reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Nissanu Pulsar 1,2: překvapivě prostorný


velikost textu:
     
22.února 2015 10:01
 

I když se Nissan Pulsar řadí mezi pětidveřové hatchbacky, jakými jsou Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, jeho vnitřní prostor je překvapivě velký.


Petr Buček
Nissan Pulsar patří k nejprostornějším hatchbackům 


Především na zadních sedadlech Nissanu Pulsar je tolik místa jako v autě o třídu větším. Nejen děti, ale také dospělí v něm naleznou hodně prostoru pro nohy.

Japonský zástupce nižší střední třídy má totiž hodně dlouhý rozvor – neboli vzdálenost mezi předními a zadními koly. Přesně 2700 milimetrů.

Škoda Octavia má rozvor dlouhý 2686 mm, Volkswagen Golf 2637 mm a Hyundai i30 2650 mm.

Centimetry rozvoru navíc přinesly Nissanu Pulsar skvělé pohodlí na zadních sedadlech a ani kufr není malý. Jeho objem činí 385 litrů.

Nissan tedy vsadil pro svůj návrat mezi pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy na prostorné auto. Nepočítaje čistě elektrický model Leaf, který Nissan prodává i v Česku se základní cenou 715 tisíc korun.

Auta s klasickými spalovacími motory jsou i nadále výrazně levnější. Důkazem je testovaný Pulsar se základní cenovkou 330 tisíc korun.

NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyNissan Pulsar získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček, více zde.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Další bezpečnostní doplňky Bezpečnostní systém Safety Shield zahrnuje upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, monitorování pohybujících se objektů a automatické nouzové brzdění - standardně se dodává pouze k nejvyšší výbavě.
Záruka Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů. Za příplatek 16 170 lze dokoupit pětiletou záruku s omezením na 150 000 km.
CenaNissan Pulsar s testovaným základním benzinovým motorem stojí od 329 900 korun.
Výbava Základní výbava Visia zahrnuje manuální klimatizaci či tempomat. 

Poznámka:  duben 2015


Benzinový motor žízní

Testovaný Nissan Pulsar měl pod kapotou základní benzinovou dvanáctistovku s turbem. Její výkon činí 115 koní. Stejný motor je k vidění také v renaultech.

Rozhodně mu nechybí kultivovaný chod a po překročení dvou tisíc otáček také slušný záběr. S 1200 kilogramů těžkým autem nemá větší potíže.

Jeho slabší stránkou je však spotřeba benzinu. Ačkoliv palubní počítač ukazoval po 600 testovaných kilometrech průměrnou spotřebu ve výši necelých sedmi litrů, z nádrže zmizelo něco mezi osmi a devíti litry na 100 ujetých kilometrů.

Se spotřebou nic nezmohla ani šestistupňová převodovka s celkem krátkými i přesnými dráhami.

Kdo chce úspornou verzi Nissanu Pulsar, musí sáhnout po turbodieselu 1,5 dci. Je však o 65 tisíc korun dražší než testované benzinové provedení.

Podvozek Nissanu Pulsar patří spíše k tvrdším. Nezajímavý není design karoserie japonského vozu. Má výrazné křivky, které se objevují na všech stranách kabátu Pulsaru.

Ale o nějaký designový trhák se nejedná. Technicky přitom Pulsar vychází z modelu Juke, u kterého se designéři poměrně "vyřádili".

NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - HODNOCENÍ

PřednostiVnitřní prostor.
SlabinySpotřeba benzinu.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Vlna na palubní desce

Uvnitř má Nissan Pulsar jednu zajímavost – tou je vlna protínající palubní desku. Jinak v jeho útrobách nic nepřekvapí.

Přední sedadla patří k měkčím, překvapí chybějící bederní opěrka, která není ani za příplatek. U zadních doslova ohromí nabídka prostoru. Ta se podobná autům střední třídy, jako jsou Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo.

Multifunkční displej na středovém panelu Nissanu Pulsar není nízko ani vysoko. Jeho poloha je průměrná. Podobně by mohlo znít celkové hodnocení Pulsaru. Se dvěma výjimkami: dvanáctistovkoý motor je žíznivý, vnitřní prostor lze naopak označit za excelentní.

Petr Buček

NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec s turbem
Výkon (kW/koní)85/115
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)190/2000
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,7
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,3 město/4,3 mimo město/5,0 kombinace

Objem nádrže (l) 46
Emise CO2117
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4387/1768/1520
Rozvor (mm)2700
Provozní hmotnost (kg)od 1258
Objem kufru (l)385

Pramen: Nissan


Čtěte také:

TESTY AUTA NA AUTEMBEZPEČNĚ.CZ


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

14.11.2018 4:47:23
reklama
  reklama  
 
 


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku