reklama  
 
Top produkt v kategorii Autobaterie
 
Domů > Zprávy

Na tokijském autosalonu hrají prim auta bez emisí, k vidění je i silniční kluzák


velikost textu:
     
22.října 2009 00:01
 
Japonské automobilky předbíhají evropské konkurenty v elektromobilech a hybridních autech. Nové technologie s velkou pravděpodobností zažijí v nejbližších letech velký zlom, začnou je kupovat miliony lidí po celém světě. Právě probíhající tokijský autosalon ukazuje nejnovější nápady výrobců asijské automobilové velmoci.

Nissan
Nissan Land Glider se v zatáčce nakloní jako motocykl. DALŠÍ SNÍMKY Z TOKIJSKÉHO AUTOSALONU PŘINÁŠÍ FOTOGALERIE, ODKAZ PROHLÉDNI FOTKY. 


 

Tokijský autosalon patří mezi největší světové výstavy aut. Letos jej však zaskočila ekonomická krize. Zatímco před dvěma lety se v japonské metropoli předváděly všechny velké automobilky a bylo jich 35, letos organizátoři napočítali jen 11 důležitých vystavovatelů.

 
Příležitost pochlubit se nejnovějšími nápady si však nemohou nechat ujít domácí producenti. Toyota, Honda, Mitsubishi nebo Suzuki nechybí. A k vidění jsou zajímavé nápady, které se často prosadí do sériových aut.

V nových technologiích mají japonští výrobci před evropskou a americkou konkurencí náskok. Hybridní Toyota Prius už je obecně známým fenoménem, Mitsubishi vyrábí elektromobil i-MiEV a Honda je napřed se svým vodíkovým autem.

Auto jako motorka

Velkou pozornost na sebe mezi vystavenými auty poutá velmi úzké vozidlo Nissan Land Glider. Jeho název lze přeložit jako pozemní kluzák.

Na první pohled se zdá, že dal někdo průchod své bujné fantazii. Ale podle portálu Automotive News to Nissan myslí se svým autem podobným trupu letadla zcela vážně.

Dvousedadlové vozítko se naklání v zatáčkách podobně jako motorka. Jezdí na elektřinu a má vyřešit parkovací problémy ve městech. Land Glider je široký jen málo přes metr a dlouhý zhruba tři metry. „Chtěl jsem prostě auto, které půjde lehce zaparkovat,“ řekl pro Automotive News Ryusuke Hayashi, produktový manažer Nissanu.

Prius do zásuvky

Toyota v Tokiu představila sériovou verzi modelu Prius, který dostane ke svému hybridnímu pohonu také možnost přímého dobíjení baterií ze zásuvky. Takové auto představuje zajímavý mezistupeň před nástupem elektromobilů. Mělo by je suplovat do chvíle, než se rozvinou sítě veřejných dobíjecích stanic a baterie umožní jízdu dlouhou třeba pět set kilometrů bez nabíjení.

Prius Plug-in hybrid, jak zní celé jméno, je možné využívat jako čistý elektromobil. Na plné dobití baterií ujede 20 kilometrů, nabíjení trvá 90 minut. Když jsou baterie prázdné, přebírá pohon auta hybridní jednotka, v níž dva elektromotory spolupracují s benzinovým agregátem. Baterie se opět dobíjejí při brzdění a zpomalování.

Kdo jezdí autem do práce vzdálené pár kilometrů, může jezdit pouze na elektřinu. Víkendový výlet obstará hybridní část Toyoty Prius. Výrobu novinky chce automobilka spustit ještě letos.

DALŠÍ INFORMACE A SNÍMKY Z TOKIJSKÉHO AUTOSALONU NAJDETE VE FOTOGALERII (NAHOŘE POD HLAVNÍ FOTOGRAFIÍ)

(buč)



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.3.2019 12:14:55
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku