reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

TEST - Honda HR-V: krátké SUV s velkým prostorem


velikost textu:
     
6.ledna 2017 09:51
 
Záliba v autech SUV roste, Honda proto před časem do nabídky přidala k oblíbenému modelu CR-V také menší HR-V. Překvapí vnitřním prostorem a jeho variabilitou.

Petr Buček

Neexistuje mnoho aut, které jsou krátké jako Honda HR-V (necelých 4,3 metru), a přesto nabízí komfort čtyřem dospělým cestujícím. K tomu má kufr s objemem až 470 litrů. Část z něj se nachází pod podlahou, kde obvykle sídlí náhradní kolo. Honda HR-V jej nemá, a sází na sadu k rychlé opravě defektu.

Další prostor pro zavazadla přinášejí zadní sedadla, které lze sklopit podobně jako sedačky v kině nebo divadle. Na jejich místo se tak vejde například dětské kolo nebo jiný rozměrnější předmět.

Honda totiž u některých svých modelů (Civic v právě končící generaci nebo u menšího modelu Jazz) posunula palivovou nádrž před přední sedadla, a prostor pod zadními sedadly je tak volný.

Honda HR-V navíc překvapí prostorem pro kolena na zadních sedadlech. Bez potíží uveze komfortně i čtyři dospělé. Trochu prostoru však ubírá v zadní části klesající střecha. Designéři Hondy totiž propojili tvary SUV a vozu kupé.

Kabina modelu HR-V je prostorná i do šířky. Prostor na předních sedadlech je nejen účelný, ale tak trochu i luxusní. Díky černému lesklému laku mezi řidičem a spolujezdcem a dotykovému ovládání klimatizace. Praktický je také displej k ovládání hudby, telefonu či navigace. 

Cestující v Hondě HR-V se musí naopak smířit s malými kapsami ve dveřích. Větší nápoje lze však odkládat mezi předními sedadly.

Základní varianta Hondy HR-V přijde na necelý půlmilion. Pohání ji benzinový motor 1,5 s výkonem 130 koní. Nemá turbo a během testu jezdil v průměru se spotřebou 6,8 litru paliva.

Jeho větší zátah přichází až ve vyšších otáčkách, kdy jeho zvuk také více proniká do kabiny. Ocení to příznivci sportovně znějících motorů. Testovaný vůz měl ve výbavě bezestupňovou automatickou převodovku CVT. Její chování je zcela plynulé.

Kdo si vystačí s obvykle výbornou manuální převodkou od Hondy, ušetří oproti automatu 35 tisíc korun. Vedle benzinového motoru je v nabídce k modelu HR-V také naftová šestnáctistovka. Přijde o 60 tisíc dráž než benzinový agregát.

Honda HR-V se v Evropě prodává pouze s pohonem předních kol. Její jízdní vlastnosti jsou jisté a komfortní.

Honda HR-V 1,5 i-VTEC CVT– technické údaje

Délka/šířka/výška (mm): 4294/1772/1605

Výkon motoru (kW/k): 96/130

Max. točivý moment: 155/4600

Max. rychlost (km/h): 192

Zrychlení 0-100 km/h (s): 10,2

Provozní hmotnost (kg): 1312

Cena testované verze (Kč): od 664 900

Cena základní verze: 489 900

 (buč) 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

26.9.2017 14:46:24
reklama
  reklama