reklama  
   
Domů > Testy > Crash testy

Škoda Rapid je bezpečná, Dacia Lodgy crash test nezvládla


velikost textu:
     
28.listopadu 2012 13:01
 

Zatímco Škoda postavila své nové levné auto naprosto bezpečně, Dacia u modelu Lodgy v tomto ohledu šetřila. Rumunské rodinné auto dostalo jen tři hvězdičky v crash testech Euro NCAP, Rapid získal plný počet pět hvězd.


Euro NCAP
Dacia Lodgy v čelním crash testu: střecha se zvlnila až k bočnímu sloupku karoserie 

 

Celkem 15 vozů zařadila organizace Euro NCAP do podzimní várky nárazových zkoušek. Jedná se o novinky, které ve druhé polovině letoška zamířily do prodejen.

Mezi nimi se na start crash testů postavila také nová Škoda Rapid. A uspěla.

Pětihvězdičkové vysvědčení získala díky perfektním výsledkům v čelním crash testu. Také náraz jiného vozu z boku přestál rapid bez ztráty kytičky.

O něco hůře si nová škodovka poradila při náročném bočním nárazu do sloupu. Také opěrky hlav spolu s předními sedadly nabízejí jen průměrnou ochranu krční páteři, když do rapidu narazí zezadu jiný vůz.

Dětem nabízí rapid bezpečí. Malí cestující usazení v sedačkách přestáli náraz bez úhony, jejich hlava se nedostala do kontaktu s pevnými částmi interiéru.

Kritiku si nová škodovka vysloužila za nedostatečné varování na vypnutí airbagu v případě, že rodiče převážejí malé dítě v protisměrné sedačce upevněné na předním sedadle.

Slušné hodnocení si Škoda Rapid odnesla z testů, při kterých se zkoumá bezpečnost přídě vozu vůči chodcům.

Mezi 15 hodnocenými vozy patří rapid spíše k podprůměru v testu, který hodnotí bezpečnostní systémy aut. Levné škodovce chybí například varování na nezapnuté pásy na zadních sedadlech.

Dacia Lodgy pod palbou kritiky

Velkoprostorová rodinná Dacia Lodgy jako jediná mezi 15 testovanými auty nezískala za svou bezpečnost pět hvězdiček. Nedostala ani čtyři hvězdy, ale pouze tři.

Minivan s neobvykle nízkou základní cenovkou 215 tisíc korun zklamal. "Lodgy je levné auto a zákaznici jsou připraveni na kompromisy ve výkonech a v komfortu, ale ne v bezpečnosti," říká Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP.

Při čelním nárazovém testu došlo k silnému ohnutí předního sloupku karoserie Dacie Lodgy a následně k deformaci její střechy, která sahala až k prostřednímu sloupku.

Další nebezpečí způsobily deformace podlahy. Přílišný tlak zaznamenaly figuríny zastupující řidiče a spolujezdce v oblasti kolen a stehen. V nebezpečí se ocitl také spolujezdcův hrudník a řidičovy kotníky.

Nejméně bodů získal rumunský vůz ve všech částech testu - v nárazových zkouškách, za ochranu dětí i chodců a také za bezpečnostní systémy.

Petr Buček

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP  - LISTOPAD 2012

Auto
Počet hvězdOchrana dospěl. (%)
Ochrana dětí (%)
Ochr. chodců (%)
Bezp. syst. (%)
Dacia Lodgy372774429
Fiat 500L594786571
Ford Fiesta591866571
Ford Kuga9486 70 100
Hyundai Santa Fe 9689 7186
Mercedes třídy A93 81 6786 
Mitusbishi Outlander 94 83 64 100 
Opel Mokka96 90 67 100 
Range Rover91 84 63 86 
Seat Leon 94 92 70 71
Seat Toledo94 80 69 71 
Škoda Rapid94 80 69 71 
Subaru Forester 91 91 73 86 
Volvo V60 Plug-In Hybrid93 83 65 100 
Volkswagen Golf94 89 65 71 

Pramen: Euro NCAP, listopad 2012


Čtěte také:

Nejbezpečnější auta roku 2011: Chevrolet Aveo, Ford Focus, Audi Q3, Mercedes B a Volvo V60



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

4.3.2021 19:43:27
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku