reklama  
   
Domů > Zprávy

V kuchyni Fiatu se pečou nové výrobky z různého těsta


velikost textu:
     
9.prosince 2009 00:03
 
Jedna forma, více dortů aneb jedna platforma a hodně modelů, které na ní budou jezdit. Italský koncern už teď mísí na stejném základu fiaty, alfy a lancie, a úspornou strategii hodlá rozšířit i za velkou louži. V Americe budou na evropském korpusu jezdit chryslery, dodge i jeepy. V Evropě se z některých amerických vozů stanou fiaty, a aby byla všehochuť ještě pestřejší, lancia se stane chryslerem. Mezitím hodlá koncern Fiat předhodit světu mňamku v podobě nové Alfy Romeo – dost možná to ale bude poslední čerstvá jednohubka této automobilky.

Alfa Romeo
Giullieta je zatím poslední lahůdkou automobilky, jejíž výrobky málokdo kupuje

 

Alfa Romeo sice nese slavné jméno a historii, ale nenese zisk. A to celé roky. Jednou z možností, jak zastavit finanční krvácení odnože Fiatu, je omezení výroby sportovní prémiové značky.

Druhou alternativou je začít kombinovat, míchat, hnětat z ingrediencí, které se dosud zdály nesmísitelné. Třeba vzít vhodnou platformu automobilky Chrysler a postavit na ní nástupce stárnoucí Alfy 159 a odložené řady 166.

Fiat získal letos 20procentní podíl koncernu Chrysler i s jejími satelity Jeep a Dodge. Jako šéfkuchař v kuchyni hodlá diktovat jídelníček a přemýšlí, co zákazníkům nabídnout, aby jim to nejlépe chutnalo a šestkrát si přidali.

Možná ale bude všechno jinak a mateřská automobilka rozhodne ponechat Alfu Romeo bez koření dovezeného z Ameriky. Zachránce, který by měl už příští rok povzbudit chuť zákazníků na tuto značku, má být Giulietta.

Auto nižší střední třídy s krásným jménem a ještě hezčími tvary má nahradit dosluhující řadu 147. Spolu s menším modelem MiTo by pak měla Giulietta zůstat jedinou novinkou značky. Řady 159, Brera, GT a Spider možná dál zůstanou tak jak jsou, na jejich rozvoj chybí prostředky.

Potenciál některých značek je v různých koutech světa značně odlišný. Tam, kde na zákazníky zabírá značka Fiat, nefunguje Chrysler ani Dodge. A naopak: kde slyší na americkou značku, tam jsou hluší k italské.

Jednou z možností, jak na světovém trhu uspět, je rozšířit nabídku. Fiat hodlá v Evropě nabídnout více modelů, a tak například americká rodinná SUV Dodge Nitro a Dodge Country chce od roku 2011 prodávat na starém kontinentu jako fiaty.

Ikony amerických silnic jako challenger a charger ovšem hodlá ponechat pod značkou Dodge. Těžko si představit tyto nadupané sedany, proslulé rykem osmiválců, s emblémem Fiatu na přídi.

„Challenger a Charger jsou kované americké vozy a jako Dodge se nadále budou nabízet na všech trzích,“ uvedl k tomu šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne pro Automotive News Europe.  

 

 

Svalnatý osmiválec si nelze představit jako Fiat. Budiž i nadále Dodge Challenger.

Foto: Chrysler Group LLC.

 

Další značkou pod křídly Fiatu, kterou čeká dramatická přeměna, je Lancia. O její některé modely by se měly rozšířit řady chryslerů, protože ve světě má americká firma mnohem lepší zvuk.

Lancia je pro zákazníky známým pojmem pouze v Evropě, a to na globalizovaném světovém trhu pro přežití nestačí.

Lancia Ypsilon a Lancia Delta zůstanou pod původním jménem možná jen v Itálii, kde automobilka prodá 90 procent své produkce. Jinde se z modelu nižší střední třídy delta a malého ypsilonu stanou chryslery.

 

 

V globální polévce se malá značka snadno rozpustí. Bude se podávat Chrysler Delta?
Foto: Lancia


(rub)

 

Čtěte také:

Autem roku 2010 je Volkswagen Polo, čtvrté místo patří Škodě Yeti

Audi A8 krizi navzdory: luxusní premiéra v Miami

 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 22:23:37
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku