reklama  
   
Domů > Zprávy

Rodiny, které budou v roce 2010 kupovat nové auto, mají z čeho vybírat


velikost textu:
     
29.prosince 2009 00:00
 
U Fordu si podle preferencí a požadavků na prostor budou moci zájemci vybrat mezi novým focusem a na jeho platformě postaveným minivanem C-Max. S konkurenčním MPV se chystá vyjet i Opel, nová meriva nabídne maximum místa na co nejmenším prostoru. Nároky vícečetných rodin má ambice naplnit nový multivan VW Sharan, konzervativnějším požadavkům na rodinné jízdy by měl dostát nový passat ve verzi kombi.

Martin Urban
Nový Ford C-Max nabídne jak praktický interiér pro rodinné ježdění, tak atraktivní exteriér dynamických tvarů

 



Největší německá automobilka nabídne v příštím roce nejvíce novinek. Passat ve verzi kombi, který kromě reprezentace může sloužit i jako rodinný vůz, vyjede na silnice koncem roku 2010. Konzervativní nátury budou moci samozřejmě koupit i klasický sedan Volkswagen Passat.

Jako druhé auto do rodiny by mohlo posloužit polo, které v příštím roce má vyjet v úpravě Volkswagen Polo Cross. Evropské auto roku 2010 se v květnu objeví v lehkém terénním brnění, novinkou bude možnost objednat si vůz s pohonem všech kol.

U chystaného velkého MPV na podvozku passatu usnadní hromadné nastupování a vystupování zadní posuvné dveře. Možnost pojmout až sedm pasažérů a dostatek místa pro zavazadla si nový Volkswagen Sharan určitě uchová.

Kdo chce rodinu před městkou džunglí ochránit v terénním autě, může se těšit, že se v dubnu objeví v lehce upravené podobě nový Volkswagen Touareg. Velký off-road by měl být lehčí než stávající model, v nabídce se objeví i hybridní pohon.

Konkurence Volkswagenu nespí, natož ta domácí. Ford nahradí veleúspěšný focus novou generací. V Americe bude Ford Focus zákazníky na své ladné křivky lákat už v lednu, na starém kontinentu si zájemci musí počkat, evropská verze bude mít premiéru až ke konci roku 2010.

Na podvozku focusu bude stát i nový Ford C-Max, široce oblíbený pro své praktické využití. Vstříc velkým rodinám nejdříve vyjede C-Max se sedmi sedadly, kratší pětidveřová verze se objeví o něco později.

Dva rodinné trumfy hodlá vytáhnout automobilka Opel. Dynamické tvary nové astry, která v anketě evropské auto roku 2010 obsadila třetí příčku, osvěží příští rok kombi pojmenované Opel Astra Sports Tourer.

Kdo se nechce zříct místa v autě, ale potřebuje parkovat na omezeném prostoru, ten raději zvolí nástupce oblíbeného minivanu Opel Meriva. Pro rodinné účely stavěné MPV slibuje novou koncepci otevírání dveří.

Podobně velký vůz, tedy s celkovou délkou kolem čtyř metrů, je minivan Kia Venga. Ten se sice už prodává, ale na silnicích ho spatříte spíš až po Novém roce. MPV s variabilním interiérem startuje na 280 tisících korun, pro mnoho rodin tudíž bude vůz s benzinovou čtrnáctistovkou a základní úrovní výbavy dobře dostupný.

Francouzské automobilky sází příští rok spíše na emoce. Mladé ženy, pro které hraje u auta hlavní roli image, si budou moci vybrat hned ze dvou kabrioletů automobilky Renault.

Za málo peněz si můžou dopřát Renault Twingo „roadster“, ve kterém si vítr ve vlasech užijí maximálně dvě osoby, více sedaček vůz mít nebude. Komfortnější bezstarostnou jízdu se staženou střechou si může od dubna dopřát i rodina v zakulacenější nové verzi Renaultu Mégane CC.

Do stáje Renaultu patří i Dacia, která hodlá do všech koutů světa vyslat svůj model duster. Malý off-road odstartuje s cenovkou 15 000 eur, cenová dostupnost tudíž bude zdatně sekundovat dostupnosti polních cest, na které se Dacia Duster vydá. K mání bude jak s pohonem přední nápravy, tak všech čtyř kol.

Koncern PSA nechce zůstat pozadu a začne prodávat malé image auto Citroën DS3. Prvních 1100 exemplářů počáteční limitované série vozu postaveného na platformě nového modelu C3 je už předem rozprodáno.

Mitsubishi s modelem i-MiEV není jediná automobilka, která chystá elektroauto vyslat na evropské silnice. Vůz budou pohánět lithium-iontové baterie, stejně jako Citroën C-Zero či Peugeot i-on. Dojezd v kilometrech a maximální rychlost v kilometrech za hodinu budou mít u Mitsubishi i-MiEV stejnou hodnotu: 130. Se 3,5 metry celkové délky zbude v kufru 264 litrů pro zavazadla.

Dalším elektrickým vozem bude Nissan Leaf, který začne brázdit evropské silnice koncem příštího roku. Se 109 koni dosáhne hravě rychlosti až 140 km/h. Maximální dojezd 160 kilometrů je pro běžné jízdy více než dostatečný, nabíjení baterií má trvat od půl hodiny až 16 hodin.

Na světlo světa se mezi malé vozy prodere příští rok i nový Chevrolet Spark, bude se vyrábět tradičně v Koreji. Ve srovnání s předchůdcem, jehož jedinou silnou zbraní byla pořizovací cena, půjde o moderní malý vůz nevšedních tvarů, který svou výškou 152 cm koketuje s třídou mikrovanů.

Dalším novým malým vozem, ovšem na druhé straně cenového spektra, bude Audi A1. Komplet nový čtyřdveřový model, postavený na bázi VW Polo, by měl být představen v létě příštího roku. Měl by nabídnout technologie u malých aut nevídané, například přeměnu části brzdné síly ve využitelnou energii či systém start/stop.

Jen o chlup větší giulietta by měla být jedinou novinkou italské automobilky Alfa Romeo, která má existenční problémy. Alfa Romeo Giulietta, která patří do nižší střední třídy, nahradí dosluhující a nepříliš bezpečný model 147.

Koncernový majitel Alfy Romeo, italský Fiat, nabídne praktičtější svezení. Nové Doblo si mohou zákazníci vybrat ve dvou velikostech podle toho, jak početná je jejich rodina. Kratší provedení Fiatu Doblo bude pro pět, delší až pro sedm pasažérů. Na zavazadla přitom stále zbude dostatek místa.

Staronovým přírůstkem u Toyoty bude Auris Hybrid. S tímto modelem, který zrychlí na stovku za deset sekund, zahájí automobilka výrobu svých vozů s hybridním pohonem na evropském území. Z výrobních pásů bude Toyota Auris HSD sjíždět ve Velké Británii, kde očekává u zákazníků velký zájem o ekologický pohon.

Po dlouhé odmlce přichází Honda s malým kupé. Honda CR-Z by měl v červnu navázat na téměř zapomenutý model CRX. Ekologické svědomí majitele Hondy CR-Z hryzat nebude – vůz požene kupředu hybridní soustava motorů. CR-Z se tak postaví vedle stávajících aut s alternativním pohonem Hondy Insight a Hondy Civic Hybrid.

(rub)

 

Čtěte také: 

Další cenový trhák Renaultu: auto větší než octavia a jen za 300 tisíc

Automobilky Západu a Východu mezi sebou více spolupracují, přežít bude stále těžší

 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 22:53:04
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku