Domů > Testy > Testy pneumatik

Test zimních pneumatik ADAC 2017 pro SUV: velké rozdíly v opotřebení i spotřebě paliva


velikost textu:
     
26.září 2017 10:13
 

Drahé prémiové značky často zaostávaly za levnějšími výrobci zimního obutí.


ADAC

Srovnávací test zimních pneumatik s rozměrem 215/65 R16 má sice vítěze v podobě pneumatik Dunlop, které patří k dražším prémiovým produktům. Hned za nimi však čekalo překvapení.

Druhou příčku ve srovnávacím testu německého autoklubu ADAC si vysloužily pláště BF Goodrich. Sada čtyř zimních pneumatik od této americké značky přijde v tuzemských e-shopech na zhruba 7200 korun. Za obutí od prémiových producentů zaplatí zákazníci okolo deseti tisíc.

Společný test ADAC i dalších autoklubů z Rakouska či Švýcarska porovnal kvalitu celkem 16 sad obutí pro vozy SUV. 

Mezi testovanými zimními pneumatikami se objevily také tuzemské barumky. Horší výsledky na mokré silnici odsunuly pláště otrokovického výrobce do druhé poloviny výsledného hodnocení. 

Vyloženě nebezpečné jsou čínské pláště Nankang. Propadly na mokré i zasněžené zkušební vozovce.

Kromě chování na sněhu, ledu a mokru se testy zaměřily také na suchou zimní silnici. Součástí zkoušek je i měření hluku pocházejícího od pneumatik. A nechybí ani test výdrže pneumatik a jejich vliv na spotřebu paliva. 

ADAC zjistil, že rozdíl ve spotřebě u testovaných pneumatik činil 0,5 litru na 100 kilometrů. Zatímco u nejlepších plášťů Goodyear technici autoklubu naměřili průměrnou spotřebu 6,2 litru, auto obuté do zimních pneumatik Pirelli spotřebovalo 6,7 litru na 100 km.

Velké rozdíly přinesla také část testu zaměřená na rychlost opotřebení dezénů. Měřila se rychlost ojetí nových pneumatik až na hloubku profilu 1,6 mm. Ta je v Německu platná i pro zimní podmínky, zatímco v Česku je nutné pláště měnit už po jejich opotřebení na 4 milimetry.

Zimní pneumatiky Michelin urazily na zkušebním autě do ojetí na 1,6 mm 62 tisíc kilometrů. Nejhorší v testu byly v tomto ohledu kola značky Avon. Ty přišly o stejnou porci vzorku už po 27 tisících kilometrech.

(buč)

 VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK - 215/65 R16 98H 
PneumatikaCelkem SuchoMokroSníhLedHlukSpotřebaVýdrž Cena
1. Dunlop Winter Sport 5 2,3
 2,3 2,1 2,5  2,5  3,5 1,7 2,0 9600
2. BF Goodrich g-Force Winter 2 XL 2,6 2,6 2,6 1,9 2,5 3,2 1,5 1,5 7200
3. Goodyear UltraGrip Perf. Gen-1 2,6 2,4 2,2 2,6 2,5 3,1 1,4 2,010000
4. Nokian WR D4 XL 2,6 2,5 2,6 1,9 2,5 3,4 2,0 2,5 9600
5. Michelin Alpin 5 2,7
 2,1 2,4 2,7 2,5 3,8 2,3 0,510000
6. Sava Eskimo HP2 2,7 2,4 2,7 2,5 2,3 3,6 1,7 1,5 7200
7. Continental WinterContact TS 850 P SUV 2,8 2,5 2,2 2,2 2,8 3,5 2,2 1,510000
8. Pirelli Scorpion Winter 2,8 2,1 2,1 2,7 2,7 3,6 2,8 2,5 8800
9. Fulda Kristall Control HP2 2,9 2,4 2,5 2,9 2,5 3,3 1,6 1,5   7200
10. Apollo Apterra Winter  3,1 2,6 3,1 2,8 2,5 3,8  2,7 2,0 6500
11. Avon WV7  3,1 3,0 2,5  3,1 2,7  3,6  2,1 3,0 7200
12. Barum Polaris 3 4x4  3,1 2,8 3,1 2,4 2,8  3,5  2,5 2,5 7000
13. Uniroyal MS Plus 77 3,2 3,2 2,4 2,1 2,8 3,2 2,5 2,0 7200
14. Hankook i*cept RS2 W452 3,3 2,0 3,3 2,1 2,5 3,6  2,1 1,5 7600
15. Firestone Destination Winter 3,5 3,2 3,5 2,8 2,5 3,6 1,9 2,0   7200
13. Nankang Snow SV-2 XL 5,5 2,5 5,5 5,1 2,7 3,3 1,8 2,0 6400


 HODNOCENÍ ADAC
 ***** 0,5 - 1,5 velmi dobrá
  **** 1,6 - 2,5 dobrá
    *** 2,6 - 3,5 uspokojivá
     ** 3,6 - 4,5 dostatečná
       * 4,6 - 5,5 nedostatečná

Poznámka: Čím nižší známka, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná). Kolonka "Výdrž" znamená odolnost pneumatiky proti rychlému opotřebení. Cena je v Kč a odpovídá sadě čtyř pneumatik.

Pramen: ADAC, AutemBezpečně.cz (ceny)


Čtěte také:

DALŠÍ TESTY PNEUMATIK na AutemBezpečně.cz



 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.9.2023 9:30:11
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku