reklama  
   
Domů > Zprávy

Anketa: Co řidiče na zdejších silnicích netěší, a co ano?


velikost textu:
     
30.prosince 2009 00:01
 
Redaktoři AutemBezpečně.cz se s koncem roku zeptali zkušených řidičů i dopravních odborníků na to, co je na zdejších silnicích letos potěšilo, a co jim spíše dělá vrásky na čele. V jedné věci se účastníci ankety shodli. Zatímco negativních příkladů našli hodně, pozitivních jen málo. A ty potěšující zážitky navíc často hledali v zahraničí, protože nic příznivého k tuzemským silnicím je nenapadlo.

Mercedes-Benz
Řidiči kamionů nemají Česku dobrou pověst, potvrzují to reakce účastníků ankety 

 

František Dvořák, motoristický novinář, iDNES.cz

Nepotěšilo mne: Není to překvapení, ale spíše dlouhodobý neřešený stav. Mám na mysli nesmyslná a nekoordinovaná dopravní opatření. Stavby, které nejsou potřeba, vysávají peníze na věci, které jsou nutné. Proto stojí v polích tři kruhové objezdy na půl kilometru a každá obec si pořizuje radar.

Stavba pražského obchvatu na jihu města se ale kvůli nedostatku peněz málem zastavila. A kolo uražené v třicet centimetrů hlubokém kráteru se odbude značkou a prohlášením o nepřizpůsobení jízdy vozovce. A na závěr chci připomenout: Na dálnici se jezdí vpravo a do křižovatky nenajíždíme, když z ní nemůžeme vyjet!

Potěšilo mne: Konečně se do Ostravy dá dojet pohodlně po dálnici. A jeden z mála pozitivních efektů krize: jezdí míň kamionů.

 

Simona Vydrová, manažerka

Nepotěšilo mne: Jsem neustále překvapena, jak je možné, že pár týdnů po opravě dálnice či silnice se kdekoliv v Česku objeví až díry v silnici. Stále je velice špatné značení silnic 2. a 3. tříd.

Taky mi vadí, že automobily, které jsou rychlejší, tím myslím, že jedou rychleji než 150 km/h, na dálnici na ty pomalejší najíždějí a večer problikávají dálkovými světly. To považuji za velice nebezpečné. Nepotěšilo mě ani navýšení ceny za dálniční známku, nechápu za jaké služby!

Potěšilo mne: Opravdu nevím. Jedině snad krásné široké dálnice v Německu bez děr. Ty jsou kupodivu bez chyb i v nejvyšších polohách hor západních zemí.

 

Ivan Zatyko, technik zkušebny motorových vozidel DEKRA

Nepotěšilo mne: Trápí mě stále to samé. A sice nepoužívání směrovek, ať už na kruhových objezdech, při přejíždění z pruhu do pruhu a už i při odbočování. Dále jízda v pruzích třeba na brněnské dálnici, kdy je pravý jízdní pruh prázdný, ale ve středním a levém plno vozidel včetně kamionů.

Nelíbí se mi ani chování většiny řidičů kamionů, stálo by za to udělat průzkum, kde se tito "řidiči" berou.

Nejsmutnější ale je bezohledné, arogantní a velmi nebezpečné chování některých řidičů podporované politiky. Potvrzuje to nedávné snížení nebo dokonce zrušení některých trestů pro jízdu bez řidičského oprávnění nebo pod vlivem alkoholu! Špatné je také chování některých chodců podporované sdělovacími prostředky, které píší o "absolutní přednosti chodců". Často doslova vběhnou pod kola vozidel na přechodech pro chodce a řidič již vůbec nestačí reagovat.

Nelíbí se mi ani "sto let" rozkopaná Praha kvůli tunelu Blanka, aby si někdo namastil kapsu. A takových nebo jiných nesmyslných staveb najdete po celé zemi celou řadu.

Potěšilo mne: V Česku nic! Ale vždy si udělám velikou radost, pokud jedu do zahraničí, například do Rakouska, Německa nebo Itálie. Silnice jsou tam v perfektním stavu, čisté a výborně značené. Řidiči jsou k sobě ohleduplní, pozorní a tolerantní. Jezdí bezpečně a přitom svižně a plynule. O dodržování předpisů nemluvě - o tom si můžeme nechat zdát.

 

Vlasta Rehnová, dopravní psycholožka, Centrum dopravního výzkumu

Nepotěšilo mne: Mrzí mě, že chování některých řidičů je stále stejné. Víme, jak na ně, legislativní návrhy ale odpočívají ve stínu důležitějších, nebo naopak problémovým řidičům zase ulevují.

Potěšilo mne: Pozoruji narůstající zájem obcí o efektivní technické úpravy komunikací ve prospěch bezpečnosti silničního provozu, zejména chodců. Děje se to ve spolupráci s odborníky, jak jsem se přesvědčila na několika národních konferencích. V oblasti prevence dopravní nehodovosti existují sdružení, která neprotestují, ale bádají, hledají a realizují účinná opatření, a to i v cílené práci s problémovým řidičem.

 

Jiří Patera, provozovatel školy bezpečné jízdy HCT

Nepotěšilo mne: Vzájemné chování řidičů. Ani okolo Vánoc se neumí řidiči na sebe usmát, pokynout, ustoupit. Nyní mluvím o parkovištích u marketů, kde se jezdí krokem a není problém se chovat pěkně. Na některých parkovištích je veliká cedule upozorňující na přednost zprava. Zkusil jsem lehce naznačit, že mám přednost, ale posunky a následná agresivita mě naučila…Vždyť i kdyby tam cedule nebyla, platí zákon přiměřeně i mimo silnice.

Rovněž jsem překvapen velikým počtem nehod nákladních automobilů na dálnicích. Hlášení, že na D1 leží převrácený kamion, je zcela běžné. To nechápu, ale vlastně chápu, protože některé tyto „řidiče“ začínáme u nás školit.

(buč)



Diskuse

 
 
Peapeer - https://www.facebook.com/PozemniKomunikaceDalniceVadyCr/timeline
https://www.facebook.com/PozemniKomunikaceDalniceVadyCr/timeline

Celkem 1 příspěvků, poslední 16.7.2014 6:23:24.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 23:28:55
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku