Test Nissanu Pulsar 1,2: překvapivě prostorný
I když se Nissan Pulsar řadí mezi pětidveřové hatchbacky, jakými jsou Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, jeho vnitřní prostor je překvapivě velký.
Především na zadních sedadlech Nissanu Pulsar je tolik místa jako v autě o třídu větším. Nejen děti, ale také dospělí v něm naleznou hodně prostoru pro nohy.
Japonský zástupce nižší střední třídy má totiž hodně dlouhý rozvor – neboli vzdálenost mezi předními a zadními koly. Přesně 2700 milimetrů.
Škoda Octavia má rozvor dlouhý 2686 mm, Volkswagen Golf 2637 mm a Hyundai i30 2650 mm.
Centimetry rozvoru navíc přinesly Nissanu Pulsar skvělé pohodlí na zadních sedadlech a ani kufr není malý. Jeho objem činí 385 litrů.
Nissan tedy vsadil pro svůj návrat mezi pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy na prostorné auto. Nepočítaje čistě elektrický model Leaf, který Nissan prodává i v Česku se základní cenou 715 tisíc korun.
Auta s klasickými spalovacími motory jsou i nadále výrazně levnější. Důkazem je testovaný Pulsar se základní cenovkou 330 tisíc korun.
NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Nissan Pulsar získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček, více zde. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | Bezpečnostní systém Safety Shield zahrnuje upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, monitorování pohybujících se objektů a automatické nouzové brzdění - standardně se dodává pouze k nejvyšší výbavě. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů. Za příplatek 16 170 lze dokoupit pětiletou záruku s omezením na 150 000 km. |
Cena | Nissan Pulsar s testovaným základním benzinovým motorem stojí od 329 900 korun. |
Výbava | Základní výbava Visia zahrnuje manuální klimatizaci či tempomat. |
Poznámka: duben 2015
Benzinový motor žízní
Testovaný Nissan Pulsar měl pod kapotou základní benzinovou dvanáctistovku s turbem. Její výkon činí 115 koní. Stejný motor je k vidění také v renaultech.
Rozhodně mu nechybí kultivovaný chod a po překročení dvou tisíc otáček také slušný záběr. S 1200 kilogramů těžkým autem nemá větší potíže.
Jeho slabší stránkou je však spotřeba benzinu. Ačkoliv palubní počítač ukazoval po 600 testovaných kilometrech průměrnou spotřebu ve výši necelých sedmi litrů, z nádrže zmizelo něco mezi osmi a devíti litry na 100 ujetých kilometrů.
Se spotřebou nic nezmohla ani šestistupňová převodovka s celkem krátkými i přesnými dráhami.
Kdo chce úspornou verzi Nissanu Pulsar, musí sáhnout po turbodieselu 1,5 dci. Je však o 65 tisíc korun dražší než testované benzinové provedení.
Podvozek Nissanu Pulsar patří spíše k tvrdším. Nezajímavý není design karoserie japonského vozu. Má výrazné křivky, které se objevují na všech stranách kabátu Pulsaru.
Ale o nějaký designový trhák se nejedná. Technicky přitom Pulsar vychází z modelu Juke, u kterého se designéři poměrně "vyřádili".
NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor. |
Slabiny | Spotřeba benzinu. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Vlna na palubní desce
Uvnitř má Nissan Pulsar jednu zajímavost – tou je vlna protínající palubní desku. Jinak v jeho útrobách nic nepřekvapí.
Přední sedadla patří k měkčím, překvapí chybějící bederní opěrka, která není ani za příplatek. U zadních doslova ohromí nabídka prostoru. Ta se podobná autům střední třídy, jako jsou Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo.
Multifunkční displej na středovém panelu Nissanu Pulsar není nízko ani vysoko. Jeho poloha je průměrná. Podobně by mohlo znít celkové hodnocení Pulsaru. Se dvěma výjimkami: dvanáctistovkoý motor je žíznivý, vnitřní prostor lze naopak označit za excelentní.
Petr Buček
NISSAN PULSAR 1,2 DIG-T 115 - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec s turbem |
Výkon (kW/koní) | 85/115 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 190/2000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,7 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,3 město/4,3 mimo město/5,0 kombinace |
Objem nádrže (l) | 46 |
Emise CO2 | 117 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4387/1768/1520 |
Rozvor (mm) | 2700 |
Provozní hmotnost (kg) | od 1258 |
Objem kufru (l) | 385 |
Pramen: Nissan
Čtěte také:
TESTY AUTA NA AUTEMBEZPEČNĚ.CZ