reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

TEST – Škoda Karoq 1,5 TSI: rodinné SUV s velkým prostorem a komfortem


velikost textu:
     
14.prosince 2017 09:21
 

Škoda Karoq nahradila ve výrobě Yetiho a na rozdíl od něj má ambice stát se plnohodnotným rodinným autem. Díky většímu vnitřnímu prostoru a prostornějšímu kufru.


Petr Buček


Škoda Karoq je menší a levnější než Kodiaq. Přesto bez problémů zvládne roli auta pro rodinu. Zájemci o novou škodovku si musí připravit nejméně 530 tisíc korun, spíše však zaplatí alespoň 600 tisíc.

Karoq je dlouhý 4,38 metru, což je o 16 centimetrů více, než má yeti. Kufr s objemem 521 litrů svého předchůdce překonává o 100 litrů.

Také cena se však nástupem nového modelu zvýšila. Zatímco Škoda Yeti byla k mání za částky od 355 tisíc korun, Karoq odstartoval prodej s cenovkou o poznání vyšší.

Yeti však plnil roli rodinného auta jen horko těžko. Na vině byl především malý základní objem kufru. Kdo se však naučil skládat zavazadla až ke stropu hranatého karoserie nebo pracoval s posuvnými a vyjímatelnými zadními sedadly, odvezl rodinu na lyže nebo k moři i ve vůbec první škodovce typu SUV.

Nástupce Yetiho nabízí variantu tří samostatných a z kabiny odstranitelných zadních sedadel za příplatek 8600 až 9000 korun. Testovaný vůz měl pevná sedadla s obvyklým dělením v poměru 1/3 ku 2/3.

Na zadních sedadlech Škody Karoq se pohodlně usadí i dvě dospělé osoby. Místo v oblasti kolen a hlavy je na třídu aut s délkou do 4,5 metru nadstandardní. Samozřejmě, že větší Kodiaq nabízí ještě více prostoru na zadních sedadlech. Ale podobně jako v případě octavie je i místo v modelu Karoq dostačující, obří prostor spojený se superby a kodiaqy nenajde vždy využití.

Vpředu ve Škodě Karoq čekají na řidiče a spolujezdce komfortní sedadla s dlouhými sedáky a solidním bočním vedením. Jsou stejně pohodlné jako podvozek nové škodovky. Tady se nabízí srovnání s koncernovým sourozencem, kterým je pro karoqa Seat Ateca. Ten je o něco tužší, škodovka sází na pohodlí. Obě auta vznikají vedle sebe na tuzemských linkách automobilky Škoda.

Podobně jako v ostatních současných škodovkách platí také pro palubní desku Škody Karoq, že ničím nezklame, ale ani ničím nezaujme. Trochu se to změní s nástupem digitálních ukazatelů, které testovaný vůz zatím nedostal.

Oproti Yetimu je ve Škodě Karoq lépe umístěný centrální displej, který sídlí výše než u předchůdce.

Přes určitou unylost interiéru řidiči nic v nové škodovce nechybí. Ovladače jsou správně po ruce, karoq se příjemně ovládá, řízení si bylo u testovaného vozu možné nastavit na sportovnější nebo komfortní mód.

Pohodlný podvozek je na tuzemských silnicích, kde nechybí díry, kočičí hlavy a jiné nerovnosti, příjemně příjemný pro celou posádku.

Testovaný vůz poháněl benzinový motor s objemem 1,5 litru a výkonem 150 koní. Neoslní svou dravostí, podobně jako podvozek sází na pohodu cestujících. V kabině je totiž sotva slyšitelný.

Ačkoliv automobilka udává, že vystačí s 5,4 litry benzinu na sto kilometrů, během týdenního testu konzumoval v průměru přes sedm litrů. A to při celkem poklidných jízdách.

Po stránce designu vsadila Škoda u nového modelu Karoq na přední část se zajímavě pojatými oddělenými světly. Celkově novinka působí kulatým dojmem, čímž se liší od sesterského modelu Seat Ateca, který má ostřeji řezané rysy. Zájemci alespoň mají na výběr.

(buč) 

Škoda Karoq 1,5 TSI – technické údaje

Délka/šířka/výška (mm): 4382/1841/1603

Výkon motoru (kW/k): 110/150

Max. točivý moment: 250/1500-3500

Max. rychlost (km/h): 204

Zrychlení 0-100 km/h (s): 8,4

Pohotovostní hmotnost (kg): od 1378

Objem kufru: 521 litrů

Cena testované verze (Kč): od 574 900

 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.9.2018 19:12:39
reklama
  reklama  
 
 


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku