Test Škody Superb Combi 2,0 TDI: zase lepší než předchůdce
Největší škodovka překonává ve své třetí generaci o pár krůčků své předchůdce. Vyzrálejším designem a opět o něco lepším komfortem.
Nejluxusnější mladoboleslavský výrobek nese název Superb a jak už se to škodovkám v poslední době daří, opět patří k tomu nejlepšímu ve své kategorii. Platí to také pro testovanou variantu kombi.
Na první pohled je jasné, že se v případě Superbu Combi něco významně oproti předchůdci změnilo: Design karoserie. Nová Škoda Superb působí mnohem moderněji a hodnotněji.
A budí překvapivě velký zájem. Během týdenního testování na trase mezi Českem a Švýcarskem si se zájmem novou škodovku prohlížela u rakouské pumpy parta v dodávce se slovenskou značkou nebo němečtí motorkáři u dálniční restaurace před Mnichovem.
Pokud se nějakým jiným autům novinka z Mladé Boleslavi podobá, pak snad vozům Audi. Hlavně zadní světla působí podobně jako u vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. To určitě není pro velkou škodovku špatné, když se může směle srovnávat s německou luxusní značkou.
ŠKODA SUPERB COMBI 2,0 TDI: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Škoda Superb získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové, kolenní u řidiče). Boční airbagy pro zadní sedadla za příplatek 7000 Kč. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. Isofix na sedadle spolujezdce za příplatek 1100 korun. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená pětiletá s omezením na 100 tisíc kilometrů stojí 990 Kč. |
Cena | Nejlevnější Škoda Superb Combi přijde na 629 900 Kč (s benzinovým motorem 1,4 TSI s výkonem 110 kW/150 k). Se stejně výkonným testovaným motorem 2,0 TDI stojí od 670 900 korun. |
Poznámka: říjen 2015
Porovnání s passatem
Testovaná Škoda Superb měla pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní. Plní normu Euro 6, a tak by se jej neměla týkat aféra s upraveným softwarem na úpravu emisí, který postihl všechny značky koncernu Volkswagen (VW, Audi, Seat i Škoda).
V případě testovaného motoru půjde zřejmě o nejžádanější pohon pro novou velkou škodovku. Kombík 2,0 TDI přijde na nejméně 671 tisíc korun. S automatem DSG, který měl ve výbavě testovaný vůz, stojí stuperb kombi od 736 tisíc.
Mnoho tuzemských zákazníků si bude Škodu Superb srovnávat s kombíkem Volkswagen Passat. Při pohledu do ceníku vyjde najevo, že škodovka je asi o 50 tisíc korun v základní verzi levnější než volkswagen.
Designem se obě auta liší, škodovka působí o něco sportovněji, passat zase sází na důstojnost.
Passat je technicky o něco fajnovější než superb a také komfortnější. Škodovka na druhou stranu boduje větším prostorem na zadních sedadlech a celkově objemnějším nákladovým prostorem.
Kufr je jako obvykle u Škody Superb Combi obrovský. Nakládání nad krytem kufru však omezuje hodně skosený tvar pátých dveří. Větší předměty tak lze nakládat jen po sklopení zadních sedadel.
ŠKODA SUPERB COMBI 2,0 TDI: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor a velikost kufru. |
Slabiny | Méně místa nad hlavami vpředu. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Turbodiesel v průsmycích
Turbodieselový motor na testovací trase dlouhé téměř 2500 kilometrů polykal v průměru mezi pěti a osmi litry nafty na sto kilometrů. Pět litrů z nádrže konzumoval při poklidné jízdě po okreskách, osm litrů na německých dálnicích.
Jeho dynamiku nejlépe prověřily alpské průsmyky, které zvládal bez problémů. 150koňový motor určitě bude pro svého majitele dobrým společníkem na služebních i rodinných cestách. Automatická převodovka DSG přitom řadí plynule, superb také zvládá výborně nerovnosti.
Interiér velké škodovky nevyniká nějakými výstřelky, luxusně působí noční béžové podsvícení interiéru, které má podobu linky vedoucí přes palubní desku i všechny čtyři dveře.
Jedna z mála výtek směřuje k výšce sezení v novém superbu. Řidič i spolujezdec jsou poměrně vysoko a mají hlavami blízko ke stropu i čelnímu sklu. Toho si lze rychle všimnout, když se chtějí napít z větší láhve.
Přesto lze říct, že kdyby nebyl jejím konkurentem koncernový sourozenec Volkswagen Passat, asi by Škodě Superb Combi patřila koruna krále své třídy.
Petr Buček
ŠKODA SUPERB COMBI 2,0 TDI: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 110/150 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 340/1750-3000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Automatická šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,9 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,4 město/4,2 mimo město/4,6 kombinace |
Objem nádrže (l) | 66 |
Emise CO2 | 121 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4856/1864/1477 |
Rozvor (mm) | 2841 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1505 |
Objem kufru (l) | 660/1950 (se sklopenými zadními sedadly) |
Pramen: Škoda
Čtěte také: