reklama  
 
Top produkt v kategorii Autobaterie
 
Domů > Zprávy

Peugeot a Citroën chtějí prodávat elektroauta masově jako první v Evropě


velikost textu:
     
11.března 2010 00:01
 
Od letošního roku začne Mitsubishi dodávat dvojici francouzských automobilek první tisíce vozidel na elektrický pohon. Do roku 2015 jich má být na sto tisíc. Překotný zájem o elektromobily dělá výrobcům vrásky na čele – obávají se, že masivní poptávce nedokážou okamžitě vyhovět.

Petr Buček
Citroën C-Zero bylo možné si prohlédnout na autosalonu v Ženevě. Spolu s téměř identickým Peugeotem iOn by měly brzy začít masově brázdit emisemi zamořené evropské silnice. 

 

Těsná spolupráce mezi Mitsubishi a koncernem PSA, který sdružuje značky Peugeot a Citroën, nese další plody. A rovnou sto tisíc plodů.

Ryze elektrický Mitsubishi iMiEV má evropské klony Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Podle serveru Automotive News objednal koncern PSA od japonského partnera nejdříve 25 000 vozů a posléze svůj požadavek dvakrát vynásobil dvěma.

Ačkoli budou francouzské vozy Peugeot iOn a Citroën C-Zero mít s japonským autem stejný základ, lišit se budou lehce designově a v některých ohledech i technicky.

Zdá se, že zájem o elektromobily nabírá v Evropě obrátky. Prvotním impulzem je snaha automobilek snížit průměrné hodnoty CO2, které jejich modely vypouštějí do ovzduší. Mít v nabídce elektroauto s nulovými emisemi je ideálním řešením.

Francouzští výrobci očekávají velký zájem o elektroauta. A nejen od manažerů firemních vozových parků, kteří chtějí flotilou ekologických aut vylepšit image své firmy.

Automobilky předpokládají, že jakmile běžní zákazníci začnou elektromobily potkávat na silnicích, začnou se o ně zajímat. A až zjistí jejich výhody, budou je chtít kupovat. Není divu, že souboj výrobců elektrických vozidel o světové trhy je na spadnutí.

Koncern PSA se chce stát prvním masovým prodejcem elektroaut v Evropě, navzdory jejich vysoké ceně. Chce oslovit zejména obyvatele velkých měst, kteří sledují módní trendy a mají ohled k životnímu prostředí.

Prodej elektromobilů podpoří některé vlády a města

Na ruku automobilkám a vstříc zákazníkům jdou podpůrné programy některých evropských zemí, ale i konkrétních měst, například Amsterdamu. Zájem kupců o elektrické auto hodlají podpořit finančně.

C-Zero a iOn mají stát kolem 30 tisíc eur, a tak například finanční injekce 5000 eur od francouzské vlády přijde případným kupcům vhod. Ve Velké Británii čeká na zákazníky stejná částka, ovšem v librách.

Kdo elektrické auto nepotřebuje vlastnit, bude si ho moci za 500 eur měsíčně pronajmout. Na první pohled je částka vysoká, ale v porovnání s autem se spalovacím motorem má elektrický vůz téměř nulové náklady na provoz.

Zájem o elektroauta lze tedy očekávat i ze strany firem, které budou chtít osvěžit svůj vozový park. Mitusbishi i-MiEV by v Německu měl stát zhruba 48 tisíc eur včetně všech poplatků. Jelikož tato země zatím elektrická auta finančně nedotuje, budou ho kupovat pravděpodobně zatím jen firmy.

Když z poptávky bolí hlava

Spíš než nedostatek zájmu o elektromobily může být kamenem úrazu neschopnost vyhovět poptávce.

Peugeot a Citroën chtějí ročně prodávat 25 tisíc elektromobilů. Ovšem automobilka Mitsubishi, na jejímž modelu i-MiEV francouzské vozy stojí a která poskytuje i pohon, je zatím schopná ve výhledu jednoho roku dodat jen 9000 baterií.

Osamu Masuko, prezident Mitsubishi, přiznal, že z toho japonského výrobce „bolí hlava“. Mitsubishi najednou musí řešit otázku, jakou porci z devíti tisíc kusů „horkého zboží“ si nechá, a kolik baterií uvolní pro vývoz.

Mitsubishi začne prodávat svůj i-MiEV běžným kupcům od příštího měsíce, v Evropě se má prodej rozjet později v tomto roce. Ve Spojených státech pak od roku 2011.

(rub)

 

Čtěte také:

Otazníky kolem elektromobilů – budou stejně bezpečné jako dnešní auta?

Stoprocentně elektrický Citroën C-Zero se bude prodávat i v Česku



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

25.5.2019 8:26:19
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku