Sedm nejlepších aut pro rok 2012: od Volkswagenu Up po Range Rover Evoque
Média
jsou na zlomu roku plná různých anket o nejlepší auto. Ta nejrespektovanější,
která vybírá auto roku v Evropě, zná zatím jen svých sedm finalistů.

Letošní auto roku bude známo až na začátku března. Porota vítěze oznámí v Ženevě na tamním autosalonu.
Do finále se dostala sedmička aut – Volkswagen Up, Toyota Yaris, Opel Ampera (identický se Chevroletem Volt), Citroën DS5, Fiat Panda, Ford Focus a Range Rover Evoque.
Zatímco vůz Opel Ampera poslala porota do finále i s dvojčetem Chevrolet Volt, u Volkswagenu Up porotci jeho trojčata Škodu Citigo a Seat Mii neuvádějí. Asi mezi těmito vozy nalezli příliš mnoho rozdílných detailů.
V anketě o evropské auto roku letos hlasuje 59 novinářů z 23 zemí. Česko má jednoho zástupce.
Tady je sedm letošních finalistů v anketě o auto roku 2012:
Volkswagen Up si s sebou malou Škodu Citigo do finále nevzal. Škoda, malá Škoda přišla o velkou reklamu zadarmo. Finalisté totiž plní stránky novin, časopisů a webů po celém kontinentu.
Jeho předchůdce tuto celoevropskou anketu v roce 2004 vyhrál, nový Fiat Panda je opět ve finále. Fiat malá auta vždycky uměl.
Další nevelké auto v letošním finále Toyota Yaris se ve své kategorii malých vozů liší od konkurentů kratší karoserií. Fiata Pandu a Volkswagen Up lze zařadit mezi minivozy.
Ford Focus nestihl uzávěrku loňského ročníku ankety, tak se v ní objevuje až nyní. I když už se několik měsíců prohání také po českých silnicích.
Citroën stále rozšiřuje nabídku svých luxusních modelů s označením DS. Největší z nich, DS5, zaujal evropské žurnalisty, kteří ho poslali do finále.
Napůl elektrický Opel Ampera právě proniká do prodejen západní Evropy. Bojuje přitom s čerstvým škraloupem. Jeho dvojčeti Chevroletu Volt začaly hořet po crash testu baterie. V obou případech jde o elektromobily, které však mají na palubě také malý benzinový motor. Ten se stará o nabíjení baterek.
Range Rover Evoque přivádí svěží vítr do kategorie vozů SUV
Čtěte také:
Mistr Evropy mezi miniauty omládnul: nový Fiat Panda
Elektrický Chevrolet Volt bojuje s ohněm
Test Fordu Focus 2,0 TDCi: sportovní kupé s pěticí dveří