reklama  
   
Domů > Testy > Crash testy

Každé desáté auto se při nehodě převrátí. Jak bezpečné jsou kabriolety?


velikost textu:
     
22.května 2013 00:00
 

Švýcarský autoklub se zaměřil na tři kabriolety různých značek a s různými bezpečnostními systémy, které mají posádku ochránit při převrácení jejich vozu. Jsou bezpečnější pevné oblouky za sedadly, nebo stačí skryté, které při nehodě "vystřelí" ven?


TCS
Test zjišťoval bezpečnost kabrioletů při převrácení 

Auta bez střechy jsou většinou dvojí: buď se jedná o čtyřmístné kabriolety, které výrobci postaví na základech běžného auta se střechou. 

Patří sem však také tak zvané roadstery nebo spidery - sportovně pojaté vozy pouze s předními sedadly.

Automobilky dávají autům bez střechy silnější přední sloupky karoserie. Ty chrání především řidiče a spolujezdce.

Kromě toho chrání posádku také různé systémy, jejichž účinek se dostavuje při převrácení auta.

Některé z nich jsou v autě napevno. Jde o oblouky za poslední řadou sedadel. 

U některých aut jsou skryté, aby nenarušily design nezastřešeného auta. Jakmile dojde ke kolizi, vystřelí tito ochránci posádky ven a fungují podobně jako pevné oblouky.

Autoklub TCS porovnal bezpečnost čtyř kabrioletů: Volkswagenu Beetle, Volva C70, BMW Z4 a Mercedesu třídy E.

BMW Z4 má jako jediný z testovaného kvarteta pevné oblouky za opěrkami hlav. Test švýcarského autoklubu ukázal, že jeho posádka je při převrácení auta v bezpečí. 

TCS označuje systém v BMW jako jednoduchý a ze srovnávaných nejlevnější. Oblouky jsou však vidět, což se nemusí každému líbit, soudí autoklub.

Pevné ochranné oblouky v BMW Z4


Za pevnými oblouky nezaostaly ani očím skryté systémy, které se aktivují až při převrácení. Jsou k nalezení v ostatních třech testovaných autech.

Například Volkswagen Beetle má za opěrkami zadních sedadel oblouky ukryté v jakýchsi kazetách.

Když senzory volkswagenu zjistí, že se auto příliš naklonilo a hrozí převrácení, vystřelí během zlomku vteřiny oblouky ven.  

Mechaniku použitou ve volkswagenu švýcarský autoklub chválí kvůli jejich jednoduchosti. Když oblouky vystřelí a auto se nepřevrhne, lze jej jednoduše zatlačit zpět do úkrytu.

Ochranné oblouky skryté v kazetě za opěrkami


Podobně fungují vystřelovací oblouky u Mercedesu třídy E, také Volvo C70 sází na vysouvání ochranných rámů. 

Avšak v obou případech se o jejich vystřelení stará dražší a komplikovanější pyrotechnika. Oprava vystřelených oblouků je proto nákladnější.

Testované kabriolety značek Volkswagen, Volvo i Mercedes dávají volnější ruce designérům. Jejich ochranné oblouky jim nekomplikují práci jako v případě srovnávaného BMW.

(buč) 


Čtěte také:

Tři nové kabriolety: dva za méně než půl milionu, jeden za víc než dvojnásobek


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

28.11.2021 6:58:23
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku