reklama  
   
Domů > Zprávy

Elektrický Renault Fluence Z.E. nebude dražší než auta na naftu


velikost textu:
     
20.dubna 2010 00:02
 
Francouzská automobilka Renault před časem rozšířila svou nabídku o sedan nižší střední třídy, který svými rozměry konkuruje Škodě Octavia, přičemž je podstatně levnější. Nyní představuje jeho verzi na elektrický proud. Renault Fluence Z.E. předjíždí konkurenci více možnostmi dobíjení a opět nižší cenou.

Renault
Na první pohled se elektrická verze Renaultu Fluence od té běžné moc neliší, je ale o o něco delší, vzadu širší a téměř o 300 kg těžší 

 

Svou cenovou a environmentální politikou chce Renault rozhýbat trh s elektroauty. S modelem Fluence Z.E. zdatně konkuruje vozům na elektrický proud mnohem menším, a přitom podstatně dražším. Třeba Mitsubishi i-MiEV přijde v přepočtu okolo milionu korun.

Britský spotřebitelský on-line magazín What Car? odhaduje cenu francouzského elektromobilu na 25 tisíc liber. S vládním příspěvkem 5000 liber pro každého, kdo si pořídí auto na elektřinu, spadne cena v přepočtu na 575 tisíc korun. Tolik stojí podobně velký, dobře vybavený dieselový vůz.

Nízká cena může být dána i předpokladem Renaultu, že většina majitelů vozu si bude jeho drahou lithium-ionovou baterii pouze pronajímat. První zájemci o elektrický fluence se mohou už nyní zaregistrovat na stránkách http://www.renault-ze.com, svého vozu se dočkají příští rok.

Plné nabití baterií francouzského vozu by mělo v Británii přijít na méně než 28 korun. Renault předpokládá, že provozní náklady budou nižší než u podobných aut se spalovacím motorem. Zda je provoz na elektřinu celkově efektivnější, ukáže až stav auta po tříletém provozu podle toho, jakou si udrží hodnotu. 

Na výběr: dobití či rychlá výměna baterie

Baterie Renaultu Fluence Z.E. je možné plně dobíjet z běžné domácí zásuvky šest až osm hodin. V dobíjecích stanicích pak rychlonabíječka naplní akumulátor energií za půlhodinu.

Vůz ovšem baterie nemusí dobíjet vůbec. Může zajet do stanice, kde mu během tří minut prázdnou baterii automat vymění za plně nabitou. Systém takových stanic buduje firma Better Place, pro kterou se Renault podle svého tvrzení zavázal dodat do roku 2010 na sto tisíc elektromobilů.

Nejen vysoká cena baterie brzdí rychlejší rozjezd elektroaut po světě. U Renaultu Fluence Z.E. je to i její vysoká hmotnost. Vůz je skoro o 300 kilogramů těžší než verze se spalovacím motorem, se svými 1543 kg váhy má maximální rychlost elektronicky omezenou na 135 km/h.

Oproti běžné variantě na naftu či benzin je Fluence Z.E. delší o 13 centimetrů, aby se baterie vešla do kufru. Aby auto ladilo i opticky, narostly zadní partie do celkové šířky 1,81 metru. Navzdory větším rozměrům vozu se kvůli akumulátoru musel zavazadlový prostor omezit jen na 300 litrů, zhruba tolik nabízí i Renault Clio nebo krátká Škoda Fabia.

I přes vysokou hmotnost je vůz hbitý. Redaktoři magazínu What Car?, kteří se v něm svezli, odhadují zrychlení na stovku za 11 sekund. Dojezd s plně nabitou baterií je kolem 160 kilometrů.

Martin Urban

 

Čtěte také:

Vybité akumulátory z elektromobilu zmizí v podzemní výměnné stanici

Další cenový trhák Renaultu: auto větší než octavia a jen za 300 tisíc

Evropská unie chce dohlížet na zavádění elektromobilů v členských zemích



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 18:58:44
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku