reklama  
 
Top produkt v kategorii Autobaterie
 
Domů > Testy > Ekologické testy

Eko auta mají spotřebu nižší o sedm procent, další je na řidiči


velikost textu:
     
15.dubna 2010 00:01
 
Každá automobilka nabízí ekologické modely s přívlastky Greenline, Eco, Bluetec, která spalují tradiční benzin nebo naftu. Německá zkušebna v praktickém testu zjistila, že upravená auta s vylepšenou aerodynamikou, jinak nastavenými převodovkami či speciálními pneumatikami šetří na palivu až 7,7 procenta. Další úspory může přidat řidič stylem jízdy. Tím, že bude dobře předvídat dění na silnici, nebude zbytečně tlačit plyn k podlaze nebo brzy přeřadí na vyšší rychlostní stupeň.

Volkswagen
Dekra zjistila, že volkswageny v ekologické úpravě BlueMotion ušetří skoro půl litru nafty na 100 kilometrů 

 

Škoda prodává pod hlavičkou Greenline auta, o kterých tvrdí, že jsou přívětivá k životnímu prostředí. Podobně upravují své vozy jiní výrobci. Opel sází na označení ecoFlex, Volkswagen na BlueMotion a Kia si vybrala označení ecoDynamics.

Německá zkušebna automobilů Dekra podnikla srovnávací test. Porovnala v něm běžné verze aut s přímými příbuznými vybavenými eko-úpravami.

Do balíčku změn zaměřených na ekologii dnes u automobilek většinou patří start/stop systém motoru, upravená převodovka nebo pozměněná aerodynamika.

Půltucet testovaných aut 

Dekra porovnala auta tří značek. Proti sobě postavila Volkswagen Passat v běžném provedení poháněný dvoulitrovým dieselem a podle automobilky ekologickou variantu BlueMotion s motorem 1,6 TDI.

Druhou dvojicí byl pár Opelů Isnignia s dvoulitrovými naftovými motory, jeden ze z nich měl na palubě balíček úprav ecoFlex.

A poslední zkoušenou dvojici vytvořily Mercedesy třídy S. Zde soupeřily mezi sebou model S 400 Hybrid s přidaným podpůrným elektromotorem a klasická benzinová limuzína S 350.

Dekra vybrala zkušební trasu v okolí Stuttgartu, auta vyslala na trať dlouhou 114 kilometrů s převýšením 1134 metrů. Třetina zvolené štreky zahrnovala městské silnice, třetina připadla na dálnice a poslední třetina na okresky.

Malé úpravy na aerodynamice Opelu Insignia ecoFlex mají za cíl snížení spotřeby paliva

Foto: Opel

 

Spotřeba eko-aut byla při zkouškách opravdu nižší, rozdíl byl ale menší, než udávají automobilky. V jednom případě pokles činil pouhé tři desetiny litru, ve druhém 0,4 litru a ve třetím 0,7 litru na 100 km.

Volkswagen Passat BlueMotion spotřeboval 4,8 l/100 km, jeho běžný dvoulitrový sourozenec bez ekologických úprav měl na stejné trati apetyt 5,2 l/100 km. Necelý půllitr znamená změnu k lepšímu o 7,7 procenta.

Opel Insignia ecoFlex se spokojil na testovacím okruhu s 5,3 litru paliva, běžné provedení si řeklo o 5,6 litru.

Hybridní mercedes spolykal 8,4 l/100 km, jeho soupeř ze stejné stáje a bez elektromotoru si z nádrže vyžádal 9,1 litru. Opět jde o rozdíl ve výši necelých osmi procent.

Ekologii si nechávají automobilky zaplatit

Za své ekologické modifikace aut si automobilky nechávají od řidičů pořádně zaplatit. Dekra spočítala, že v případě Opelu se investice do auta se znakem ecoFlex vrátí tomu, kdo najede ročně alespoň 26 tisíc kilometrů.

U srovnávaných Volkswagenů Passat se návratnost vložených peněz navíc dostaví až při ročním „nájezdu“ přes 36 tisíc kilometrů.

A Mercedes Hybrid je o tolik dražší než běžná verze, že se v jeho případě podle zkušebny Dekra jedná o čistou investici do životního prostředí. Bez ekonomické návratnosti.

Dekra konstatuje, že ekologicky zaměřená technika spotřebu sice sníží, ale její možnosti jsou omezené.

Dominantní vliv na to, jak rychle mizí palivo z nádrže, zůstává na řidiči.

Kdo mačká plyn bezhlavě k podlaze, prudce brzdí, nepředvídá, jak se bude vyvíjet provoz před ním, nemůže počítat s nízkou spotřebou benzinu nebo nafty ani v ekoautě.

(buč)

 

Čtěte také:

Automatický start/stop systém ušetří dva litry benzinu ve městě

Dieselové auto dostalo poprvé pět hvězdiček za ekologii



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

25.5.2019 8:27:12
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku