reklama  
   
Domů > Testy > Testy doplňků

Srovnávací test automatických brzd: vyhrálo BMW 7, poslední skončil Ford Focus


velikost textu:
     
4.září 2012 00:00
 

Automatické nouzové brzdy se mohou po ABS a ESP stát součástí běžné bezpečnostní výbavy aut. Autoklub ADAC porovnal 10 vozů vybavených tímto pomocníkem.


ADAC
Jak testuje ADAC: Automatické brzdové systémy musí reagovat na přívěs zastupující auto v běžném provozu 

Když řidič nebrzdí, nebo jen málo tlačí na brzdový pedál, zachraňuje životy stále ještě nový asistenční systém. Jak zjistil autoklub ADAC, nouzové brzdy se stále zlepšují.

Do svého testu zařadil německý autoklub deset aut. Nejlépe samo od sebe brzdilo BMW řady 7.

Jeho nouzový systém zasahuje při hrozící kolizi obzvlášť dobře, konstatuje ADAC.

Naopak nejhorší vysvědčení si z testu odnesl Ford Focus.

BMW řady 7 uspělo v obou částech testu - jeho nouzový asistent zabrzdil auto nejen v městském provozu, ale také při vysokých rychlostech.

Nový bezpečnostní asistent v BMW výborně varoval řidiče před možným nárazem. A začal brzdit sám, když řidič nereaguje.

Velmi dobře obstála v testu také dvojice Volvo V40 a Mercedes třídy C. Švédský vůz bodoval díky jasnému optickému varování řidiče, mercedes se vytáhl s obzvláště účinným brzděním.

Honda Civic nezabrzdila včas


O stupínek zpět s "dobrým" hodnocením v testu skončila trojice Audi A6, Volkswagen Touareg a Lexus GS.

Audi a Volkswagen používají nouzový systém stejné konstrukce. ADAC pochválilo jejich účinné varování na hrozící nehodu, avšak kritizovalo horší výsledky v městské části testu.

Lexus představil solidní systém, avšak bez vyloženě silných stránek.

Ještě hůře se v testu představily vozy Opel Insignia, Mercedes třídy B a Honda Civic. ADAC jejich známku označil za uspokojivou.

Honda a opel sice automaticky brzdí méně než nejlepší, ale přesto snižují následky nárazů. Úplně poslední skončil ve srovnání deseti aut Ford Focus.

Podle ADAC je nouzový brzdový systém v autě nesmírně důležitý. U poloviny vážných nehod totiž řidiči nebrzdí vůbec, nebo jen málo.

Když auto vyšle k řidiči správné varování, nebo rovnou samo začne brzdit, může se výrazně snížit počet obětí dopravních nehod.

ADAC však zároveň připomíná, že se řidiči nemohou spoléhat jen na nové technologie. Důležité je řídit pozorně, jezdit defenzivně a nechávat dostatečné odstupy mezi jednotlivými vozy.

(buč)


Čtěte také:

Malý náraz znamená u moderních aut velký účet za opravu. Může se vyšplhat na 130 tisíc korun


 
Čtěte dále na téma:
Testy ADAC
 

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.7.2019 13:03:04
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku