reklama  
   
Domů > Zprávy

Audi má nastolit vládu Volkswagenu v říši hybridů a elektromobilů


velikost textu:
     
18.března 2010 00:01
 
Začne to plně hybridním A6, pak bude ofenziva aut s alternativním pohonem prémiové značky koncernu VW pokračovat i u modelů nižších tříd. Strategií německého gigantu je ovládnout trh s hybridními a elektrickými vozidly do konce nastávající dekády.

Audi a VW
Hybridní pohon dokáže u velkých těžkých limuzín podstatně snížit spotřebu paliva a množství vypouštěných emisí - jako například u Audi A8 

 

Podle vyjádření člena představenstva Audi Michaela Dicka pro informační server Automotie News by měl mít model A6 plně hybridní alternativu do konce roku 2012. Tedy takovou, která zvládne jezdit pouze na elektřinu, ale v záloze bude mít také spalovací motor.

A6 se tak zařadí vedle hybridních Audi A8 a Audi Q5. Luxusní limuzína s alternativním pohonem se představila letos v Ženevě, pseudoterénní hybrid na sebe nenechá dlouho čekat.

Do roku 2020 chce Audi nabízet hybridní auta v celé šířce svého portfolia. Rupert Stadler, generální ředitel automobilky, pro server Automotive News v Ženevě řekl, že do konce dekády si zákazníci budou moci u Audi vybrat z celé škály aut s alternativním pohonem.

Po hybridech mají následovat elektromobily. „E-tron se stane významným pojmem,“ uvedl Ruber Stadler. „Tak jako se termín quattro stal synonymem pro pohon všech kol, bude e-tron v názvu modelu Audi znamenat, že jde o elektromobil,“ doplnil.

U Volkswagenu se v hybridní verzi nabízí omlazený Touareg

 

Mateřský koncern Volkswagen by se řád se svými značkami stal do konce příštího desetiletí jedničkou na poli hybridních a elektrických aut. Do roku 2018 chce mít ve výrobě tři procenta svých vozů poháněných pouze elektřinou.

Do roku 2013 by měly po světě v hojném počtu začít jezdit elektrické verze chystaného minivozu UP, tedy E-Up, a dále E-Golf a E-Jetta. Coby trénink vyšle VW do ulic už příští rok 500 elektrických golfů na zkušenou.

V Ženevě se představil také omlazený Volkswagen Touareg, který v rámci diety nekonzumuje pouze fosilní paliva. Hybridní varianta s šestiválcovým benzinovým motorem a pomocným elektromotorem se podle výrobce v průměru spokojí jen s osmi litry a dvěma deci benzinu na sto kilometrů.

Alternativních pohonů se později dočkají pravděpodobně i další koncernové značky, podobně jako se to většinou děje s novými motory. Nejdříve se jimi chlubí značky Audi a VW, a později, když už technologie není zas tak žhavou novinkou, je zdědí chudší příbuzní Škoda a Seat.

Stav nabití baterie se zobrazuje řidiči hybridního VW Touaregu na displeji palubního počítače podobně, jako se stav nabití baterie ukazuje na displeji mobilního telefonu

(rub)

 

Čtěte také:

Peugeot a Citroën chtějí prodávat elektroauta masově jako první v Evropě 

Peugeot 5 s hybridním pohonem má výkon 200 koní a spotřebu 3,8 litru 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 19:47:01
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku