reklama  
 
Top produkt v kategorii Autobaterie
 
Domů > Testy > Testy (statistiky) spolehlivosti aut

Statistiky spolehlivosti TÜV Report 2013: škodovky jsou většinou lepší než průměr


velikost textu:
     
17.ledna 2013 00:00
 
Nejprodávanější auto na českém trhu, Škoda Octavia, se v žebříčcích TÜV Reportu neumísťuje úplně nahoře, ale na druhou stranu má také daleko k problémovým vozům. 

Škoda
Na technických kontrolách patří octavie k lepšímu průměru 

TÜV připomíná zajímavý fakt, že průměrná octavia má za sebou o 25 procent více najetých kilometrů, než je obvyklé u konkurenčních vozů - je vidět, že octavie využívají lidé, kteří hodně cestují. I proto si odnáší ze srovnání jednoznačné doporučení ke koupi. 

Octavii první generace (vyráběnou od roku 1996) doporučuje německý přehled především s motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kilowattů. Dobrou péči a pravidelný servis odmění velmi dlouhou životností. 

Dobrou volbou je také benzinová 1.6 s výkonem 74 nebo 76 kW. Naopak ruce pryč je lepší dát od motoru 1.8 turbo (110 kW), který nadměrně polyká benzin. 

Od roku 2004 nabízí Škodovka druhou generaci octavie, která výrazně povyrostla v interiéru a zbavila se tak problémů s prostorem na zadních sedadlech. 

Mezi jejími častými závadami jsou nedostatky ve zpracování a lakování, chvějící se xenonová světla, defektní těsnění dveří a problémy s rozvodovými řetězy u motorů 1.4 TSI. 

PODROBNÉ VÝSLEDKY 516 MODELŮ AUTO PODLE STÁŘÍ NAJDETE ZDE

Majitelé octavií první i druhé generace často na technické prohlídce narazí na závady na zadních nápravách. Podvozky na druhou stranu nekorodují, motory nejsou od oleje, brzdy dobře plní svou funkci i u starších modelů. 

Nejmladší octavie přijíždějí na technické prohlídky často s vadnou hnací hřídelí. První octavie mívají trable se zadními světly, druhou generaci trápí neduhy s předními světlomety. 

Fabia: levná sestra VW Polo 

Ačkoliv Volkswagen Polo kraluje statistikám TÜV mezi auty do tří let, technicky spřízněná Škoda Fabia je o 60 příček zpět. Přesto patří k lepšímu průměru. 

Německá organizace i tuto malou škodovku zájemcům o jeté auto doporučuje. Zatímco její předchůdkyně felicia trpěla často korozí, fabii se rez vyhýbá. 

Škoda Fabia první generace sjížděla z výrobních linek od roku 1999. Na svou dobu dostala velmi moderní techniku a prvotřídní podvozek.

Malé škodovce stačily i 36kW motory, příjemné svezení nabízely koncernové 1.4 s 50 kW. Turbodiesely naproti tomu nebyly kultivované.

Bezpečnostní výbava v podobě ABS, ESP a bočních airbagů byla u prvních fabií často jen za příplatek. V roce 2007 vystřídala fabii první generace dodnes vyráběné nástupkyně. Patří k nejprostornějším zástupcům třídy malých aut. 

U obou generací fabií odhalí technické prohlídky často závady na předních nápravách. První generaci se starými škodováckými hliníkovými motory trápí úniky oleje. 

Špatný účinek zadních brzd a příliš opotřebované přední kotouče zase patří k častým problémům druhé generace malých škodovek. Podobné závady mívá také Škoda Roomster. 

V žebříčku tříletých aut patří mezi auta s menším počtem závažných poruch, mezi pětiletými vozy se však hluboko propadá. Na vině jsou přední nápravy a zadní bubnové brzdy. 

Přesto se v dlouhodobém testu magazínu Auto Bild roomster zaskvěl a 100 tisíc kilometrů zvládl jen s malými nedostatky. 

Superb: velké auto, málo poruch

Na technických prohlídkách platí pro obě generace novodobých superbů, že vážné závady jsou u nich výjimkou. Podobně jako octavie, ani větší superby jejich němečtí majitelé zrovna nešetří, což dokazují vysoké údaje na počitadlech kilometrů. 

První Škoda Superb v moderní historii automobilky se objevila v roce 2001. Šlo vlastně o prodlouženou verzi Volkswagenu Passat převlečenou do karoserie se znakem Škody. K jejím častým problémům patří porouchaná turba. 

Druhá generace vyjela na silnice v roce 2008 s ještě tužším podvozkem než předchůdce. Zájemci o jeho základní motor 1.4 TSI si musí dát pozor na poruchový rozvodový řetěz. 

Na technických kontrolách si u nového superbu technici často všímají nedostatků na zadních nápravách. Starší model má zase velmi často problémy s hnací hřídelí a občas také s únikem oleje. 

Petr Buček, článek vyšel v MF DNES


TÜV Report 2013: statistikám spolehlivosti kralují Volkswagen Polo, Toyota Prius a Porsche 911


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2019 14:54:47
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku