reklama  
   
Domů > Zprávy

Dacia Duster – z Rumunska až na konec světa


velikost textu:
     
11.prosince 2009 00:01
 
Rumunská automobilka pověstná cenovou lácí svých modelů zamířila z nižší střední třídy rovnou do kategorie SUV. Už příští rok z jejích výrobních pásů bude sjíždět Dacia Duster – SUV jako stvořené pro tamní silnice a hory. Před hranicemi se ovšem model nezastaví, už jen proto, že se bude vyrábět také v Brazílii a Rusku.

3 x Renault
SUV schopné v terénu i na silnici, a k tomu za málo peněz, se v Evropě začne prodávat příští rok

 

„Duster není určen pro Evropu, nýbrž pro celý svět,“ naznačil plány s globálním nasazením vozu Gerard Detourbet, viceprezident automobilky Renault.

Koncern Renault, kam patří i Dacia, má s výrobou levných, ale kvalitních aut zkušenosti a umí je prodávat. Hlad po takových vozech by mělo uspokojit i chystané SUV Duster. Vedle nízké pořizovací ceny bude přidanou hodnotou image a pocit bezpečí za volantem terénního vozu.

Základem pro nové SUV bude logan, osvědčený sedan nižší střední třídy. Na délku má bez jednoho centimetru 4,3 metru, rozvor 2634 mm. Podobné parametry čekají i terénní dacii, a jak se ukázalo už na SUV Škody, bohatě stačí - yeti má na délku o nějakých sedm centimetrů méně, rozvor je kratší zhruba o 5,5 centimetru.

Logan je populární nejen v zemi, kde se vyrábí, ale překvapivě také v Německu. A když se stejné auto může hojně prodávat v zemích s tak odlišnou ekonomickou bilancí, proč by nový teréňák neměl uspět všude po světě?

Cena pod 15 tisíc eur (méně než 400 000 korun) bude motivující zpočátku v Evropě včetně Turecka, kde se duster objeví v obchodech už příští rok. Továrny v Brazílii ho začnou vyrábět v roce následujícím, v Rusku se montáž rozjede nejpozději začátkem roku 2012.

Pro srovnání: nejlevnější Škoda Yeti je k mání za 359 800 Kč, pouze přední nápravu u tohoto vozu pohání benzinový motor 1.2 TSI. Přesně o sto tisíc korun více zaplatí zájemci o nejlevnější "čtyřkolku" s dvoulitrovým turbodieselem.

Podobně jako yeti bude duster k mání buď s pohonem přední nápravy, nebo všech kol

 

V plánu Dacie je vybavovat dustera také pohonem dvou nebo čtyř kol, s naftovým či benzinovým motorem. Na některých trzích ponese emblém rumunské automobilky, jinde bude jezdit s kosočtvercem ve znaku.

„Cílem je zavedení značky Renault na řadě nových trhů,“ upřesnil strategii své firmy Gerard Detourbet. Ne všude bude rozjezd nového SUV hladký, i když pojede po rovné silnici. 

Automobilka je ale o své strategii pronikat i na rozvíjející se trhy pevně přesvědčena. „Prodávat levné základní modely budou jednou muset všechny automobilky,“ říká viceprezident Renaultu Detourbet. A ví, co říká – levné modely tvořily téměř čtvrtinu celkových prodejů automobilek Renault / Dacia za prvních 10 měsíců letošního roku.

Jeho slova dokládá také čerstvé rozhodnutí Toyoty vyrábět levné rodinné auto za cenu menší než deset tisíc amerických dolarů. A bude určené přesně pro trhy, na které míří i automobilka Dacia - do Indie, Ruska a Jižní Ameriky.

Bude se tam podobně jako duster i vyrábět. Továrna v Indii má začít kompaktní rodinné toyoty chrlit koncem příštího roku, brazilská pobočka nejdříve v roce 2011.  

Renault předpokládá, že obliba vozů typu SUV poroste i na rozvíjejících se trzích

 

(rub)

 

Čtěte také: 

Rámy z čel aut nezmizí, ale musí být stále bezpečnější

Autem roku 2010 je Volkswagen Polo, čtvrté místo patří Škodě Yeti



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 23:23:57
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku