Crash testy: Citroën C4 Picasso i Honda CR-V mají pět hvězd
Nezávislé nárazové zkoušky Euro NCAP si vzaly v červnu na mušku nový Citroën C4 Picasso a Hondu CR-V. Obě auta zvládla testy na maximálních pět hvězdiček.
Stejně jako nové škodovky dostávají i citroëny novou technologii v podobě modulárních platforem. Nový Citroën C4 Picasso získal nejen moderní podvozek, ale je také bezpečný.
Potvrdily to nezávislé nárazové zkoušky Euro NCAP, v nichž uspěl na pět hvězd.
Test se zaměřil na krátkou verzi Citroënu C4 Picasso.
Francouzský rodinný vůz získal ve všech zkouškách dost bodů - v testu bezpečí posádky na předních sedadlech, dětí na zadních sedadlech, ve zkoušce střetu s chodci i v hodnocení asistenčních systémů.
Při čelním crash testu bylo zatížení figurín usazených do nového rodinného citroënu většinou nízké. Při bočním nárazu do sloupu však technici naměřili slabou ochranu hrudníku řidiče.
Terénní Honda CR-V nezaváhala v žádné části předních a bočních nárazových zkoušek. Její robustní konstrukce není ani příliš velkým rizikem pro chodce.
Euro NCAP u aut vyžaduje standardně dodávaný omezovač rychlosti. Ten je však u Hondy CR-V k mání jen jako součást příplatkové výbavy. Proto japonské SUV ztratilo několik bodů za bezpečnostní systémy.
Petr Buček
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - ČERVEN 2013 | |||||
Auto | Počet hvězd | Ochrana dospěl. (%) | Ochrana dětí (%) | Ochr. chodců (%) | Bezp. syst. (%) |
Citroën C4 Picasso | 5 | 86 | 88 | 68 | 81 |
Honda CR-V | 5 | 93 | 74 | 68 | 66 |
Pramen: Euro NCAP, červen 2013
Čtěte také:
Nejbezpečnější auta roku 2012: Renault Clio, Volvo V40, Ford B-Max, BMW řady 3 a další