reklama  
   
Domů > Zprávy

Za tři roky na sebe pneumatiky řeknou, jak jsou hlučné, bezpečné a ekologické


velikost textu:
     
4.prosince 2009 00:02
 
Evropský parlament připravil zákon, podle kterého budou za tři roky muset všechny nové pneumatiky nést informace o tom, do jaké energetické kategorie spadají, jakým hlukem zatěžují okolí a jakou přilnavost mají k mokré vozovce.

Chrysler Group LLC.
Podle evropských komisařů je na čase, aby zákazníky spíš než výkon a schopnost trhat asfalt zajímala na pneumatikách energetická náročnost, hluk a schopnost udržet se na mokré silnici

 

Štítek, na kterém budou všechny tři informace uvedeny, bude podobný tomu, jaký je běžně vidět na nových chladničkách, pračkách, myčkách nádobí... Písmeno „A“ bude označovat nejlepší parametry dané kategorie, písmeno „G“ naopak nejhorší.

Na první pohled by tak zákazník měl poznat, jak kvalitní pneumatika je, a podle toho se rozhodnout při nákupu. Štítek bude přiložený u každé nabízené nové pneumatiky, stejné informace ponese každá guma i na svém boku vedle ostatních údajů o rozměrech, nosnosti, rychlostní kategorii, atd.

Evropská unie si od nového opatření slibuje výrazné snížení vypouštěného kysličníku uhličitého do ovzduší. Automobilové doprava má na svědomí čtvrtinu emisí oxidu uhlíku a podle EU ovlivní spotřebu vozu z 20 až 30 procent právě pneumatiky. Když budou mít nižší valivý odpor, řekne si automobil při svém pohybu po vozovce o méně paliva.

Nové opatření by podle evropských komisařů v konečném důsledku mělo do 11 let ročně snížit spotřebu pohonných hmot v Evropě o 6,6 milionu tun. Zamoření ovzduší kysličníkem uhličitým by pak mohlo být každý rok o čtyři miliony tun nižší.

Pro představu: stejného snížení emisí oxidu uhlíku by se dosáhlo, pokud by ročně z evropských silnic zmizelo 1,3 milionu aut. Vývoj je ovšem zatím opačný, aut neustále přibývá.

Čím je tedy jejich počet vyšší, tím menší zátěž pro životní prostředí musí každé nové představovat. A kvalitní pneumatiky by tomu mohly napomoci. Efekt nového opatření označovat pneumatiky štítkem energetické náročnosti ovšem bude záviset na tom, jak rychle se jím budou spotřebitelé řídit.

U individuálních nákupů se bude zájem spotřebitelů o kvalitní výrobky vyvíjet patrně podle toho, jak jsou v které zemi ekologicky uvědomělí. V chudších zemích lze předpokládat, že se budou ještě pár let spíš řídit cenou než ekologickými parametry.

Firemní flotily, které v Západní Evropě obhospodařují stovky tisíc aut, by ovšem na trend nakupovat ekologické pneumatiky mohly najet okamžitě. Náležitě pak o tom informovat své zákazníky, stavět na ohledu k životnímu prostředí svou image. A tím pomoci vzbudit zájem o pneumatiky vstřícnější k životnímu prostředí také u běžných motoristů.

(rub)

 

Čtěte také:

Test odhalil zimní pneumatiky, které nejsou vhodné na sníh 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 23:20:20
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku