reklama  
 
 
Domů > Testy > Ekologické testy

ADAC měří spotřebu aut a šetrnost k životnímu prostředí: uspěly malé i velké vozy


velikost textu:
     
9.srpna 2012 00:00
 

Německý autoklub ADAC testuje spotřebu paliva a vypouštěné škodliviny aut. Před půl rokem zpřísnil svá kritéria a nyní vyhlásil, která auta jsou šetrná, a nešetrná ke svému okolí.


ADAC
Měření sice probíhá v laboratořích, ale snaží se věrně napodobit každodenní ježdění s autem 

ADAC tvrdí, že jeho měření spotřeby paliva a vypouštěných škodlivin mnohem více odpovídá realitě než údaje, které ke svým modelům uveřejňují automobilky.

Spotřeba aut podle výrobců je téměř vždy - a někdy i o dost - nižší, než je apetit auta při běžném užívání.

Autoklub svůj EcoTest provádí už od roku 2003, od letošního dubna používá novou metodiku.

Každé auto zkouší v několika navlas stejných režimech. Laboratorní měření začíná nastartováním studeného motoru po ránu, následuje simulace jízdy hustým městským provozem.

Poté auto vyjíždí mimo město, kde dosahuje maximálně rychlosti 120 km/h.

Jedenáct kilometrů ujede auto asi za 20 minut.

Následuje ještě jedno podobné měření, ve kterém se střídají různé zátěže motoru.

Nakonec auto v laboratoři „uhání po dálnici“ 130kilometrovou rychlostí, během tohoto deset kilometrů dlouhého testu přijde na řadu i plná zátěž při maximálním zrychlení na dálniční rychlost.

Ze všech těchto testů spočítá ADAC průměrnou spotřebu aut s různými motory a také škodliviny, které vypouštějí do ovzduší.

(Výsledky EcoTestu v němčině jsou k nalezení zde. Autoklub uvádí, že tuto stránku navštíví ročně asi 40 milionů internetových uživatelů. Porovnávat lze mezi stovkami modelů aut s různými motory).

Pracovníci ADAC měří a vyhodnocují spotřebu a vypouštěné škodliviny aut


ADAC nyní uveřejnil premianty a propadlíky podle nových měření. Do laboratoří postupně přivezl 53 aut. Vozy dělí podle velikosti do sedmi tříd a auta srovnává navzájem v těchto kategoriích.

Chválí například Ford Focus s benzinovým litrovým turbomotorem, kterému naměřil průměrnou spotřebu 5,52 litru benzinu na sto kilometrů.

Čtyři z pěti možných hvězdiček v celkovém hodnocení získal také Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI a stejným motorem poháněné Audi A4. Passat podle ADAC vystačí průměrně se 4,78 litry nafty.

Mezi pěti nejčistšími benzinovými modely z letošních měření EcoTestu jsou vedle litrového fokusu také malý Peugeot 107, velký Mercedes SL 350 7G-Tronic Plus i zástupci střední třídy Ford Mondeo 1.6 EcoBoost a Volvo S60 T3.

Naopak v nejhorším světle se představila Mazda 3 MPS se spotřebou 9,2 litru benzinu na 100 km.

Mezi dieselovými vozy uspěly kromě passatu a Audi A4 také Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D, Seat Exeo ST 2.0 TDI a Mercedes B 180 7G-DCT.

Ve velmi dobrém světle se představil rovněž Hyundai i30 1.6 CRDi. Podle měření EcoTestu vystačí se 4,51 litru na 100 km.

Nejhorších výsledků mezi auty na naftu naopak v letošních měřeních dosáhnul Nissan Navara Double Cab 2.5 dCi s téměř desetilitrovou spotřebou.

(buč)


Čtěte také:

Které auto je „nejzelenější“? Vedou hybridy, neztrácejí ani diesely

Ocenění pro nejlepší motor současnosti získal benzinový litrový tříválec pro fordy


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

24.8.2017 10:30:19
reklama
  reklama