reklama  
 
Top produkt v kategorii Autobaterie
 
Domů > Zprávy

Škoda loni prodala nejvíce aut v Číně, nový model představí v Paříži


velikost textu:
     
22.března 2012 00:01
 

Každé třetí nové auto na českém trhu má logo Škodovky. Česko však není nejdůležitějším odbytištěm mladoboleslavské automobilky. Tím je Čína, následují Německo a Rusko.


Škoda Auto
Šéf Škody Auto Winfried Vahland chce zvýšit prodeje do roku 2018 na dvojnásobek 

Škoda Auto včera na výroční tiskové konferenci bilancovala loňský rok. Během něj prodala po celém světě 879 184 aut. Za šest let by však ráda měla dvojnásobek zákazníků. „Do roku 2018 chceme zvýšit prodeje alespoň na 1,5 milionu vozů ročně,“ říká šéf představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

K tomu bude potřebovat nové modely. Jistá je jen novinka o něco menší než Škoda Octavia, která se zatím představila v podobě studie MissionL. Automobilka ji představí v sériové verzi na podzimním autosalonu v Paříži. 

Její jméno odtajní už dříve - na dubnovém autosalonu v Pekingu. Nové auto se bude hodně podobat Seatu Toledo, se kterým bude sdílet také výrobní linku v Mladé Boleslavi.

S jakými dalšími modely chce automobilka dosáhnout téměř dvojnásobného růstu během šesti let, není jasné. Patrně však bude muset rozšířit nabídku vozů SUV a velkoprostorových aut.

Čína jasně vede

Nejvíce aut loni Škoda prodala v Číně – 220 089 kusů. Každé čtvrté auto tak míří na tento velmi rychle rostoucí trh.

Za Čínou následuje v zájmu o škodovky Německo (128 tisíc prodaných aut) a Rusko (74 tisíc).

Čtvrté je Česko (58 tisíc), následují Velká Británie (45 tisíc), Polsko (38 tisíc) a Indie (30 tisíc).

Největší tržní podíl však Škodovce patří v Česku – 33,4 procenta. Dvaadvacet procent trhu jí patří na Slovensku a necelých 13 procent má v Polsku.

Podoba Seatu Toledo už je známá - nová škodovka má být jeho dvojčetem, oba vozy se patrně budou lišit jen v detailech


Pro zajímavost: tržní podíl v Číně, která je pro Škodu Auto největším odbytištěm, činí 1,4 %.

Ale zároveň je nejlepším místem, kde může tuzemský výrobce aut splnit své plány na zdvojnásobení produkce.

„Předpokládáme, že do roku 2018 vzroste poptávka v Rusku na téměř čtyři miliony aut, v Indii asi na 5,7 milionu a v Číně na více než 29 milionů aut ročně. To bude znamenat téměř dvojnásobek dnešních výsledků,“ uvádí Winfried Vahland.

Největší zájem je o octavie

Nová škodovka, kterou automobilka představí letos na autosalonu v Paříži, bude podle všeho o něco menší a jednodušší octavií.

Ta je přitom nejžádanějším modelem z produkce Škody. Téměř každá druhá nová škodovka loni připadala na model Octavia, kterých se prodalo 387 tisíc.

V zájmu zákazníků následují fabia (266 tisíc prodaných kusů) a superb (necelých 117 tisíc).

„Yeti podstatně překonal naše očekávání,“ komentuje prodejní výsledky tohoto SUV Winfried Vahland. Této škodovky firma loni prodala 70 tisíc kusů, ale v příštích letech chce překonat stotisícovou hranici.

Menší zájem je o Škodu Roomster (36 tisíc), úspěch či neúspěch modelu Citigo odhalí až tento rok.

Že se Škoda v posledních letech změnila v globální značku, prozrazují i místa, kde se dnes její auta vyrábějí.

Vedle českých továren v Mladé Boleslaví, Vrchlabí a v Kvasinách, sjížděly škodovky v loňském roce také z pásů poboček v Bratislavě, ruské Kaluze, v indických městech Aurangabad a Pune i v čínské Šanghaji.

Petr Buček


Čtěte také:

Nejprodávanější a nejméně kupovaná auta roku 2011 v Česku

Němci kupují volkswageny, Češi mají rádi škodovky a celosvětově vede Toyota Corolla


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

25.5.2019 8:23:34
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku