Hyundai i30, Peugeot 208, BMW 3 a Mazda CX-5: v crash testech na jedničku
Nová várka crash testů Euro NCAP přisoudila všem testovaným vozům plný počet pěti hvězdiček.

I když Euro NCAP zpřísnila posuzování bezpečnosti aut při střetech s chodci, dosáhla celá čtveřice aut na nejlepší známky.
Jako velmi šetrné k pěším se ukázalo být především BMW řady 3. Dostalo 78procentní vysvědčení.
Aby auta nepřišla o pět hvězd, musí v testu s chodci prokázat alespoň 60procentní bezpečnost.
Peugeot 208 získal 61 procent, Mazdy CX-5 dostala 64procentní známku a Hyundai i30 obdržel 67 %.
Japonské SUV Mazda CX-5 se blýsklo při sérii bočních nárazových zkoušek. Na výbornou mazda obstála při bočním nárazu do sloupu a skvěle ochránila posádku při testu, když do ní narazilo z boku jiné auto.
Naproti tomu u Hyundaie i30 odhalil boční střet se sloupem slabiny. Hrudník řidiče byl slabě ochráněn. Na druhou stranu se korejský vůz vyráběný v Nošovicích blýsknul za ochranu dětí, kterou měl nejlepší z testovaného kvarteta.
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - kVĚTEN 2012 | |||||
Auto | Počet hvězd | Ochrana dospěl. (%) | Ochrana dětí (%) | Ochr. chodců (%) | Bezp. syst. (%) |
BMW řady 3 | 5 | 95 | 84 | 78 | 86 |
Hyundai i30 | 5 | 90 | 90 | 67 | 86 |
Mazda CX-5 | 5 | 94 | 87 | 64 | 86 |
Peugeot 208 | 5 | 88 | 78 | 61 | 83 |
Pramen: Euro NCAP
Mazda CX-5 a BMW řady 3 dostaly do výbavy automatický brzdový systém AEBs. Umí zabrzdit nebo zcela zastavit vozidlo před hrozící kolizí, i když ji řidič přehlédne.
„Kdyby dostala všechna auta AEB, mnoho nehod na evropských silnicích by mělo mírnější následky nebo by k nim vůbec nedošlo,“ říká Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP.
Zvláštní pochvalu si vysloužila Mazda CX-5, která využívá tento systém jako součást základní výbavy. V Česku to však úplně neplatí. V základní výbavě Emotion tato asistence chybí.
(buč)Čtěte také:
Dvě auta v crash testech: debakl pro Jeep Compass, a skvělý výsledek nové Hondy Civic
Nejbezpečnější auta roku 2011: Chevrolet Aveo, Ford Focus, Audi Q3, Mercedes B a Volvo V60