reklama  
   
Domů > Testy > Crash testy

Test ukázal, že airbagová vesta pro motorkáře může zachránit život


velikost textu:
     
10.dubna 2013 00:00
 

Autokluby z Německa a Rakouska otestovaly dvě airbagové vesty pro motocyklisty. Milé překvapení připravila vesta Dainese D-air Street, která se nafoukla velmi rychle.


ADAC
Testovací motorka narazila do auta v rychlosti 50 km/h.  


Nejohroženějšími partiemi řidiče motorky jsou při nehodě hlava a hrudník. Testované vesty mají za úkol ochránit právě hrudní koš.

Přetahují se přes motořkárské oblečení. Vesta však může dobře zafungovat jen tehdy, když se nafoukne ve správnou chvíli.

První testovaná vesta Helite AirNest jacket sází na mechanické spojení s motorkou. Když jezdec spadne, zároveň se odpojí a vesta se nafoukne.

K nafouknutí potřebuje Helite AirNest jacket 250 milisekund.

Rakouský autoklubu ÖAMTC, který se testu zúčastnil, uvádí, že jde o rychlou reakci, která však řidiče ochrání spíše při sekundárním nárazu.

Prvnímu střetu však spolehlivě nezabrání.

Mnohem lepší reakci, a tím také bezpečnost, nabízí druhá testovaná vesta Dainese D-air Street.

Tvoří ji dvě části, které dohromady přijdou na zhruba 33 tisíc korun.

Vedle vesty je jejím druhým dílem elektronická jednotka. Ta je namontovaná na motocyklu a hlídá, jestli nedošlo k nárazu.

Pokud motorkář narazí, elektronika rychle zareaguje a airbagová vesta se nafoukne. Řidič se ocitne v ochranném polštáři.

Ve srovnání s vestou s mechanickým principem se tato elektronická pomůcka zmobilizuje za pětinovou dobu. Stačí jí 45 milisekund.

Crash testy potvrdily, že díky rychlému nafouknutí je motocyklista chráněn už před prvotním nárazem.

Mezi zápory vesty Dainese D-air Street autokluby uvádějí její vysokou cenu a také nutnost kontrolovat nabití akumulátoru na vestě. Vydrží asi 30 hodin.

Vesta navíc zvládne jen jeden náraz. Její obnovení si vyžaduje zásah výrobce.

(buč)


Čtěte také:

Motorkáři by si měli lépe chránit uši

Jak nejčastěji bourají motorky? Chybou jezdce nebo při střetu s autem

Nejohroženějšími partiemi řidiče motorky jsou při nehodě hlava a hrudník. Testované vesty mají za úkol ochránit právě hrudní koš.

Přetahují se přes motořkárské oblečení. Vesta však může dobře zafungovat jen tehdy, když se nafoukne ve správnou chvíli.



 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 12:19:05
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku