Škoda Fabia získala v crash testech pět hvězd, Suzuki Celerio jen tři
Nová Škoda Fabia, která se právě chystá do prodeje, obstála v nezávislých crash testech Euro NCAP. Získala maximální počet pět hvězdiček.

V tuzemsku populární malá škodovka je bezpečná. Potvrzení jí vystavila série nárazových zkoušek - čelní a dva různé boční.
Testovací figurína při nich zaznamenala jen malé nebezpečí.
Jeden nedostatek však odhalil test opěrek hlavy. U zadních se ukázalo, že moc neochrání krční páteř dospělých cestujících v situaci, kdy do fabie narazí zezadu jiné auto.
Zástupci Euro NCAP udělili zadním hlavovým opěrkám nové Škody Fabia nejhorší možné hodnocení. Přední opěrky naopak obdržely známku výbornou.
Euro NCAP testuje bezpečnost cestujících při bočním nárazu se sloupem i s jiným autem
Vysoké hodnocení získala Škoda Fabia také za ochranu malých cestujících. V tomto ohledu však hraje důležitou roli použitá dětská sedačka. Její volbu ovlivní rodiče, a ne automobilka.
Euro NCAP hodnotí také asistenční systémy ve vozech a fabia si za ně vysloužila velmi dobré hodnocení. Mimo jiné díky radaru, který hlídá prostor před vozidlem a v případě nutnosti začne auto samo od sebe zpomalovat.
Tento systém, kterému Škoda říká Front Assistant, chybí nové fabii pouze v základní výbavě Active.
Nejhůře v listopadových výsledcích crash testů dopadlo miniauto Suzuki Celerio. Na vině jsou především jeho chybějící hlavové airbagy.
Pokud autu chybí, Euro NCAP nezkouší boční střet se sloupem a automaticky takovému vozidlu strhává body. To je i případ nového suzuki.
Japonské miniauto do města navíc propadlo podobně jako Škoda Fabia v testu zadních opěrek hlavy.
Nissan Pulsar, Tesla S a BMW řady 2 získaly v nejnovějších crash testech pět hvězd.
Renault Mégane dosáhl tentokrát na čtyři hvězdičky. Stejný vůz byl testován i letos na jaře, kdy si vysloužil pouze tři hvězdy. Stačilo však do výbavy přidat upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy a celkový výsledek renaultu se zlepšil.
(buč)
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - LISTOPAD 2014 | |||||
Auto | Počet hvězd | Ochrana dospěl. (%) | Ochrana dětí (%) | Ochr. chodců (%) | Bezp. syst. (%) |
Škoda Fabia | 5 | 81 | 81 | 69 | 69 |
Nissan Pulsar | 5 | 84 | 81 | 75 | 68 |
Suzuki Celerio | 3 | 61 | 74 | 68 | 38 |
Tesla S | 5 | 82 | 77 | 66 | 71 |
BMW 2 | 5 | 84 | 85 | 60 | 70 |
Renault Mégane | 4 | 83 | 78 | 60 | 56 |
Pramen: Euro NCAP, listopad 2014
Čtěte také:
Nejbezpečnější auta z crash testů v roce 2013: nejlepší byl čínský Qoros