reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

TEST – Citroën Spacetourer: francouzský transporter


velikost textu:
     
11.března 2017 09:10
 
Citroën Spacetourer představuje novou konkurenci pro oblíbené Volkswageny řady T, které se prodávají ve verzích Transporter, Caravelle či Multivan.

Petr Buček

Oproti dříve vyráběnému modelu Jumpy je Spacetourer odlišný na první pohled. Je vyšší, robustnější a po všech stránkách modernější. Přiblížil se Volkswagenu T (Multivan, Caravelle, Transporter), který patří k lídrům třídy aut s velkým prostorem.

Minibus Citroën Spacetourer vzniká spolu se svými prakticky totožnými sourozenci Peugeotem Traveller a Toyotou Proace Verso. Sourozenecké trio chce na trhu zatápět nejen uvedenému Volkswagenu, ale také vozům Mercedes třídy V, Fordu Tourneo Custom či Renaultu Trafic.

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala verzi s motorem 2,0 HDi (150 koní) v prostřední ze tří nabízených délek s označením M. Citroën Spacetourer se totiž vyrábí s délkou XS (4606 mm), M (4956 mm) a jako XL (5308).

Bezmála pět metrů dlouhá karoserie bude patrně nejžádanější. Nabízí dost prostoru až pro osm dospělých cestujících a nejrůznější kombinace sedadel a místa pro zavazadla. Ta mohou být i dost velká.

Když sklopíte, odsunete nebo vyjmete některé ze zadních sedadel, lze podle potřeby nakládat do Citroënu Spacetourer jízdní kola, ledničky, křesla a další rozměrné předměty. Minibusy jsou zkrátka nejlepší kombinací osobního auta pro větší počet cestujících s praktickou dodávkou.

Jízdu ve druhé řadě je možné zpříjemnit různými stolečky a pultíky. Aby zde bylo možné pracovat nebo se za jízdy bavit. Při koupi Citroënu Spacetourer zákazníci vybírají, zda zvolí variantu sedadel 2+3+0 (dvě v první řadě, tří ve druhé řadě, žádné ve třetí řadě), 2+3+3 nebo 2+2+3.

Přístup ke druhé a třetí řadě sedadel vede přes posuvné dveře. Ve vyšší ze dvou nabízených výbav Feel a Shine dostávají dálkově ovládaný elektrický pohon. Nechybí ani možnost ovládání dveří pohybem nohy pod zadním rohem karoserie. To se hodí v situaci, kdy se k autu člověk blíží s plnýma rukama a potřebuje otevřít zadní dveře.

Nejen pro cestující, kteří mají v Citroënu Spacetourer hodně místa, je cestování příjemným zážitkem. Auto si oblíbí i jeho řidič. Na své místo se musí vyhoupnout směrem vzhůru a pak se ocitne na sedadle, ze kterého má velký přehled o situace na silnici.

Platí to také při couvání. Testovacímu vozu nechyběla příplatková výbava zahrnující přední a zadní senzory, zpětnou kameru a systém zobrazení vozu z ptačí perspektivy. Při manipulaci s robustním a dlouhým Citroënem Spacetourer umí řidiči hodně pomoci.

Řidič sice ovládá dlouhý, vysoký minibus, ale vše jde jednodušeji, než se na první pohled zdá. Velkého citroënu se zkrátka není nutné bát.

Pod kapotou testovaného vozu pracoval turbodiesel 2,0 HDI s výkonem 150 koní. Tomu nelze nic vytknout. S téměř dvoutunovým vozem nemá problémy, bezpečně zrychlí i na dálnici. Jeho průměrná spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,5 litru nafty na sto kilometrů.

(buč)

Citroën Spacetourer M 2,0 HDI 150 – technické údaje

Délka/šířka/výška (mm): 4956/1920/1890

Výkon motoru (kW/k): 110/150

Max. točivý moment: 370/2000

Max. rychlost (km/h): 170

Zrychlení 0-100 km/h (s): 10,8-11,7

Provozní hmotnost (kg): 1920/1705

Cena testované verze (Kč): od 901 450




Diskuse

 
 
Martin - citroen spacetourer 2.0/150
Zatím najeto 3000km.V Německu max.173km/h ,omezovač vás na víc ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 15.4.2017 22:00:42.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

28.4.2017 17:56:34
reklama
  reklama