Test Hondy Civic Tourer 1,8 i-VTEC: nevšední kombík se základním motorem
Kombík Honda Civic se v mnohém liší od konkurence. Nenápadně skrývá slušný vnitřní prostor a na své si přijdou i ti, kteří mají rádi sportovně vypadající auta. Navíc je praktický.

Redakce AutemBezpečně.cz vyzkoušela základní variantu Hondy Civic Tourer s benzinovým motorem 1,8 i-VTEC. Její akční cena nyní činí méně než 450 tisíc korun. To je téměř stejná cenovka, jakou má Škoda Octavia Combi s výkonově srovnatelným motorem 1,4 TSI.
Maximální objem kufru Škody Octavia Combi je 610 litrů, Honda Civic Tourer pojme dokonce 624 litrů zavazadel. Oba údaje platí pro verze bez rezervního kola vybavené dojezdovou rychlolepící sadou.
Více než 100 litrů prostoru pro zavazadla je přitom u Hondy Civic v „díře“ na dně kufru, kde obvykle sídlí rezerva a pod ní nádrž na palivo. Ta je u japonského kombíku přemístěná pod přední sedadla. Do hluboké prohlubně se během testu vešly například lyžařské boty pro čtyřčlennou rodinu.
Nádrž posunutá pod přední sedadla přináší kromě velkého kufru ještě jedno překvapení. Honda dává zadním sedadlům speciální sklopnou konstrukci, kterou v japonské automobilce nazývají magickou. Menší i větší část zadního sedáku lze sklopit směrem nahoru jako sedačku v kině či divadle. Tím vzniká za předními sedadly v jiných autech neznámý prostor. Lze do něj umístit například horské kolo.
Rodiče ocení také téměř kolmý kolmé otevírání zadních dveří. Díky tomu se jednoduše dostanou k dětem v autosedačkách. Dojem u testovaného vozu však kazily ztuha se pohybující zadní dveře. Děti si s nimi bez pomoci rodičů často neporadily.
HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Honda Civic získala maximální počet pět hvězdiček (více zde). |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě pod názvem VSA. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Další doplňky | V základní výbavě nechybí aktivní opěrky hlavy pro ochranu krční páteře. Za 22 500 Kč lze přikoupit bezpečnostní paket zahrnující protikolizní systém (do 30 km/h), systém rozpoznání dopravních značek nebo detekci objektů v mrtvém úhlu zpětných zrcátek. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. |
Cena | Testovaná benzinová Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC v nejnižší výbavě Comfort stojí od 447 900 Kč. Dieselová verze přijde nyní v akci na 492 900 Kč. |
Výbava | Ve výbavě Comfort nechybí zadní flexibilní sedadla Magic Seats, 16palcová kola z lehkých slitin nebo automatická klimatizace. |
Poznámka: únor 2015
Vícepatrový kokpit
V interiéru Hondy Civic Tourer dochází k zajímavému propojení praktičnosti a sportovního zaměření.
Velký kufr a variabilní sedadla patří k zádi vozu, vpředu naopak vládne sportovní duch. Řízení Hondy Civic je přesné a lehké, stejně jako dráhy řadicí páky. Sportovně působící volant, přední sedadla s bočními oporami a mrštný podvozek dávají řidiči japonského kombíku radost z jízdy.
Zvláštní palubní deska patří už ke druhé generaci Hondy Civic a dostává ji také kombík. Na klasickém místě pro hlavní ukazatele sídlí otáčkoměr, palivoměr a oznamovatel teploty chladící kapaliny.
Řidič sleduje nad volantem digitální údaj o rychlosti a vpravo od něj má k dispozici multifunkční displej. Ten promítá údaje z palubního počítače nebo rádia.
HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Design odlišný od konkurence, velký vnitřní prostor, jízdní vlastnosti. |
Slabiny | Méně místa nad hlavou. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Motor se sportovním zvukem
Server AutemBezpečně.cz otestoval Hondu Civic Tourer s benzinovým motorem 1,8. Nesází na moderní propojení s turbem, ale na kráse mu to neubírá. Má totiž především ve vysokých otáčkách pěkný zvuk.
Jedinou pihou na kráse je skutečnost, že pro dosažení plné dynamiky je ho zapotřebí vytočit do vyšších otáček.
Do těch se přitom moc nehrne, když má řidič zmáčknuté tlačítko Eco. Po jeho vypnutí jsou reakce na plynový pedál mnohem rychlejší. Potom už 140 koní pod kapotou zrychluje bez problémů.
Testovaný Civic Tourer 1,8 si během testu říkal v průměru o 7,4 litru benzinu na sto kilometrů.
Na okreskách vystačil se šesti litry, na dálnicích polykal okolo sedmi, ve městě si poručil z nádrže nejméně deset litrů na 100 km.
Civic projíždí zatáčky s ladností hodnou sportovně zaměřeného auta. Podvozek je přitom tvrdší, ale ne příliš.
Řazení šestistupňové převodovky funguje výborně. Handicapem je nízký přední spoiler. Při překonávání větší zlomů a během parkování u vyšších obrubníků musí být řidič opatrný.
Petr Buček
HONDA CIVIC TOURER 1,8 i-VTEC - TECHNIKA | |
Motor | Čtyřválcový benzinový |
Výkon (kW/koní) | 104/142 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 174/4300 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,5 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,8 město/5,5 mimo město/6,4 kombinace |
Emise CO2 | 149 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4535/1770/1465 |
Rozvor (mm) | 2595 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1355 |
Objem kufru (l) | 624/1668 (se složenými sedadly) |
Pramen: Honda
Čtěte také: