Nový Mercedes třídy C obstál v crash testech na jedničku, malý Hyundai i10 jen na čtyři hvězdy
Mercedes třídy C patří k nejbezpečnějším autům podle nezávislých crash testů Euro NCAP. Nově do testů patří také zkoušky asistenčních systémů.

Zato malý Hyundai i10, konkurent Škody Citigo a dalších městských minivozů, obstál s několika výtkami.
Jen průměrnou bezpečnost zjistily zkoušky při čelním nárazu v místech, kde má řidič pravou nohu.
Také při bočním nárazu do sloupu je ochrana hrudníku řidiče jen průměrná a stejné hodnocení získaly zadní opěrky hlav Hyundaie i10.
Podrobná prohlídka auta po bočním crash testu s jiným autem navíc ukázala, že zadní dveře se po nárazu otevřely.
Zadní dveře Hyundaie i10 po bočním nárazu nezůstaly zajištěné
Mercedes třídy C zvládl velmi dobře čelní crash testy.
Avšak při bočním nárazu a za zadní opěrky hlav získal stejné hodnocení jako malý hyundai - průměrné.
Stále více aut dostává do výbavy nebo za příplatek automatické brzdy, které se samy spustí, když hrozí náraz do jiného vozidla.
Euro NCAP zjistil, že u Mercedesu C tento systém zastaví automaticky vozidlo do rychlosti 40 km/h, když se příliš přiblíží stojícímu autu.
Při jízdě v rychlosti do 80 km/h za vozidlem jedoucím s menším či větším odstupem (12 nebo 40 metrů) dokázal Mercedes třídy C před kolizí alespoň snížit svou rychlost.
Za autonomní brzdící systém dostal tento německý vůz školní známku 2.
(buč)
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - KVĚTEN 2014 | |||||
Auto | Počet hvězd | Ochrana dospěl. (%) | Ochrana dětí (%) | Ochr. chodců (%) | Bezp. syst. (%) |
Hyundai i10 | 4 | 79 | 80 | 71 | 56 |
Mercedes třídy C | 5 | 92 | 84 | 77 | 70 |
Pramen: Euro NCAP, květen 2014
Čtěte také:
Nejbezpečnější auta z crash testů v roce 2013: nejlepší byl čínský Qoros