Test Škody Fabia Combi 1,4 TDI: hodně prostoru, hrubší diesel
Král vnitřního prostoru mezi malými auty – to je Škoda Fabia Combi. Její kufr nabízí objem 530 litrů a interiér dlouhé fabie nezklame prostorem pro cestující vpředu ani na zadních sedadlech.

Třetí generace Škoda Fabia dostala ve srovnání s předchozím modelem atraktivnější tvary. Platí to také pro kombíky. Oproti předchůdkyni je novinka o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. Do délky kombík narostl o necelé dva centimetry.
Nárůst šířky má za následek více prostoru v interiéru. Platí to pro přední i zadní sedadla. Vzadu je na malé auto dost místa pro kolena i pro dospělé cestující.
Kdo chce dát přednost kombíku, musí si připravit o 10 tisíc korun více než za krátkou fabii. Nejlevnější Fabia Combi s litrovým benzinovým motorem stojí 263 tisíc korun.
Výhodou fabie kombi je malá konkurence. Malé kombíky dělá jen několik konkurenčních značek (například Renault nabízí Clio kombi). Ostatní se zaměřují spíše na malá SUV.
Hlavním trumfem malé škodovky je velký kufr. Jeho objem 530 litrů představuje pořádnou porci prostoru, čímž překonává i mnohem větší a dražší auta. Po sklopení zadních sedadel nabídne plocha délku přes 1,5 metru a až 1395 litrů.
Posuvná zadní sedadla nebo samostatné sedačky, jako je má pomalu končící první generace Škody Roomster, kombík nedostalŠKODA FABIA COMBI 1,4 TDI: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Škoda Fabia získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená pětiletá s omezením na 100 tisíc kilometrů stojí 990 Kč. |
Cena | Nejlevnější Škoda Fabia Combi s litrovým motorem (55 kW) stojí od 262 900 korun. S dieselovým agregátem (66 kW) je k mání za 332 900 Kč. S testovanou silnější verzí 1,4 TDI (77 kW) přijde nejméně na 366 900 korun. |
Poznámka: červen 2015
Nejsilnější motor v kombíku
Portál AutemBezpečně.cz otestoval nejsilnější a nejdražší motor z nabídky k mladoboleslavskému vozu – tříválec 1,4 TDI s výkonem 77 kW/105 koní. Cena takové fabie kombi začíná na částce 366 900 korun.
Motor zaujme svým zvukem. Má totiž docela hrubý projev. Naopak jeho největším kladem je silný zátah, který neklesá ani s přibývajícími otáčkami. Dynamika jízdy navíc u tohoto motoru není vykoupena vyšší spotřebou.
Ta se nejčastěji pohybuje mezi pěti a šesti litry nafty na sto kilometrů. Pod pět litrů klesá apetit Fabie 1,4 TDI jen při pomalé jízdě po okreskách. Průměrná spotřeba se po 700 testovacích kilometrech zastavila na údaji 5,5 litru nafty na sto kilometrů.
ŠKODA FABIA COMBI 1,4 TDI: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor a velikost kufru. |
Slabiny | Hluk tříválcového motoru. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Řidič i spolujezdce mají k dispozici komfortní a v zatáčkách pevná přední sedadla, na všech místech nechybí velké odkládací kapsy ve dveřích.
Palubní deska je z tvrdého plastu, ale nabízí široké možnosti individualizace. Vybírat si je mezi různými odstíny pruhu vedoucího přes celou přední část interiéru fabie.
Nechybí však ani nová bezpečnostní výbava. S výjimkou základní linie Active dostává fabia například systém Front Assist. Ten monitoruje s pomocí radaru situaci před autem a když hrozí kolize, vozidlo varuje řidiče a případně začne samo od sebe brzdit.
Petr Buček
ŠKODA FABIA COMBI 1,4 TDI: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný tříválec |
Výkon (kW/koní) | 77/105 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 250/1750-2500 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 196 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,0 město/3,3 mimo město/3,5 kombinace |
Objem nádrže (l) | 45 |
Emise CO2 | 92 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4257/1732/1467 |
Rozvor (mm) | 2470 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1189 |
Objem kufru (l) | 530/1395 (se sklopenými zadními sedadly) |
Pramen: Škoda
Čtěte také: