aktivní opěrky hlavy pro ochranu krční páteře. Za 22 500 Kč lze přikoupit bezpečnostní paket zahrnující protikolizní systém (do 30 km/h), systém rozpoznání dopravních značek nebo detekci objektů v mrtvém úhlu zpětných zrcátek.  
Záruka Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. 
CenaTestovaná benzinová Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC v nejnižší výbavě Comfort stojí od 447 900 Kč. Dieselová verze přijde nyní v akci na 492 900 Kč.   
Výbava Ve výbavě Comfort nechybí zadní flexibilní sedadla Magic Seats, 16palcová kola z lehkých slitin nebo automatická klimatizace. 

Poznámka:  únor 2015


Vícepatrový kokpit

V interiéru Hondy Civic Tourer dochází k zajímavému propojení praktičnosti a sportovního zaměření.

Velký kufr a variabilní sedadla patří k zádi vozu, vpředu naopak vládne sportovní duch. Řízení Hondy Civic je přesné a lehké, stejně jako dráhy řadicí páky. Sportovně působící volant, přední sedadla s bočními oporami a mrštný podvozek dávají řidiči japonského kombíku radost z jízdy.

Zvláštní palubní deska patří už ke druhé generaci Hondy Civic a dostává ji také kombík. Na klasickém místě pro hlavní ukazatele sídlí otáčkoměr, palivoměr a oznamovatel teploty chladící kapaliny.

Řidič sleduje nad volantem digitální údaj o rychlosti a vpravo od něj má k dispozici multifunkční displej. Ten promítá údaje z palubního počítače nebo rádia.

HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - HODNOCENÍ

PřednostiDesign odlišný od konkurence, velký vnitřní prostor, jízdní vlastnosti.
SlabinyMéně místa nad hlavou.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Motor se sportovním zvukem

Server AutemBezpečně.cz otestoval Hondu Civic Tourer s benzinovým motorem 1,8. Nesází na moderní propojení s turbem, ale na kráse mu to neubírá. Má totiž především ve vysokých otáčkách pěkný zvuk.

Jedinou pihou na kráse je skutečnost, že pro dosažení plné dynamiky je ho zapotřebí vytočit do vyšších otáček.

Do těch se přitom moc nehrne, když má řidič zmáčknuté tlačítko Eco. Po jeho vypnutí jsou reakce na plynový pedál mnohem rychlejší. Potom už 140 koní pod kapotou zrychluje bez problémů.

Testovaný Civic Tourer 1,8 si během testu říkal v průměru o 7,4 litru benzinu na sto kilometrů.

Na okreskách vystačil se šesti litry, na dálnicích polykal okolo sedmi, ve městě si poručil z nádrže nejméně deset litrů na 100 km.

Civic projíždí zatáčky s ladností hodnou sportovně zaměřeného auta. Podvozek je přitom tvrdší, ale ne příliš.

Řazení šestistupňové převodovky funguje výborně. Handicapem je nízký přední spoiler. Při překonávání větší zlomů a během parkování u vyšších obrubníků musí být řidič opatrný.

Petr Buček

HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - TECHNIKA

MotorČtyřválcový benzinový
Výkon (kW/koní)104/142
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)174/4300
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)210
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,5
Spotřeba paliva (l/100 km)

7,8 město/5,5 mimo město/6,4 kombinace

Emise CO2149 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4535/1770/1465
Rozvor (mm)2595
Pohotovostní hmotnost (kg)od 1355
Objem kufru (l)624/1668 (se složenými sedadly)

Pramen: Honda


Čtěte také:

TESTY AUT NA AUTEMBEZPEČNĚ.CZ


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

14.11.2018 4:46:36
reklama
  reklama  
 
 


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku