reklama  
   
Domů > Zprávy

Ocenění pro nejlepší motor současnosti získal benzinový litrový tříválec pro fordy


velikost textu:
     
14.června 2012 00:01
 

Evropská odborná porota volící motor roku 2012 vybrala jako nejlepší ten, který je zatím k mání jen ve Fordu Focus, ale brzy se objeví také pod kapotou modelů B-Max a C-Max.


Ford
Malý tříválec pod kapotou Fordu Focus 

Loni ve stejné anketě triumfoval dvouválec s turbem od Fiatu, letos dostal nejvíce bodů od mezinárodní novinářské poroty přeplňovaný tříválec značky Ford.

Oba poslední vítězové potvrzují trend posledních let. Na scénu přichází stále více pohonů s malým objemem, ale s turbem, které dává motorům koně navíc.

Letošní premiant – Ford 1,0 Ecoboost – má výkon 92 kW neboli 125 koní. V pětidveřovém Fordu Focus nepředstavuje základní nabídku. Tou je klasická šestnáctistovka, s níž přijde focus na 330 tisíc korun. 

Zájemce o nejmodernější technologii si musí připravit nejméně 377 990 Kč. Tolik stojí Ford Focus 1,0 Ecoboost.

Druhá příčka v anketě se dotýká i škodovek. Motor 1,4 TSI má dokonce dvojité přeplňování a objevuje se ve Škodě Fabia RS. Ale také v celé řadě pro malou škodovku sesterských modelů z koncernu Volkswagen.

Malá čtrnáctistovka díky turbu a kompresoru disponuje výkonem 180 koní.

Kdo by po ní zatoužil a chtěl by řídit Fabii RS, musí si připravit přesně půl milionu korun. O 15 tisíc korun dražší je sportovně laděný kombík Škoda Fabia RS.

Další premianti z letošního pořadí evropské ankety o motor roku jsou méně dostupní. Třetí příčka patří osmiválci s objemem 4,5 litru od Ferrari.

Čtvrté místo zase obsadil motor, který neroztáčí kola, ale dobíjí baterie elektrického dua Opel Ampera a Chevrolet Volt. Pokud je to zapotřebí, protože přednost dostává elektromotor. 

Pátou příčku má dvoulitrový čtyřválec BMW se dvěma turby. Také šestý nejlepší motor pro letošní rok pochází částečně od BMW. Bavorská automobilka vyvinula agregát 1,6 turbo spolu s francouzským duem Peugeot-Citroën.

Následují další dva zástupci se znakem BMW – třílitrový šestiválec s turbem a čtyřlitrový osmiválec pro nejsportovnější řadu M.

Kromě celkového pořadí vyhlašuje mezinárodní porota také nejlepší motory podle různého zaměření a objemu.

Mezi pohony do jednoho litru se na třetí příčce objevuje Škoda Citigo 1,0. V kategorii od 1,0 do 1,4 litru boduje na druhé příčce pohonná jednotka 1,2 TSI známá z fabií, octavií, roomsterů i ze Škody Yeti.

Stejná příčka patří o třídu výše dalším motorům z koncernu Volkswagen s označením 1,8 TFSI.

(buč)


Čtěte také:

STATISTIKY SPOLEHLIVOSTI AUT na AutemBezpečně.cz (zde)


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Josef - spotřeba benzinu-hunday-1,1
Dobrý den koupil jsem Hundai-1,1obsach,zajímá mně spotřeba benzínu ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 21.3.2013 20:41:18.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.7.2019 12:56:48
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku