reklama  
   
Domů > Testy > Crash testy

Bezpečné auto po nárazu samo zastaví. Bude to umět i nová Škoda Octavia?


velikost textu:
     
6.prosince 2012 00:00
 

Každá čtvrtá nehoda má za následek ještě jeden další náraz. Auto se po kolizi s prvním vozem pohybuje dál a narazí například do stromu. Test ukázal, jak pomáhá tak zvaná multikolizní brzda.


ADAC
Když auto narazí do jiného vozu, pokračuje často dál a řidič nad ním nemá plnou kontrolu. Následuje další kolize. 

Automatickou multikolizní brzdou se chlubí nový Volkswagen Golf, jehož prodej právě začíná. 

Podle rakouského autoklubu ÖAMTC tuto novinku dostane také připravovaná Škoda Octavia třetí generace. Nový golf a nová octavia jsou blízcí příbuzní. 

Multikolizní brzda má zabránit nehodám, které následují bezprostředně po prvním nárazu. "K nim dochází, když se auto po prvním nárazu hned nezastaví a pokračuje v pohybu například do protisměru, říká Max Lang, šéftechnik ÖAMTC.

Podobný střet může mít tragické následky. Řidič v takovou chvíli nemusí mít nadvládu nad vozem a navíc už nefungují airbagy nebo předpínače bezpečnostních pásů. Ty v takovém případě účinkovaly jen v první kolizi.

Rakouský autoklub spolu s německým ADAC vyzkoušeli novou brzdu v praxi. Nejdříve na start crash testu postavili staršího golfa bez ní. 

Golf se rozjel po hlavní silnici do rychlostí 60 km/h, když mu z vedlejší silnice náhle vjel do dráhy jiný vůz. 

Obě auta se střetla. Rozjetý volkswagen pokračoval dále a narazil stále ještě s velkou silou do betonové bariéry. Jeho rychlost byla v momentě nárazu 25 km/h.

Na místě bariéry může být v běžném provozu jiné auto, strom, chodec nebo cyklista. Podle autoklubů, které test uskutečnily, má podobný scénář čtvrtina všech nehod.

Následovala stejná situace, kdy auto z vedlejší silnice zkříží cestu vozidlu jedoucímu po hlavní. Ale tentokrát je tímto autem Volkswagen Golf sedmé generace. V jeho výbavě nechybí sériově dodávaná multikolizní brzda.

Golf opět narazil do přídě druhého vozu a poté pokračoval dále. Tentokrát se však po chvíli (po ujetí 20 metrů) sám od sebe zastavil a do bariéry nenarazil.

Jeho elektronika totiž zajistila komunikaci mezi ESP a airbagy. Ty si navzájem předaly informaci o nárazu a řídící systém spustil automatické nouzové brzdění.

Přínos nových brzd je bez pochyb. "ÖAMTC vyzývá automobilky, aby multikolizní brzdou začaly vybavovat všechna nová auta," uvádí Max Lang.

(buč)


Čtěte také:

Parta mladých lidí se vrací z diskotéky: crash test simuloval tragický náraz jejich auta do stromu


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Marty - No...
Dobře, takže když nabourám do auta stojícího před sebou, náraz mne ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 6.12.2012 12:49:26.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

19.9.2019 5:17:55
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku