reklama  
   
Domů > Zprávy

Velký přehled kombíků: od nejmenších po největší, od levných po luxusní


velikost textu:
     
15.ledna 2010 00:02
 
Kombík neboli combi, touring, avant, caravan, break, estate či station wagon. Ať už si tento typ praktických aut ta která automobilka označuje jakýmkoli názvem, různé označení skrývá to samé: auto s velkým prostorem pro zavazadla, které nikdy nebylo tak populární jako nyní. AutemBezpečně.cz přináší přehled kombíků na českém trhu s cenami a objemy kufrů.

Volvo
Mezi tradiční výrobce kombíků patří Volvo 

 

V Česku zlidovělé označení kombi patrně pochází z němčiny, kde se také hodně používá. Kombi proto, že tato auta kombinují užitek osobního a malého nákladního auta.

Mezi 37 auty v přehledu AutemBezpečně.cz se nejčastěji objevují značky Škoda, Renault a Peugeot. Tito výrobci nabízejí kombíky ve třech velikostech.

Nechybí jim nejmenší kombíky odvozené z malých aut typu Škoda Fabia. Vyrábějí také rodinám většinou již plně dostačující kombíky střední velikosti, kde je typickým zástupcem domácí bestseller Octavia.

Praktickou karoserii dávají i svým velkým autům, mezi nimiž nejnověji míchá kartami Škoda Superb Combi.

Popularitu kombíků dokazují prodejní čísla škodovek. "U fabií činil v Česku podíl kombíků na prodejích v loňském roce 41 procent, u octavií 49 procent a u superbů 12 procent. Pro rok 2010 očekáváme podíl Škody Superb Combi na úrovni 60 procent," říká Vítězslav Pelc, mluvčí Škody Auto.

Kombíky a jejich konkurenti

V posledních letech jsou velkým konkurentem kombíků minivany neboli velkoprostorová auta. Mají vyšší karoserii a nebývají tak dlouhá jako kombíky. Posádka minivanů sedí většinou výše, z auta je lepší výhled. Auta s velkým prostorem v názvu dostávají také variabilnější interiéry se samostatnými sedadly ve druhé řadě a nezřídka i třetí řadu k sezení.

Další řadu konkurentů pro kombíky představují vozy SUV, které sice vozí podobu teréňáku, ale zároveň nabízejí praktické karoserie podobné minivanům či kombíkům.

Kombík stále platí za klasiku. Nejlevnějším a přitom zároveň jedním z největších po stránce objemu kufru je Dacia Logan MCV. Po rumunsko-francouzském výrobku za dvě stě tisíc korun sahají nejen rodiny, ale často také řemeslníci.

Typickým rysem loganu je jednoduchost, nenáročnost. Ostatní kombíky nabízejí víc pohodlí i pokročilejší techniku.

Úplně na opačném konci cenového spektra jsou Audi, BMW a Mercedes. Ani zákazníci těchto luxusních značek se nechtějí zříct praktického auta, a proto i uznávané německé značky vystavují ve svých showroomech alespoň dva kombíky.

Nejasné objemy zavazadlových prostorů

Stále více aut se střechou protaženou úplně dozadu se může pochlubit také pohonem všech kol. Čtyřkolku v této kategorii nabízejí nejen u Škody, ale tradičně také Subaru, německé luxusní trio a vedle něj i Volvo nebo Volkswagen.

U kombíků je velmi sledovaným údajem objem kufru. Jejich srovnání poněkud trpí tím, že automobilky používají pro výpočet jeho velikosti různou metodiku. Další zkreslení přináší skutečnost, že se v posledních měsících rozšiřuje nabídka aut bez rezervního kola, což papírové srovnání dále trochu komplikuje.

Zájemci, kteří budou kombíka kupovat letos, mohou očekávat kvůli stagnujícím prodejům nejrůznější slevy. Největších se dočkají, jak to už bývá, modely, které pomalu míří do důchodu a na jejichž místo se pomalu ale jistě dere nástupce nové generace. To je případ Volkswagenu Passat.

Petr Buček 
 

 CENY A OBJEMY zAVAZADLOVÝCH PROSTORŮ KOMBÍKŮ

VůzObjem kufru (l)Akční základní cena (kč)Základní cena (Kč)

 Malé kombíky

Škoda Fabia Combi 505/1485 216 900 231 900
Peugeot 207 SW 428/1433 - 289 900
Renault Clio Grandtour 439/1277 234 900 249 900

 Střední kombíky

Škoda Octavia Combi Tour 580/1545  - 291 900
Škoda Octavia Combi 605/1665 352 900 392 900
Chevrolet Lacetti SW 400/1410 318 900 348 900
Dacia Logan MCV 700/2350 - 199 900
Ford Focus kombi 482/1525 339 990 417 190
Hyundai i30cw 415/1395 289 900 324 900
Kia cee´d SW 534/1664 289 980 319 980
Opel Astra Caravan 490/1590 - 314 900
Peugeot 308 SW 573/1736 - 374 900
Renault Mégane Grandtour 491/1567 309 900 334 900
Seat Exeo ST 442/- - 550 900
Volkswagen Golf Variant 505/1495 377 400 413 400
Volvo V50 417/1307 - 539 500
Audi A4 Avant 490/1430 - 756 000
BMW řady 3 touring 460/1385 - 757 714
Mercedes třídy C kombi 485/1500 - 831 810

 Velké kombíky

Škoda Superb Combi 633/1865 - 594 900
Citroën C5 Tourer 505/1462 559 900 609 900
Fiat Croma 500/1610 - 594 659
Ford Mondeo kombi 554/1745 - 581 990 
Honda Accord Tourer 405/1250 - 679 000
Mazda 6 Wagon 520/1750 - 619 900
Opel Insignia Sports Tourer 540/1530 563 200 593 200
Peugeot 407 SW 489/1654 - 647 100
Renault Laguna Grandtour 508/1593 499 900 529 900
Subaru Legacy kombi 526/1726 - 715 000
Toyota Avensis kombi 543/1610 - 584 900
Volkswagen Passat Variant 513/1641 - 622 200
Volvo V70 555/1580 - 867 300
Alfa Romeo 159 Sportwagon 445/1235 - 647 000
Audi A6 Avant 565/1660 - 968 700
BMW řady 5 touring 500/1650 - 1 051 361
Mercedes třídy E kombi 695/1950 - 1 069 810
Chrysler 300C Touring 630/1600 - 1 137 150

 

Pramen: AutemBezpečně.cz, leden 2010

Poznámka:  Údaj za lomítkem u objemu kufru odpovídá sklopeným zadním sedadlům a nákladu až po strop

Čtěte také:

Sedmimístné auto může stát čtvrt milionu i osmkrát tolik

Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame

Test Citroënu C5 Tourer 2.0 HDI: elegán pro rodinu i business



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 23:28:15
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku