Zastřešený skútr hledá cestu do bezpečného města

Na jedné straně stojí evropské metropole Paříž, Barcelona, Londýn a Řím. Na druhé výrobci motocyklů, který jsou v době dopravních špiček ve velkoměstech celé houfy.
Představitelé měst se dohodli s producenty jednostopých vozidel na spolupráci. Důvodem je množství nehod v městech zahlcených dopravou.
Podle sdružení eSUM hledajícího cesty k bezpečnějším městům pro motocyklisty se až dvě třetiny všech nehod odehrají v metropolích, kde žije 80 procent evropské populace.
Bavorský výrobce aut vzkřísil vizi bezpečného motocyklu a rovnou prohlásil, že o jeho výrobě neuvažuje. Chce touto cestou ukázat, jak by mělo vypadat cestování po městě na dvou kolech.
Za bezpečný motocykl proto navrhl svůj k ledu odložený koncept motorky se stříškou.
Model C1 patřil mezi sériové motocykly BMW do roku 2003. Stál 230 tisíc korun, cenou tak konkuroval malým autům. Přední část je navržena tak, aby pohltila část nárazu.
Střešní oblouk má chránit řidiče nejen před nepřízní počasí, ale hlavně před zraněním. V sedle jej pevně drží bezpečnostní pás, ochrannou helmu většina evropských zemí u takových strojů pardonuje.
Studie pro bezpečnou jízdu po městech nemá výfuk, o pohon se stará elektromotor.
Vedle BMW se projektu bezpečných motocyklů ve městech věnuje také italská značka Piaggio.
(buč)