reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Hondy CR-V 1,5: opravdu rodinné SUV


velikost textu:
     
22.května 2019 17:53
 
Pátá generace Hondy CR-V může svým vnitřním prostorem směle konkurovat Škodě Kodiaq.

Petr Buček

Honda pomalu ale jistě dává vale dieselovým motorům. Nová Honda CR-V je toho dobrým důkazem. K mání je s turbobenzinovým motorem 1,5 nebo v hybridním provedení. Test AutemBezpečně.cz se zaměřil na benzinovou patnáctistovku s automatickým i manuálním řazením.

Oproti čtvrté generaci je nová Honda CR-V prostornější a má větší světlou výšku. Lépe tak odveze rodinu a zvládne hlubší sníh. Vnitřní prostor patří k hlavním trumfům japonského SUV. Vpředu je příjemně široká, vzadu je před koleny místa jako ve voze střední či vyšší kategorie. Zadní dveře je navíc možné otevřít až téměř kolmo ke karoserii, což usnadňuje nastupování. 

Ani kufr nezklame. Jeho objem činí 561 litrů, v případě defektu potěší nouzové náhradní kolo. Za příplatek je také třetí řada sedadel. Že se jedná o auto pro celou rodinu, dokazuje přítomnost malého zpětného zrcátka, kterým řidič může pozorovat dění na zadních sedadlech.

Uvnitř navíc vládne v porovnání s předchozími generacemi největší luxus v historii tohoto modelu. Nechybí ani dřevěné výplně palubní desky a dveří. Už druhý nejnižší stupeň výbavy Elegance přitom nabízí vše potřebné – automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezpečnostní systémy včetně adaptivního tempomatu či automatického zpomalování před překážkou, moderní infotainment se systémem Android Auto a Apple Car Play, parkovací kameru nebo LED světlomety vpředu i vzadu. Vyšší výbavy přinášejí navíc kožená sedadla, prosklenou střechu či ještě větší 19palcová kola. I ráfky velikosti osmnáct pro verze Elegance a Lifestyle však působí atraktivně.

Honda se nevydala cestou známou u jiných automobilek, které dávají svým různě velkým SUV hodně podobné tvary. Honda v Česku prodává modely HR-V a CR-V, které mají svůj jedinečný charakter. CR-V přitom tradičně sází na nadčasový design. Předchozí generace tak opticky nestárnou a drží si zároveň i svou finanční hodnotu.

Testovaný motor s objemem 1,5 litru má výkon 173 koní v kombinaci s manuální převodovkou a 193 koní s bezestupňovým automatem CVT. Nejzásadnějším rozdílem mezi nimi je spotřeba benzinu. S manuálem lze jezdit v průměru za necelých osm litrů paliva, ale automat neváhá odsávat z nádrže nejméně o půldruhého litru více. Manuální převodovka navíc potěší svými přesnými dráhami. Motor má pěkný zvuk, jako většina ostatních modelů od Hondy připomíná sportovní motory. Zátah pohonné jednotky přichází v nízkých otáčkách a neztrácí se ani s vytočeným motorem.

Jízda s Hondou CR-V je na českých ne vždy rovných silnicích příjemně komfortní. Někdy až moc kolíbavá. K dispozici je pohon všech kol, který se hodí všem, kteří pravidelně jezdí na hory anebo bydlí někde na kopci.

Petr Buček

Honda CR-V 1,5 AWD: technické údaje (manuál/automat)

Zrychlení 0-100 km (s): 9,8/10,0

Nejvyšší rychlost (km/h): 208/200

Výkon (kW): 127/143

Max. točivý moment (Nm): 220/243

Délka v mm: 4600

Šířka v mm: 1855

Výška v mm: 1689

Rozvor v mm: 2662

Světlá výška v mm: 208

Provozní hmotnost v kg: od 1573/1598

Objem kufru v litrech: 561

Objem nádrže v litrech: 57

Cena od: 799 900 Kč

Pramen: Honda








Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

27.6.2019 3:43:06
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku